best.memari

معماری

best.memari

معماری

۲۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

منظور از نمای آجری ، نمایی است که از اجر برای دیزاین ساختمان استفاده می شود. اجر ها به طور طبیعی در طبیعت یافت نمی شوند. انسان ها به صورت دستی و ماشینی با استفاده از خاک های مخصوصی به تولید آجر می پردازند. در کارخانجات آجرسازی ، آجر های متنوعی برای دیزین نمای بیرون ساختمان تولید می شوند. به آجر هایی که برای نماسازی ساختمان استفاده می شود ، آجرنما می گویند. و باعث زیبایی بیشتر ساختمان و افزایش مقاومت آن در برابر زلزله و آتش سوزی می شود.

معرفی انواع آجرنمای ساختمان

انواع نمای آجری | چیدمانه

آجرنما ها به گونه ای ساخته می شوند که در برابر نفوذ آب و بارش باران مقاوم باشند. این آجر ها نسبت به انوع دیگر آجر ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. تنوع در طرح و رنگ آجرنما ها باعث شده است تا بسیاری از افراد برای نمای بیرون ساختمان از نما آجری استفاده کنند. انواع آجرنما که در نمای آجری ساختمان استفاده می شوند عبارتند از:

  • آجر نسوز

یکی از پر کاربردترین آجر هایی که در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود ، آجر های نسوز است. آجر های نسوز با استفاده از خاک های نسوز در کارخانجات آجر سازی ساخته می شود. در خاک های نسوز از موادی چون سیلیس ، آلومین ، اکسید منیزیم و… استفاده می شود که باعث نسوز شدن خاک می شود. آجر های نسوز از مواد معدنی بالایی برخوردار هستند ، به همین دلیل در برابر حرارت مقاوم هستند. این دسته از آجر ها در رنگ های قرمز ، زرد و… تولید می شوند و در نمای آجری مدرن به کار برده می شوند.

  • آجر فشاری

از دیگر آجر هایی که در نمای ساختمان استفاده می شود ، آجرهای فشاری یا گری هستند. این دسته از آجر ها اگرچه از زیبایی خاصی برخوردار نیستند اما به دلیل توپر بودن ، مقاومت بالایی دارند. آجر های فشاری با استفاده از آب و خاک رس تهیه می شوند. در گذشته برای نمای آجری بیشتر ساختمان های سنتی از این دسته از آجر ها استفاده می کردند.

  • آجر سیمانی

نوعی دیگر از آجر که در نمای ساختمان و ساختمان سازی استفاده می شود ، آجر سیمانی است. این دسته از آجر ها بسیار پرکاربرد هستند و به دلیل وزن کمی که دارند ، برای محیط های مختلف قابل استفاده هستند. برای ساخت آجر سیمانی از موادی چون شن و ماسه و سیمان استفاده می کنند. امروزه برای تفکیک سازی نمای آجری مدرن از آجر سیمانی استفاده می کنند.

چه رنگ هایی برای آجرنما استفاده می شود؟

نمای بیرونی ساختمان برای طراحان و معماران از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا در نگاه اول باعث جذب بیننده می شود. بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای آجرنما ها بسیار حائز اهمیت است. آجرنما ها یا آجر های نسوز در رنگ های متنوعی تولید می شوند که هر کدام از آن از زیبایی خاصی برخوردار هستند.

معمولا آجر نما ها در رنگ های زرد ، گلبهی ،سیاه ، قرمز ، قهوه ای و… تولید می شوند. جنس خاک و میزان حرارت دهی آجر ، باعث تغییر رنگ آن می شود. معمولا در این نمای مدرن از رنگ زرد ، قرمز ، قهوه ای ملایم استفاده می شود.

ابعاد استاندارد آجرنما چیست؟

ابعاد استاندارد نمای آجری | چیدمانه

ابعاد استاندارد آجرنما با آجر های دیگر متفاوت است. در واقع هر یک از آجر ها با توجه به کاربردی که دارند ، در سایز های استانداردی تولید می شوند. آجر نما ها که در  ساختمان استفاده می شوند در رنگ و سایز های مختلفی ارائه می شوند.

آجر نما ها معمولا در وزن های ۹۰۰ ، ۲۷۰ ، ۱۴۰ ، ۱۷۵ ، ۳۵۰ تولید می شوند. همچنین ابعاد آجرنما ها معمولا به صورت cm۲/۵×۷×۳۲ ، cm ۲×۴۷×۲۰ ، cm ۲×۴×۱۰ ، cm ۲×۵/۵×۱۰ ، cm ۲×۵/۵×۲۰ در بازار یافت می شوند.

مزایای نمای آجری ساختمان

نمای آجری مدرن همچنان به عنوان یکی از پر طرفدارترین نما های ساختمانی شناخته می شود. افراد زیادی هستند که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آجر و کیفیت مطلوب آن ، در ساختمان ها استفاده می شوند. مزایای نمای آجری ساختمان عبارتند از:

  • دسترسی آسان

یکی از ویژگی های مثبت نمای آجری ، دسترسی آسان آن است. خوشبختانه در کشور ایران انواع مختلفی از آجر در کارخانجات تولید می شود. آجر­ ها برخلاف متریال های دیگر به راحتی یافت می شوند و در محیط های مختلف قابل استفاده هستند.

  • قیمت مناسب

از دیگر مزایای آن، قیمت مناسب آن است. آجر ها نسبت به متریال هایی چون چوب ، سنگ و… از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. به همین دلیل برای نمای ساختمان هایی با متراژ بالا از نمای آجری استفاده می کنند.

  • مقاومت بالا

آجر ها یکی از مقاوم­ترین متریال ­هایی هستند که در ساختمان استفاده می شوند. بر خلاف بسیاری از متریال های دیگر ، آجر در برابر ضربه ، فشار ، زلزله و… مقاوم است. مقاومت آن باعث می شود تا در حین زلزله آسیب و خسارت کمتری به ساختمان و افراد آن وارد شود.

  • عدم تغییر رنگ

از دیگر مزایای آن ، تغییر نکردن رنگ آن در برابر اشعه خورشید است. در واقع آجر ­ها در برابر اشعه و نور خورشید مقاوم هستند و حتی پس از گذشت مدتی طولانی دچار تغییر رنگ نمی­شوند.

معایب نمای آجری ساختمان

اگرچه استفاده از این نوع باعث افزایش مقاومت ساختمان و زیبایی بیشتر آن می شود ، اما آجر نما ها نیز مانند بسیاری از متریال های دیگر از معایبی برخوردار هستند که ممکن است برخی از افراد از آن برای نمای ساختمان استفاده نکنند. معایب آن عبارتند از:

  • وزن بالا

یکی از معایب نماهای آجری ، وزن بالای آن است. آجر ها به تنهایی از وزن بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل استفاده از آن ها در نمای ساختمان باعث افزایش وزن ساختمان می شود. بر همین اساس برای نمای بیرونی ساختمان های بلند از نمای آجری استفاده نمی کنند.

  • جذب گرد و غبار

از دیگر معایب استفاده از آن ، جذب گرد و غبار از محیط اطراف است. گرد و غبار موجود در هوا به درون حفره های آجر نفوذ کرده و باعث خوردگی آجر ها از قسمت داخل می شود.

معایب نمای آجری ساختمان | چیدمانه

قیمت نمای آجری ساختمان

قیمت نمای آجری ساختمان نسبت به انواع دیگر نما های موجود در بازار مناسب تر است. برای مثال انواع نمای سنگی که از سنگ مرمر یا مرمریت برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می کنند از قیمت بالایی برخوردار هستند.

قیمت نما آجری ساختمان بر اساس تعداد آجر ، نوع آجر ، مواد مصرفی و… تعیین می شود. آجرنما ها در قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند که با توجه به کیفیت آجر ، قیمت های آن متفاوت است.

 

منبع : شرکت چیدمانه

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

نرم افزار اکسل یکی از ابزارهای کاربردی و حرفه ای در سئو است. اما محبوبیت گوگل شیت به دلیل افزونه های قوی و قابلیت اشتراک گذاری سریع، روزبه روز افزایش می یابد.

اگر به تازگی به جمع طرفداران گوگل شیت پیوستید و در مورد مباحث اولیه چیز زیادی نمی دانید، یک خلاصه آموزش برای شما آماده کرده ایم (اگر از طرفداران گوگل شیت هستید، این چند نکته را می دانید و می توانید به بخش بعدی بروید)

  • برای دسترسی به افزونه ها، یک صفحه خالی در گوگل شیت باز کنید.
  • همان طور که در عکس زیر می بینید، روی گزینه افزونه ها کلیک کنید.

افزونه های گوگل شیت

 

  • برای اضافه کردن افزونه ها به نرم افزار گوگل شیت روی گزینه Get add-ons کلیک کنید.

اضافه کردن افزونه به گوگل شیت

اضافه کردن افزونه به گوگل شیت

 

بعضی از افزونه ها برای نصب نیاز به مراحل بیشتری دارند که در قسمت بعدی توضیح می دهیم.

افزونه های گوگل شیت برای سئو کارها

در لیست زیر، افزودنی های کاربردی گوگل را به شما معرفی می کنیم. بعضی از این افزونه ها عملکردی مشابه با افزونه دیگر دارند؛ پس نیازی به نصب همه آن ها نیست. پیشنهاد می کنیم گزینه های مختلف را امتحان کنید و بهترین گزینه را در لیست افزونه های گوگل شیت خود قرار دهید.

افزونه Search Analytics for Sheets

Search Analytics for Sheets یکی از افزونه های گوگل شیت برای سئو است و کاملا کاربردی است. این افزونه با وب سایت های تایید شده شما در گوگل سرچ کنسول همگام سازی می شود و داده های مربوط به کوئری ها، صفحات و کلیک ها را وارد صفحه  شما می کند.

این افزونه نکته جالب توجهی دارد؛ شما می توانید داده ها و اطلاعاتتان را بر اساس کشور، کوئری، صفحه یا دستگاه طبقه بندی کنید.

امکان مرتب سازی داده ها براساس نرخ کلیک، ایمپرشن، CTR و جایگاه کلمه کلیدی نیز وجود دارد. با فعال کردن گزینه بک آپ و نسخه پشتیبان، این ابزار از تمام داده های به صورت خودکار یک نسخه ذخیره نگه می دارد.

افزونه گوگل شیت برای جستجوی کلمات کلیدی

افزونه Google Analytics برای گوگل شیت

افزونه Google Analytics برای اجرای گزارش و ایجاد هماهنگی بصری بین داده ها بسیار مناسب است. در این افزونه گزینه های زیر را در اختیارتان قرار می دهد:

با ایجاد گزارش جدید شروع کنید.

طبقه بندی داده ها براساس معیارهای شخصی با این افزونه امکان پذیر است.

بعد روی گزینه اجرای گزارش ها کلیک کنید.

همان طور که در تصویر زیر می بینید، به راحتی می توانید داده های مختلف را ترکیب و نمودارهایتان را ایجاد کنید.

وارد کردن اطلاعات گوگل آنالایتیک به گوگل شیت

افزونه Supermetrics

این افزونه برای دنیای خارج از سئو کاربرد زیادی دارد. با این افزونه امکان انتقال داده ها از چندین منبع مختلف به گوگل شیت وجود دارد. قابلیت شخصی سازی گزارش ها و تفکیک براساس الگوهای خاص افزونه Supermetrics وجود دارد.

افزونه supermetric برای گوگل شیت

نکته مهم: این افزونه رایگان نیست و باید هر ماه شارژ شود اما نسخه اولیه و تست آن رایگان است.

افزونه RankTank

RankTank یک افزونه خوب و مناسب است که به شما برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی و رتبه بندی هر کلمه در گوگل شیت کمک می کند.

استفاده از این افزونه بسیار راحت است. تمام کاری که شما باید انجام بدهید، اضافه کردن دامنه و انتخاب مکان، زبان و دستگاه است. سپس کلمات کلیدی خود را اضافه کنید.

این افزونه رتبه شما را در قیاس با سایر رقبا ارزیابی می کند و روی صفحه نمایش می دهد.

افزونه گوگل شیت برای آنالیز کلمات کلیدی در سئو

وجه تمایز این افزونه با سایر ابزارها، ارزیابی کلمات کلیدی به صورت لحظه ای و آنلاین است. در ماه می توانید به تعداد مشخصی اسکن رایگان انجام دهید.

افزونه Moz API for Sheets

آیا شما از طرفداران سایت موز هستید؟ اگر جوابتان مثبت است، پس باید Moz API for Sheets را امتحان کنید. اگر در این سایت حساب کاربری ندارید، با ثبت نام اولیه امکان دسترسی همزمان به ۲۰۰ لینک را خواهید داشت. فرمول های جالبی در این افزونه موجود است که به شما در تجزیه و تحلیل داده ها کمک می کند.

Majestic

برای استفاده از این افزونه، باید اشتراک بخرید. بعد از انجام تنظیمات اولیه، به کمک Data Extractor داده های زیادی در مورد یک دامنه در اختیارتان قرار می گیرد، شبیه به چیزی که در تصویر زیر می بینید.

از طرف دیگر می توانید از Data Augmentor استفاده کنید تا شاخص ها برای گروهی از لینک ها نمایش داده شود.

SEOmonitor

این افزونه یک پلتفرم سئو برای شرکت ها است و می توانید به کمک API سازمان خود داده ها را به گوگل شیت وارد کنید. بعد از انتقال داده ها به گوگل شیت، امکان ساخت داشبورد، همگام سازی بصری و گزارش برای شما فعال می شود.

زمان استفاده از این افزونه می توانید گزارش هایی مانند تصویر زیر درست کنید.

افزونه هایی که برای سئو نیستند، ولی همچنان مفید خواهند بود

این افزونه ها شاید برای سئو کاربردی نباشند اما برای مرتب سازی، طبقه بندی و تجزیه و تحلیل داده های همچنان مفید هستند و به صرفه جویی در وقت و انرژی به شما کمک می کنند.

افزونه Remove Duplicates

در هر ردیف از داده ها ممکن است تعدادی تکراری یا نسخه فرعی باشند، پیشنهاد می کنیم آن ها را حذف کنید. این افزونه به شما کمک می کند که نسخه های یکسان و کپی را پیدا و به راحتی حذف کنید.

برای مثال، از گزینه Find Duplicate یا Unique Row برای شناسایی ردیف های تکراری یا بی همتا استفاده کنید؛ سپس با برجسته کردن این داده ها آن ها را حذف یا به پوشه دیگری منتقل کنید. همچنین برای مقایسه دو صفحه یا ستون برای شناسایی داده های یکسان می توانید از همین افزونه استفاده کنید.

موارد دیگری مانند کپی کردن یا انتقال داده، علامت گذاری به عنوان کپی یا برجسته کردن به عنوان داده بی همتا نیز با این افزونه انجام می شود.

افزونه Power Tools

در گوگل شیت عملکردهای خاصی وجود دارد که می توانند تکراری باشند. Power tools به شما اجازه می دهد آن ها را ساده کنید.

زمانی که این افزونه را نصب می کنید، به ابزارهای مختلفی دسترسی خواهید داشت که براساس کارکرد خود در دسته های گوناگون قرار می گیرند.

از Power Tools می توانید برای انجام کارهای زیر استفاده کنید:

  • ترکیب سلول ها
  • پیدا کردن و جایگزینی داده ها
  • استفاده از تابلع V-lookup برای چندین تطبیق
  • حذف موارد تکراری
  • جمع و شمارش سلول های رنگی
  • حذف داده های ناخواسته
  • اضافه کردن متن براساس جایگاه
  • و امکانات مشابه و متعدد دیگر

این افزونه به شما کمک می کند تا به بهترین شکل فایل گسترده خود را بهتر کنید.

افزونه Advanced Find and Replace

این افزونه فراتر از یک دستور ساده جستجو و جایگزینی است؛ این افزونه قابلیت جستجوی همزمان بین چندین فرمول، یادداشت، داده ها و پیوندها را در تمامی داشبوردها دارد.

بعد از به دست آوردن لیست مقادیری که باید جایگزین شوند، تنها کاری که باید انجام دهید چند کلیک ساده است تا تمام مقادیر جاگذاری شده و در جای مناسب قرار گیرند.

نکته جالب در مورد این افزونه، این است که تمام موارد را به طور همزمان بررسی می کند. برای پیدا کردن داده های مربوط به هر داشبورد، می توانید مقادیر مورد نظر را داخل این افزونه وارد و جستجو کنید.

اگر می خواهید سابقه ای از موارد پیدا شده را نگه دارید، می توانید مقدایر و تمام ردیف های حاوی آن ها را استخراج کنید.

 

منبع :  آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

کفپوش سه بعدی یکی از انواع پوشش هایی است که در کف محیط استفاده می شود و باعث ایجاد محیطی متفاوت و جذاب می شود. آن ها نسبت به انواع دیگر کفپوش ها به روزتر هستند و به دلیل تنوع بالا و استفاده از طرح هایی که تداعی کننده طبیعت در کف محیط هستند ، با استقبال بسیاری روبه رو شده اند. آن ها چند لایه هستند و از طریق مواد مخصوصی در کف محیط اجرا می شوند.

عاملی که باعث سه بعدی شدن کف محیط می شود ، تصویر یا لایه ای است که بین دو ماده مخصوص قرار می گیرد. این نوع کفپوش در طرح های متنوعی با توجه به سلیقه مشتری اجرا می شود. استفاده از این کفپوش ها به دلیل مقاومت بالا و تنوع طرح رواج یافته است.

کاربرد کفپوش سه بعدی

کفپوش های سه بعدی بسیار پرکاربرد هستند و معمولا از آن ها برای پوشش کف فضاهای بسته استفاده می کنند. معمولا از آن برای پوشش کف استخر ، حمام ، سرویس بهداشتی ، آشپزخانه ، اتاق خواب ، هال ، پذیرایی و… استفاده می کنند.

امروزه در بسیاری از هتل ها و رستوران ها برای جذابیت بیشتر فضای داخل از این نوع کفپوش استفاده می کنند. و استفاده از آن باعث ایجاد محیطی آرامش بخش و منحصربه فرد می شوند؛ چرا که بیشتر آن ها الهام گرفته از طبیعت اطراف مانند دریا ، اقیانوس ، جنگل ، سنگ های طبیعی و… هستند. تنوع بالای طرح در آن ها باعث شده است که حتی برای پوشش کف اتاق کودک و نوجوان نیز از آن ها استفاده می شود. در واقع برای هر محیط ، با توجه به سلیقه افراد طرح های متفاوتی ارائه می شود.

از چه موادی برای ساخت کفپوش سه بعدی استفاده می شود؟

کفپوش سه بعدی از چه موادی تولید میشوند | چیدمانه

به طور کلی کفپوش های سه بعدی برای نصب نیاز به دقت بالایی دارند؛ چرا که آن ها از سه لایه تشکیل می شوند. برای اجرای کفپوش سه بعدی در کف محیط از مواد مخصوصی به نام رزین اپوکسی استفاده می شود. معمولا با ترکیب رزین و هاردنر به میزان دو به یک ، از آن برای لایه زیرین و لایه بالایی استفاده می کنند.

تصویر سه بعدی در کاغذی های مخصوصی متناسب با سایز محیط به اجرا در می آیند. این کاغذ در هنگام نصب بین دو لایه رزین قرار می گیرد. رزین اپوکسی ماده بسیار حساسی است و اجرای آن باید توسط افراد باتجربه و آموزش دیده انجام شود. رزین اپوکسی ماده ای است که در اثر ترکیب با هاردنر ، در مجاورت هوا خشک و سخت می شود.

مزایای استفاده از کفپوش سه بعدی

امروزه بیشتر طراحان و معماران داخلی از کفپوش سه بعدی برای پوشش کف محیط استفاده می کنند. در واقع زیبایی منحصر به فرد و دیگر مزایای آن باعث شده است که برای پوشش محیط های مختلف از آن استفاده کنند. مزایای استفاده از آن عبارت است از:

  • مقاومت بالا

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده است افراد بسیاری از کفپوش سه بعدی برای پوشش کف محیط استفاده کنند ، مقاومت بالای آن است که با رزین اپوکسی پوشش داده شده است. و به دلیل سختی زیاد در برابر ضربه و فشار مناسب است.

به همین دلیل از این نوع کفپوش می توان حتی برای محیط های پر رفت و آمد مانند تالار و رستوران استفاده کرد. همچنین در برابر مواد شیمیایی و شوینده مقاوم هستند و به مرور زمان دچار خوردگی نمی شوند.

  • حفظ بهداشت محیط

یکی از مزیت های آن ، حفظ بهداشت محیط است. زیرا شرایط مناسبی برای رشد انواع باکتری و قارچ ندارند و از بروز بسیاری از بیماری های پوستی جلوگیری می کنند. درواقع یکپارچه بودن آن ها باعث بهداشت بالای این پوشش نسب به پوشش های دیگر می شود. به همین دلیل برای محیط هایی چون سرویس بهداشتی ، استخر ، حمام و آشپزخانه مناسب است.

  • ضد حریق

کفپوش های سه بعدی از ایمنی بالایی برخوردار هستند و در صورت آتش سوزی باعث آسیب محیط نمی شوند. در واقع پلیمری که در رزین اپوکسی استفاده شده است ، باعث ضد حریق شدن این پوشش می شود.

معایب استفاده از کفپوش سه بعدی

معایب کفپوش های سه بعدی | چیدمانه

اگرچه کفپوش سه بعدی از ایمنی بالایی برخوردار است و باعث زیبایی منحصر به فرد کف محیط می شود. اما نسبت به انواع دیگر کفپوش ها از معایبی برخوردار است که باعث شده است برخی از افراد از این پوشش برای دکوراسیون داخلی محیط استفاده نکنند. معایب استفاده از کفپوش سه بعدی عبارتند از:

  • عدم دسترسی آسان

یکی از معایب آن ، عدم دسترسی آسان است. در واقع کفپوش های سه بعدی به تازگی رواج یافته اند و در ممکن است در تمام شهرهای استان یافت نشوند. به همین دلیل اجرای آن از طریق ثبت سفارش در شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند ، انجام می شود.

  • قیمت بالا

از دیگر معایبش ،میتوان به قیمت بالای اشاره کرد . برای ساخت کفپوش سه بعدی از رزین اپوکسی و هاردنر استفاده می شود. این مواد قیمت بالایی دارند. به همین دلیل پوشش کف محیط با استفاده از این نوع ممکن است هزینه های زیادی را در بر داشته باشد.

 

منبع : شرکت معماری چیدمانه

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

بررسی انواع سقف کاذب

از گذشته تا به الان همواره از ابزار های متعددی مانند گچ ، چوب ، رنگ و… برای دیزاین داخلی فضای ساختمان استفاده می کنند. یکی از متریال هایی که امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی برای سقف استفاده می شود، سقف کاذب است. این متریال نوعی پوشش ثانویه برای سقف است.

اجرای سقف کاذب امروزه در بیشتر ساختمان های مدرن انجام می شود، نسبت به سقف های گچی بسیار سبک است و معمولا به صورت پیش ساخته در بازار وجود دارد. برای تولید انواع آن از متریال های مختلفی چون آهن ، گچ ، pvc ، کامپوزیت ، چوب و… استفاده می کنند.

سقف کاذب چیست؟ | چیدمانه

معرفی انواع سقف کاذب

استقبال طراحان از اجرای سقف کاذب و نصب آسان باعث شده است که از متریال های مختلفی برای ساخت آن استفاده کنند. بر همین اساس ، امروزه سقف های کاذب در انواع مختلفی تولید می شوند. انواع آن که در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده می شوند، عبارتند از:

  • سقف رابیتس

یکی از پر استفاده ترین انواع سقف کاذب ، مدل رابیتس آن است که معمولا در طراحی داخلی ساختمان ، نمای ساختمان ، پوشش تیر آهن و بتن استفاده می شود. برای اجرای سقف رابیتس از توری های فلزی و گچ استفاده می کنند. معمولا برای نمای داخلی خانه هایی به سبک کلاسیک و قدیمی که با طرح های بسیار ریز دیزاین می شوند، از از این نوع استفاده می کنند.

  • پیش ساخته گچی

در گذشته برای ایجاد طرح های مختلف روی سقف از ابزار های مختلفی استفاده می شد. امروزه برای ایجاد طرح روی سقف با استفاده از گچ ، طرح های را به صورت پیش ساخته آماده می کنند که به راحتی روی سقف قابل اجرا است.

این نوع از طرح های گچی با توجه به سلیقه مشتری در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند. اجرای سقف کاذب پیش ساخته گچی به دلیل زیبایی منحصر به فرد و نصب آسان آن در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار رونق یافته است.

سقف کاذب پیش ساخته گچی | چیدمانه

  • سقف کاذب کناف

کناف نمونه ای دیگر از انواع سقف کاذب است که با استفاده از پنل های گچی ساخته می شود. به دلیل نصب آسان و سریعی که این نوع سقف دارد نسبت به سایر سقف ها ، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این نوع سقف قیمت مناسبی دارد و معمولا از آن برای پوشش انواع کابل ، کوتاه کردن سقف و نور پردازی فضای داخلی استفاده می کنند.

  • سقف کاذب گریلیوم

یکی از انواع سقف کاذب که با استفاده از آهن و آلیومینیوم ساخته می شود، سقف گریلیوم است. سقف های گریلیوم از استحکام بالایی برخوردار هستند و معمولا به صورت متحرک در دکوراسیون داخل ساختمان اجرا می شوند. امروزه در بیشتر رستوران ها و بیمارستان ها از سقف کاذب گریلیوم که به صورت پنل های کوچک مربعی است، استفاده می شود.

  •  آلومینیومی

آلومینومی یکی از مقاوم ترین انواع سقف کاذب است که با استفاده از پنل های آلومنیومی در مدل های متنوعی ساخته می شود. مقاومت بالا و ظاهر رسمی آن باعث شده است که بیشتر در محیط های اداری و شرکت ها از سقف کاذب آلومینیومی استفاده شود. سقف های آلومنیومی سبک هستند و به راحتی توسط نصاب های حرفه ای اجرا می شوند.

  • سقف کاذب آکوسیت

سقف کاذب آکوسیت معمولا به صورت تایل های مربعی شکل ، از جنس آلومینیوم ، چوب،  فلز ، پشم شیشه و… در بازار تولید می شود. یکی از مزایای اصلی این نوع ، مقاوم بودن آن در برابر صدا و آلودگی صوتی است. بر همین اساس در فضاهای شلوغ و بسته از سقف این نوع متریال استفاده می کنند.

  • سقف چوبی

نوع چوبی آن یکی از پرطرفدار ترین انواع سقف های ثانویه هستند که برای خانه های به سبک مدرن یا قدیمی استفاده می شوند. برای اجرای سقف کاذب چوبی ابتدا از فولاد برای کلاف کشی سقف استفاده می کنند. در ادامه با استفاده از چوب های مخصوصی چون نراد ، روس ، راش و… برای اجرای آن اقدام می کنند.

سقف کاذب چوبی | چیدمانه

  • سقف کاذب طلقی

نوعی دیگر از سقف های کاذب که با استفاده از مواد پلی کربنات تهیه می شود، سقف کاذب طلقی یا پلکسی گلس است. سقف های طلقی از مقاومت بالایی برخوردار هستند و معمولا از آن ها برای پوشش بالکن ، گلخانه و … استفاده می کنند. پلکسی گلس مانند شیشه ظاهری شفاف و روشن دارد که باعث ورود نور به داخل فضا می شود.

  • سقف شیشه ای

یکی از مدرن ترین انواع سقف کاذب ، مدل شیشه ای آن است که به دلیل زیبایی منحصر به فرد آن برای پوشش محیط های مختلفی چون استخر ، بالکن ، لابی ، راهرو ، گلخانه و … استفاده می شود. نوع شیشه ای آن با ورود نور به داخل فضا ، باعث کاهش مصرف انرژی می شود..

  • سقف کاذب pvc

سقف کاذب pvc با استفاده از نوعی پلاستیک بسیار سختی تهیه می شود. این نوع در برابر رطوبت بسیار حساس است. بر همین اساس اجرای سقف کاذب pvc در محیط های حساسی مانند حمام ، سرویس بهداشتی ، استخر و… انجام می شود. سقف pvc بسیار سبک است و نصب آسانی دارد.

  • سقف کاذب آی گلس

اجرای سقف کاذب آی گلس معمولا به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارد، برای دیزاین داخلی ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود. آی گلس به صورت تایل های مربعی شکل و طرح دار ، طراحی و به اجرا می رسند. معمولا تایل های آی گلس از اکرولیک تهیه شده و شفاف هستند.

سقف کاذب آی گلس | چیدمانه

نحوه اجرای سقف کاذب

اجرای سقف کاذب توسط افراد حرفه ای و با تجربه در این زمینه انجام می شود. برای اجرای سقف کاذب ابتدا باید سقف اصلی و تاسیسات و سیسم کشی های مربوط به سقف تکمیل شود.

سپس با استفاده از خط کش لیزری ، فاصله ای به اندازه ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر پایین تر از سقف اصلی تعیین می  کنند که محل نصب سقف ثانویه است. در ادامه بعد از کلاف کشی سقف و انتخاب یکی از انواع سقف کاذب ، برای نصب اقدام می کنند.

مزایای سقف کاذب

سقف کاذب با پوشش نواقص سقف و ایجاد فضایی مدرن در دکوراسیون داخلی ساختمان ، نقش بسیاری در لوکس و زیبا دیده شدن محیط دارد. از مزایای اجرای آن که باعث شده است بیشتر  خانه های امروزی از آن استفاده کنند، عبارتند از:

  • نصب آسان

یکی از مزایای اصلی سقف کاذب که باعث شده است بیشتر افراد از آن برای دکور سقف استفاده کنند، نصب آسان و سریع آن است. در واقع در طی یک زمان کوتاه می توان آن را در محیط مورد نظر به اجرا در آورد.

  • قابلیت جا به جایی

سقف های کاذب قابلیت جابه جایی دارند. به همین دلیل می توان از این سقف ها برای محیط های مختلف استفاده کرد. همچنین می توان سقف کاذب اجرا شده را در مکان های دیگر به آجرا در آورد.

  • زیبایی محیط

با پوشش معایب سقف و سیم کشی های ساختمان باعث زیبایی محیط می شوند. به همین دلیل از آن های برای دیزاین محیط های مسکونی و تجاری استفاده می کنند.

مزایای اجرای سقف کاذب | چیدمانه

معایب سقف کاذب

اگر چه این نوع سقف به راحتی قابل اجرا هستند و باعث زیبایی فضای داخلی می شوند. اما انتخاب نادرست متریال و نصب غیر استاندارد آن باعث بروز مشکلاتی که می شوند که عبارتند از:

  • عدم مقاومت در برابر ضربه

یکی از معایب اجرای آن ، مقاومت پایین آن در برابر ضربه های شدید است. بنابراین بهتر است از سقف هایی که در برابر ضربه مقاومت هستند، برای پوشش سقف استفاده شود.

  • مقاوم نبودن در برابر رطوبت

بهتر است نوع سقف کاذب با توجه به ویژگی های محیط انتخاب شود. در واقع انتخاب نادرست نوع آن باعث بروز مشکلاتی می شود. برای مثال بهتر است برای محیط هایی که در معرض رطوبت هستند از سقف هایی کاذبی که در برابر رطوبت مقاوم هستند استفاده شود.

 

 شرکت معماری چیدمانه

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

بررسی سئوی پینترست

من ابتدا فکر می کردم این شبکه اجتماعی خیلی در کشور ما جایگاهی ندارد. گزارش تکراسا اما چیز دیگر می گفت. این گزارش با عنوان آمار استفاده از پینترست در ایران مرا نسبت به این شبکه اجتماعی مصمم تر کرد.

آمار Statcounter  را نگاه کنید:

آمار بازدید از شبکه های اجتماعی در ایران

همانطور که می بینید، اینستاگرام بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده است. شاید فکر می کردید شبکه اجتماعی بعدی فیسبوکی چیزی باشد، اما با کمال تعجب می بینید که خیر. پینترست بعد از اینستاگرام بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده است.

به هر حال به دلیل اینکه یک شبکه اجتماعی قدرتمند است، بسیار می تواند برای کسب و کارهایی که عکس در آنها کاربرد دارد، بعنوان یک شبکه اجتماعی تاثیر گذاری عمل کند.

از سویی دیگر بر اساس اهمیت سوشیال سیگنال ها ( سیگنال های شبکه اجتماعی ) جای خوبی برای گرفته سیگنال های ورودی است.

طبق آمار سایت تحلیلی استاتیستا ، بیش از ۴۱۶ میلیون نفر ماهانه در جهان از پینترست بازدید می کنند تا ایده های مورد علاقه خود را بررسی و طبقه بندی کنند.  گرچه اغلب فکر می کنند  پینترست در خانواده شبکه های اجتماعی است ، اما در واقع پینترست یک موتور جستجوی قدرتمند نیز هست.

پیرنترست به منبع درآمد بسیاری از شرکت ها ، به ویژه شرکت های تجارت الکترونیک تبدیل شده است .

پینترست اخیرا یک نظر سنجی انجام داده است..  نتایج نشان می دهد پینترست بر آنچه مردم می خرند ، مارک هایی که انتخاب می کنند و میزان هزینه آنها تأثیر می گذارد

بد نیست به هر حال نگاهی به این آمار بیندازیم:

  • ۷۲٪ می گویند پینترست وقتی به دنبال چیزی نیستند ، آنها را به خرید الهام می دهد.
  • ۷۰٪ محصولات جدید را در پینترست کشف می کنند.
  • ۹۰٪ می گویند پینترست به آنها کمک می کند تا تصمیم بگیرند چه چیزی را خریداری کنند.
  • ۷۸٪ می گویند دیدن محتوای برندها در پینترست مفید است.
  • ۶۶٪ با دیدن پایه های مارک تجاری چیزی خریداری می کنند.
  • ۵۹٪ از پینترست برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد خریدهای خود استفاده می کنند.

برای اینکه بدانید در ایران چه خبر است، می توانید به گزارش آمار استفاده از پینترست در ایران آماده شده توسط تکراسا رجوع کنید.

الگوریتم جستجوی پینترست چگونه کار می کند؟

به عنوان یک کاربر پینترست ، می توانید هر تصویری را که به صورت آنلاین پیدا می کنید ذخیره یا “پین” کنید.  با ایجاد تابلوهای مختلف و دسته بندی مجموعه های خود ، می توانید موضوعات موردعلاقه خود را گردآوری و ساده کنید.  بیشتر تصاویر ، وقتی پین می شوند ، به وب سایت های اصلی که از آن هستند لینک داده می شوند.

تصور کنید که می خواهید در مورد دستورالعمل پیتزا چیزی را پیدا کنید.  به راحتی می توانید آن عبارت را در پینترست جستجو کنید و اقدام به مرتب سازی یافته های خود کنید.

پس از انتخاب مورد دلخواه ، می توانید آن را در پرتال خود ذخیره کرده و برای کسانی که شما را فالو می کنند به نمایش بگذارید.  مثل آنچیزی که در تصویر زی هم می بینید.

الگوریتم جستجو در پینترست

در اینجا باز هم تاکید می کنم که شما در ایران هستید و برخی از این موارد و مثال ها ممکن است برای ما کاربرد نداشته باشد.

اما بر حسب تجربه می دانم که صنایعی که عکس در آنها مهم است، در پینترست حتی برای کاربران ایرانی هم نتایج خوبی دارند. صنایعی مانند دکوراسیون و معماری، عکاسی، مد و فشن و مواردی از این دست.

موتور جستجوی پینترست چطور کار می کند؟

حال بیایید ببینیم جستجوی پینترست چگونه کار می کند؟ چهار عامل اصلی وجود دارد که بر نتایج جستجو تأثیر می گذارد:

  • کیفیت دامنه
  • کیفیت پین
  • کیفیت شخص پین کننده
  • ارتباط موضوع

حالا ببینیم اینها به چه معنا هستند؟

کیفیت دامنه

کیفیت دامنه در موارد مختلف ممکن است متفاوت باشد. به طور مثال در مبحث سئو، سایت MOZ یاین رتبه بندی را ارائه می دهد.

پینترست می داند که چند مورد از سایت شما پین شده اند.

مطمئن شوید که به طور مرتب پین می شوید ، ریچ پینرا  در حساب خود فعال می کنید و محتوای با کیفیت بالا ایجاد می کنید که تعامل ایجاد می کند.

کیفیت پین

پینترست  کیفیت پین را با توجه به تازگی آن ، محبوبیت و میزان تعامل با آن تعیین می کند.  پینترست تمام موارد پین شما را ردیابی می کند.

به عنوان مثال ، اگر یک پین روی صفحه شما باشد و شخص دیگری مشترک آن شود، پینترست  میزان جذابیت را از هر نمونه از پین اندازه گیری می کند.

پس سعی کنید گرافیک خوبی روی عکس ها اعمال کنید تا میزان تعامل با پین افزایش یاید.

کیفیت شخص پین کننده

پینترست  میزان فعالیت شما را ارزیابی می کند. با فعال بودن ، به اشتراک گذاری مطالب پرطرفدار ، افزایش ذخیره ها و تعامل با دنبال کنندگان ، کیفیت خود را ارتقا دهید.

ارتباط موضوع

کلمات کلیدی مشابه نحوه عملکرد Google ، بر آنچه در جستجوی پینترست ظاهر می شود تأثیر می گذارند.

پینترست  به عنوان یک موتور جستجو

شما می توانید از موتور جستجوی پینترست برای هدایت بازدید به وب سایت خود استفاده کنید.  پینترست  برای افزایش هدف گذاری، در سال ۲۰۱۷ نموداری به نام  نمودار مزه را ارائه داد.

نمودار پینترست Taste Graph با درک سلیقه ، ترجیحات و علایق در حال تکامل افراد ، میلیون ها نفر از افراد موجود در پینترست را به صدها میلیارد ایده تازه متصل می کند که کاملا مناسب آنها است.  اینکه چگونه ما ایده های ایده آل برای هر Pinner (پینر) را ارائه می دهیم ، به آنها کمک می کند هنگام عبور از مراحل مختلف برنامه ریزی زندگی خود ، ایده های تازه ای که دوست دارند را پیدا کنند.

پینترست  سال های زیادی را صرف اصلاح درک خود از رفتار کاربر و تبدیل آن به یک منبع قابل اجرا برای مشاغل کرد.

چندین کسب و کار توانسته اند از پینترست برای بازدید وب سایت استفاده کنند .  بن سیلبرمن ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت پینترست ، در مورد چگونگی عملکرد موتور جستجوی پینترست چنین گفته است :

ما اغلب در مورد پینترست مانند Human Indexing Machin (این عبارت را در پایین توضیح داده ام) صحبت می کنیم. گوگل این کراولرها (Crawler) و این الگوریتم های شگفت انگیز را ساخته است.  ما به مردم ابزاری می دهیم که به آنها اجازه می دهد به گونه ای سازماندهی شوند که برای این کراولر ها الگوریتم ها قابل درک باشند و با این کار، این کراولرها این وظیفه را بر عهده دارند که این اطلاعات را برای سایر مردم سازماندهی و مرتب و قابل درک کنند.

نکته: من عبارت خوبی برای ترجمه Human Indexing Machin در ذهنم پیدا نکردم. اما می توانم برای شما توضیحی بدهم که کمی درک کنید. به طور کلی، Indexing یعنی فهرست بداری یا الگو گیری. دقیقا همین را برای زمانی که گوگل یک صفحه را ایندکس می کند مد نظر است. یعنی صفحه ای که گوگل از آن فهرستی تهیه کرده و در پایگاه اطلاعاتی خود ذخیره کرده است.

مثل هر موتور جستجوی دیگر، شما باید با پینترست طوری کار کنید که پین ​​های شما با عباراتی که کاربران جستجو می کنند مطابقت داشته باشند.  مرتبط بودن به این معنی است که پین شما می بایست با جستجو های اخیر و رفتار مربوط به آن نزدیک و مربتط باشد.

تیم مهندسی پینترست نمای کلی  از نحوه استخراج و اختصاص کلمات کلیدی به پین ​​تصاویر به اشتراک گذاشتند .  پینترست کلمات کلیدی pin را به نام annotations (حاشیه نویسی) اختصاص می دهد  که طول آنها بین یک تا شش کلمه است.  آنها سپس ارتباط پین شما با این کلمات کلیدی را با یک نمره براساس کیفیت اطلاعات استخراج شده (کلمات کلیدی مبتنی بر متن دارای امتیاز بالاتری هستند) و اینکه چند بار این کلمات به نمایش در‌امده اند ارزیابی می کند.

در این نمودار این دو مازراتی بیشتر از هوندا شبیه یکدیگر هستند.  این امر در یک عددی به نام Cosine Similarity منعکس شده است.

نکته: شباهت کسینوسی یا معیار شباهت به طور کلی شباهت کسینوسی یک معیار شباهت است که پایه آن محاسبه‌ی میزان کسینوس زاویه‌ی بین دو بردار است.

در صورت انطباق دو بردار (در این معیار نشانه شباهت کامل است) که زاویه‌ی بین دو بردار صفر می‌باشد مقدار آن برابر ۱ خواهد شد و در کمترین میزان شباهت دو بردار یعنی اگر زاویه بین دو بردار ۱۸۰ درجه باشد نتیجه این معیار ۱- خواهد شد.

این معیار یکی از پرکاربردترین معیارها در پردازش متن است. معیار شباهت کسیونوسی برای استفاده در زمانیکه داده‌های مربوط به ویژگی‌های ما تنک یا sparse هستن مناسب است.

چگونه صفحه های پینترست خود را بهینه کنیم

تابلوهای پینترست را از نظر استراتژیک ایجاد کرده و محتوای مرتبط را بازپین (repin) کنید و دوباره تکرار کنید تا حضوری پررنگ ایجاد کند.

چگونه پینترست می داند کدام خودروها را با یکدیگر مقایسه کنیم؟ توسط کلمات کلیدی.

شما باید کلمات کلیدی را در نام صفحه ، توضیحات صفحه و در توضیحات هر عکسی که پین می کنید قرار دهید.  این کار به پینترست می گوید که چگونه پین ​​ها و مطالب خود را دسته بندی کند.

باید دقت کنید یکی از اصلی ترین کارهایی که یک ماشین (هوش مصنوعی) می تواند مطالب و یا موضوعات را دسته بندی کند، پیدا کردن رابطه بین انهاست. بنابراین، با ارتباط دادن بین مواردی که فکر می کنید مشابه است، با در نظر گرفتن این نکته که هر کدام از آنها دارای اطلاعات و ویژگی هایی قابل درک برای ماشین هستند، می توانید مطلب خود را در یک دسته بندی خاص قرار دهید و به ماشین بفهمانید که مطلب شما چیست؟

برای بهینه سازی محتوای خود ، با تحقیق درباره کلمات کلیدی شروع کنید. مثل هر کاری که با کلمات کلیدی کار دارد، پینترست هم با بررسی های متنی سر و کار زیادی دارد.

برای اینکه بتوانید این کار را درک کنید، اصطلاحاتی را که با مخاطبان و صنعت شما ارتباط دارند در پینترست جستجو کنید.

همانطور که تایپ می کنید ، پینترست به صورت خودکار اصطلاحات مختلفی را برای کمک به شما در محدود کردن جستجو ارائه می دهد.  این اصطلاحات را یادداشت کنید. آنها را به شرح پین ، عنوان صفحه ، متن تصویر و نمایه های خود اضافه کنید.

شما همچنین باید هشتگ های مربوطه را با عبارات مربوطه ادغام کنید.

به عنوان مثال ، CaféPress (یک شرکت فروش آنلاین برنده جایزه وبی – Webby است) دارای تابلوهای پینترست برای بخشهای مختلف محصول است.  با کلیک بر روی ماسک های پین شده ​​برای کودکان ، شرح توضیحات کامل شامل انواع مختلف کلمات کلیدی مرتبط نشان داده شده است.

توجه داشته باشید که آنها کلمه “Kids Face Masks” را هم در عنوان و هم در توضیحات قرار داده اند.  این توضیحات و عنوان شامل عبارات گوناگونی هستند که افراد ممکن است هنگام جستجوی ماسک از آنها استفاده کنند: قابل استفاده مجدد ، قابل شستشو و راحت یا هر عبارت دیگر.

این تصاویر برای بچه ها نیز جذاب است. (همان نکته ای که در بالا هم گفته شد) کافه پرس با استفاده از تصاویر پین شده موثر و بهینه سازی طرح های پین با ظاهر و احساس ثابت در تمام نقاط صفحه خود ، محتوای آنها را مطابق با نحوه جستجو افراد در پینترست تنظیم کرده است.

پینترست برای کسب و کارهای آنلاین

پینترست با ایجاد سهولت در جستجوی محصولات ، تجربه خرید آنلاین را ساده می کند. افرادی که هدف فروش در پینترست را دنبال می کنند ، یک حساب کاربری تجاری در پینترست راه اندازی می کنند که دارای مجموعه ای از خدمات شامل پشتیبانی شخصی ، عملکردهای خلاقانه و راهنمایی های تبلیغاتی است.

یادتان باشد که در حال حاضر اینستاگرام این حالت را در ایران دارد. به هر حال، در جهان و مخصوصا در امریکا، پینترست این نقش را بسیار جدی ایفا می کند.

یک حساب تجاری همچنین امکان تجزیه و تحلیل و تبلیغات (طبیعتا در ایران این امر سخت است) را برای شما فراهم می کند با افزودن محتوای بیشتر به حساب خود ، می توانید اطلاعات مربوط به بازدیدها و مشارکت را جمع آوری کنید.

پینترست این امکان را فراهم کارده است که بتوانید با یک تگ، هم امکان ویرایش خودکار مواردی که تغییر می کنند را فعال کنید، و هم بتوانید به سادگی امکان پین کردن عکس را فراهم کنید.

بهینه سازی وب سایت برای کاربران پینترست بسیار مهم است.  افرادی را در نظر بگیرید که ممکن است بخواهند مواردی را از سایت شما به صفحه خود پین کنند.

برای افزودن برچسب پینترست  به وب سایت خود ، باید این تگ را اضافه کنید.

همچنین ، دکمه های اشتراک گذاری را به صفحات محصول یا بلاگ خود اضافه کنید.  این بازدیدکنندگان را ترغیب می کند تا شما را در پینترست دنبال کنند و محصولات شما را با فالورهای خود به اشتراک بگذارند.

نیل پتل اینطور می گوید: Sellbrite (یک شرکت مدیریت مارکت پلیس که امروز تحت مالکیت Godaddy است) اشاره می کند که Forever 21 ، یک برند لباس زنانه ، کار بسیار خوبی در این زمینه انجام می دهد.

با کلیک بر روی دکمه اشتراک گذاری بازدیدکنندگان به پینترست می روند.  در آنجا ، آنها می توانند محصولی را که دوست دارند پین کنند.

این کار می تواند تعامل در وب سایت شما را بهبود دهد و مشتریان شما را در سراسر فضای دیجیتال با برند شما درگیر کند. البته که به هر حال برای شما یک سوشیال سیگنال نیز ایجاد می کند.

به علاوه ، هنگامی که برچسب پینترست را در محل خود دارید ، می توانید از داده ها برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی هدفمند استفاده کنید.

 

منبع :  آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

در این مقاله به بررسی انواع کفپوش سنگی و مزایای و معایب آن می پردازیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

انواع کفپوش سنگی | چیدمانه

انواع کفپوش سنگی

این کفپوش ها از سنگ های مصنوعی و طبیعی که در محیط بیرون وجود دارند ، ساخته می شوند. کفپوش سنگی از تنوع بالایی برخوردار است و برای پوشش کف محیط از سنگ هایی با ویژگی های متفاوت استفاده می شود. انواع آن عبارتند از:

کفپوش سنگی گرانیت

یکی از انواع سنگ های طبیعی که برای پوشش کف محیط استفاده می شود ، سنگ گرانیت است. سنگ های گرانیتی در دماهای بالا و در اثر فشار زیاد ساخته می شوند ، به همین دلیل سختی بالایی دارند و در برابر خط و خش مقاوم هستند.

سنگ گرانیتی از تنوع بسیاری برخوردار است. معمولا از کفپوش گرانیتی به دلیل تنوع در طرح و رنگ و مقاومت بالای آن برای پوشش محیط های پر رفت وآمد مانند سالن های پذیرایی ، رستوران ، تالار ها و… استفاده می کنند. سنگ گرانیتی قابل شست وشو است و با استفاده از آب به راحتی تمیز می شود. نگهداری آسان کفپوش های گرانیتی باعث شده است که برای پوشش محیط هایی با متراژ زیاد ، از آن استفاده کنند.

کفپوش سنگی مرمر

یکی از زیباترین و جذاب ترین سنگ های طبیعی که برای ساخت انواع کفپوش سنگی استفاده می شود ، سنگ مرمر است. سنگ مرمر از درخشندگی بسیار بالایی برخوردار است و باعث روشنایی محیط می شود.

اگر چه این سنگ ها باعث جذب گرد و خاک می شوند ، اما شست و شوی آسان باعث شده است که از آن به عنوان کفپوش استفاده کنند. سنگ مرمر نسبت به سنگ های گرانیتی از مقاومت کمتری برخوردار است. به همین دلیل بهتر است برای پوشش محیط های رفت و آمد مانند تالار ، رستوران ، استخر و… از این نوع سنگ ها استفاده نشود.

کفپوش سنگی مرمر | چیدمانه

کفپوش سنگی مرمریت

مرمریت یک انتخاب مناسب برای پوشش کف محیط است. این کفپوش از تنوع بالایی در رنگ و طرح برخوردار است. با این حال سنگ های مرمریت برای محیط هایی مانند حمام ، استخر ، آشپزخانه مناسب نیستند؛ زیرا باعث جذب رطوبت می شوند.

کفپوش سنگی مرمریت بسیار براق است و باعث روشن شدن محیط نیز می شود. همچنین صیغلی بودن این نوع سنگ باعث شده است که تمیز کردن آن به راحتی انجام شود.

کفپوش سنگی تراورتن

کفپوش تراورتن معمولا از آهک تهیه می شود. این سنگ ها از طرح های بسیار متنوعی تشکیل شده اند و باعث زیبایی بیشتر محیط می شوند. با این وجود سنگ های تراورتن نسبت به سنگ های گرنیتی از مقاومت کمتری برخوردار هستند. بنابراین بهتر است برای محیط های کم رفت و آمد مانند اتاق خواب یا اتاق پذیرایی از این کفپوش زیبا استفاده شود.

مزایای استفاده از کفپوش سنگی

امروزه کفپوش های متنوعی با استفاده از متریال هایی چون چوب ، PVC و… تولید می شوند. اما فواید استفاده از کفپوش سنگی باعث شده است که بسیاری از افراد ، با وجود قیمت بالای این سنگ ها ، همچنان از آن ها به عنوان پوشش کف محیط و کارهای دیگر استفاده کنند. مزایای استفاده از این نوع کفپوش عبارتند از:

  • جذب نور

یکی دیگر از مزایای آن ، جذب نور بالاست. کفپوش سنگی با جذب نور از خورشید و لامپ و انتقال آن به محیط باعث روشن تر شدن محیط و جذابیت بیشتر آن می شود.

  • انتقال گرما

کفپوش های سنگی باعث جذب سرما و انتقال گرما به محیط می شوند. بنابراین اگرچه برای فصل زمستان مناسب نیستند ، اما در فصل تابستان با انتقال گرما باعث خنک شدن محیط می شوند.

  • مقاومت بالا

یکی از مزایای این نوع کفپوش ، مقاومت بالای آن در برابر ضربه و خراش است. به همین دلیل برای پوشش کف محیط از این جنس کفپوش استفاده می کنند. همچنین سختی بالای کفپوش سنگی باعث شده است تا در برابر فشاری که از طریق اجسام دیگر به آن وارد می شود ، مقاوم باشند.

مقاومت بالای کفپوش سنگی | چیدمانه

  • تنوع در طرح و رنگ

کفپوش های سنگی از تنوع بالایی در طرح ، سایز ، رنگ ، ضخامت و…برخوردار هستند. این ویژگی باعث شده است که تا همه افراد با هر سلیقه ای بتوانند از این کفپوش ها برای پوشش کف محیط استفاده کنند.

معایب استفاده از کفپوش سنگی

اگر چه این نوع کفپوش  از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و باعث زیبایی بیشتر محیط می شود. اما آن ها نیز مانند عناصر و متریال های دیگر از معایبی برخوردار هستند که ممکن است استفاده از آن به عنوان کفپوش سنگی برای هر کسی مناسب نباشد. معایب آن عبارتند از:

  • جذب سرما

یکی از معایب اصلی این جنس کفپوش ، جذب سرما است. زیرا به راحتی سرمای محیط را به خود جذب می کنند و باعث سرد شدن کف ساختمان می شوند. بنابراین کسانی که به دلیل سردی هوا در ناحیه پا دچار آسیب می شوند ، نمی توانند از انواع کفپوش سنگی برای پوشش کف محیط استفاده کنند. البته امروزه از رادیاتور ها برای گرمایش کف محیط استفاده می کنند که باعث رفع این مشکل می شود.

  • سختی بالا

اگرچه سختی سنگ مانع از آسیب پذیری و خش پذیری آن می شود ، اما در مواردی ممکن است خطرآفرین باشد. در واقع در صورت برخورد انسان یا اشیاء به کفپوش سنگی امکان آسیب دیدگی برای انسان و اشیاء نیز وجود دارد.

  • قیمت بالا

سنگ ها به عنوان یک عنصر طبیعی از قیمت بالایی برخوردار هستند. در واقع تمام سنگ های طبیعی و مصنوعی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود ، در دسته متریال های گران قیمت قرار می گیرند. به همین دلیل معمولا  این کفپوش ها برای پوشش خانه های لوکس و مجلل استفاده می کنند.

 

شرکت معماری چیدمانه

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

یادتان باشد که مدیریت پروژه با مفهوم غلط امروزی تفاوت دارد. بنابراین مدیر پروژه نمی تواند این موارد باشد:

  • کسی که پروژه دیجیتال مارکتینگ را می بندد.
  • کسی که استراتژی پروژه دیجیتال مارکتینگ را می نویسد.
  • کسی که ما فکر می کنیم قدرت اتمام کار را دارد و پروژه را هر طوری شده پیش می برد.

مدیر پروژه کیست؟

مدیر پروژه کسی است که از زمان عقد قرارداد، برای پروژه دیجیتال مارکتینگ برنامه می ریزد. این برنامه شامل هر چیزی است که شما فکرش را می کنید. اما اگر بخواهم خیلی خلاصه بگویم مدیر پروژه این وظایف کلی را بر عهده دارد:

  • مدیر پروژه مسئولیت مدیریت منابع را در پروژه بر عهده دارد.
  • مدیر پروژه می تواند تخمین بزند که هر کاری چه منابعی نیاز دارد.
  • مدیر پروژه مسئولیت نگهداری پروژه دیجیتال مارکتینگ را در زمان بندی خود بر عهده دارد.
  • مدیر پروژه می بایست پروژه را بر اساس مفاد قابل تحویل و قابل اندازه گیری خرد کند.
  • مدیر پروژه می بایست مراقب هزینه کرد پروژه و تطابق آن بر اساس بودجه تخمینی باشد.

پروژه چیست؟

شاید باور نکنید. اما بسیاری افراد در همین تعریف نیز مشکل دارند. امری که پیش نیاز موضوع ما یعنی معرفی نرم افزار آنلاین مدیریت پروژه دیجیتال مارکتینگ است:

پروژه یک فعالیتی متشکل از چند فعالیت خرد است (که هر کدام می توانند به چند خرده فعالیت تقسیم شوند که هر کدام نیز می توانند همین ویژگی را داشته باشند) که می بایست در یک زمان مشخص شروع، و در زمانی مشخص به اتمام برسند.

در واقع:

  • پروژه نمی تواند یک چرخه باشد که مدام تکرار می شود.
  • پروژه نمی تواند بدون زمان پایان باشد.
  • پروژه نمی تواند شامل فعالیت های روتین باشد.

و همینطور:

  • پروژه باید دارای بازه شروع و پایان باشد.
  • پروژه باید دارای منابع مشخص باشد.
  • پروژه باید دارای فعالیت هایی مشخص باشد که هر کدام قابل اندازه گیری و تحویل است.

اینها کلی ترین و اصلی ترین نکاتی بود که باید در مورد پروژه می دانستیم. گرچه می توان در مدل های مختلف پروژه موارد دیگری را نیز اضافه کرد.

پس کسی که می خواهد با این مسئولیت یک پروژه را پیش ببرد، می بایست کنترل دقیقی روی هر اتفاقی که رخ می دهد داشته باشد.

نرم افزار آنلاین مدیریت پروژه دیجیتال مارکتینگ

این جمله را زیاد شنیده اید که « با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت اینترنت … ». بله. به هر حال با پیشرفت اینترنت، پهنای باند و سایر موارد، امروز می توان بسیاری از کارها را بوسیله نرم افزار های کامپیوتری و حتی آنلاین انجام داد.

برای مدیریت پروژه دیجیتال مارکتینگ می بایست بتوانیم سه چیز را مدام رصد کنیم. تسک ها و نحوه انجام آن، زمان بندی آنها و هزینه کرد پروژه. اینها اصلی ها هستند و مسلما شامل نکات ریزی هستند که در جایی دیگر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. پس وقت را تلف نمی کنیم و به معرفی ۴ نرم افزار آنلاین مدیریت پروژه می پردازیم.

شماره ۱ ) ماکروسافت پراجکت – Microsoft Project

این برنامه محبوب یک مدیر پروژه است. مخزنی از ماژول و امکانات که شما را در مدیریت پروژه بی نیاز می کند. در بزرگی این نرم افزار باید بدانید که بسیاری از پروژه های دولتی روی همین سیستم مدیریت می شوند.

این نرم افزار یک ابزار بسیار قدرتمند برای مدیریت پروژه است که نوع خوانندگان با مدل آفلاین یا کلاینت آن آشنا هستند.

امروز ماکروسافت به ارائه یک سیستم قدرتمند که ترکیبی از MS Project، Sharepoint و  Microsoft Project Server‌ است توانسته این امکان را فراهم کند که به صورت قدرتمند، بتوانید پروژه های خود را در یک محیط لوکال یا تحت یا به صورت Cloud‌ مدیریت کنید.

این ترکیب، امکانات بی نظیری را به شما می دهد که البته یادگیری تمام آن ممکن است برای هر سازمانی کارآیی نداشته باشد. اما در هر حال، برای مدیریت هر پروژه ای کاراست.

شماره ۲ ) سیستم مدیریت پروژه کلیک آپ – ClickUp

این سیستم مانند ترلو یا هر نرم افزار رایج دیگری که دیده اید کار می کند. اما فضا و گرافیک بهتری به شما می دهد.

ضمن اینکه می توانید در آن محیط های کاری متنوعی داشته باشد و با خرید پکیچ ها می تواند از سیستم ذخیره سازی فایل، نما های ویژه مثل گانت استفاده و سطوح دسترسی تعریف کنید.

ضمن اینکه تسک ها را می توان بسیار روان به صورت FS (مخفف Finish to Start ) تعریف کنید تا تخمینی کلی از مدت زمان پروژه بدست آورید.

شماره ۳ ) ترلو – Trello

محبوبت ترین و معروف ترین ابزاری که برای ساده سازی مدیریت پروژه استفاده می شود. اما باید بدانید که ورژن رایگان آن، که نوعا توسط مدیران پروژه دیجیتال مارکتینگ در ایران استفاده می شود در واقع یک ابزار مدیریت پروژه نیست. یک ابزار مدیریت کار یا Task Management  است.

طبیعتا می توانید امکانات بیشتری را در نسخه های پریمیوم خریداری کنید.

شماره ۴) آسانا – Asana

این هم یک ابزار با امکانات و ویژگی های خاص خود است که البته در کلاس سیستم هایی مثل ترلو قرار دارد.

 

منبع :  آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

مراحل کلی تولید محتوا به شرح زیر صورت می پذیرد

  • اول: اینکه باید مشخص کنید که محتوای تولید شده (یا محتوایی که می خواهید تولید شود) در چه گروهی از کلمات کلیدی آمده است؟ گروه کلمات کلیدی اصلی خود را قبل از شروع نگارش مقاله بدست آورید.
  • دوم: مشخص کنید که نوع محتوای مورد نظر در چه فرمتی از محتوا قرار می گیرد؟
  • سوم: تمامی محتواهای تولید شده می بایست دارای کد منحصر به فرد باشند. نحوه کد گذاری پایین‌تر آمده است.
  • چهارم: تاریخ تولید محتوا مشخص باشد.
  • پنجم: ابتدا تعیین کنید که محتوای مورد نظر در کدام یک از دسته های تعیین شده در بلاگ قرار دارد؟
  • ششم: محتوای خود را مطابق شکل زیر بسازید.
  • هشتم: سپس آن را در زمان تعیین شده طبق تقویم محتوا بارگزاری کنید.

ساختار پست وبلاگ

در تصویر بالا نحوه تقسیم‌بندی مطالب یک پست وبلاگی پیشنهاد شده است.

#شماره ۱: کد گذاری

تمامی محتواهای تولید شده می بایست با یک کد منحضر به فرد قابل شناسایی باشند. این کد، هویت یک مطلب است و می بایست در تمامی تولیدات محتوایی، از سیستم کدگزاری شده پایین استفاده نمایید.

شماره زبان فرمت شرکت
۰۱ ENG DIO IDEALWEEN

فرمت ها یا اشکال محتوایی

ردیف فرمت کد
۱ A day in the office DIO
۲ Best practice BPR
۳ Blog review BLR
۴ Book review BRE
۵ Case studies CST
۶ Certifications CER
۷ Chart, graphs and statistics CGS
۸ EBook EBK
۹ Employee and employer interviews video EIV
۱۰ General papers GPR
۱۱ General video GVD
۱۲ Guest posts GPT
۱۳ Guides GUD
۱۴ Infographics INF
۱۵ Journal reviews JRV
۱۶ News NWS
۱۷ Opinion OPN
۱۸ Photography PHO
۱۹ Polls POL
۲۰ Presentation PRE
۲۱ Tips and tricks TTK
۲۲ Tool List TLS
۲۳ Training and event calendar TEC
۲۴ UGC UGC
۲۵ Video tutorials VTL
۲۶ Webinars WNR
۲۷ Whitepapers WHP
۲۸ Written tutorials WTL

زبان ها

ردیف زبان کد
۱ انگلیسی ENG
۲ فارسی FAR

 

شماره ۲: تیتر اصلی در مقاله وبلاگ

تیتر اصلی محتوای خود را تولید کنید. تیتر اصلی، عنوانی است که مهم‌ترین مطلب متن را بیان می کند. در برخی مواقع، تیتر اصلی تنها تیتر خبر بوده و با حروف درشت‌تر دیده مى‌‌شود. تیترها خوانده می شوند و مخاطب تصمیم می گیرد که محتوای آن را بخواند یا نخواند. تیترها اولین و بیشترین بخشی از محتوا هستند که خوانده می شوند و در عین حال می توانند آخرین باشند.

مثال:

استارت آپ ها به نظام صنفی پیوستند

  • تیتر اصلی در محتوای متنی به تنهایی کافی نیست، روتیترها و زیرتیترها در خوانده شدن مطلب بسیار تأشیرگذارند. پس تقسیم بندی لازم را رعایت نمایید.
  • می توانید خلاصه ای از نوشته و یا توضیحات تکمیلی و یا ایده و ذهن خودتان را همراه با لحن بیان متن بعنوان تیتر برگزینید.
  • می توانید از عباراتی که مخاطب جستجو می کند در متن استفاده کنید.
  • کلمات غیرضروری را که باعث طولانی شدن تیترها می شوند حذف کنید.
  • از تیترهای بسیار کوتاه استفاده نکنید. استفاده از تیترهای کوتاه باعث می شود بین نوشته شما و کلمات کلیدی تمایزی ایجاد نشود.
  • موتور جستجوی گوگل، معمولا عباراتی را که بین ۶۵ تا ۹۵ کاراکتر را شامل میشوند بعنوان تیتر اصلی در نظر می گیرد. پس سعی کنید که تیتر انتخابی مشمول این قانون باشد.
  • سعی کنید تنها یک تیتر برای محتوای خود تعیین کنید.

شماره ۳: زیر تیتر ها

زیر تیتر، بعد از تیتر اصلى (معمولاً در صفحه اول) و با حروف کوچکتر نوشته مى‌شود. مطلب زیر تیتر مى‌تواند مکمل تیتر اصلى و روتیتر و یا مستقل از آنها باشد و باز هم به هر حال تیتر اصلى باید بدون زیر تیتر هم مفهوم و معناى مستقل و کامل داشته باشد.

مثال:

تیتر اصلی « رئیس جمهور در نمایشگاه الکامپ حضور پیدا کرد»

زیر تیتر « استارت آپ ها مشکلات خود را با بالاترین مقام اجرایی کشور مطرح کردند»

  • از جملات مهم مقاله و یا نوشته برای نوشتن زیر تیترها بهره ببرید.
  • سعی کنید که زیر تیتر عنوان کننده یک سوال باشد که شما قصد پاسخ به آن را دارید و یا آنچیزی را بیان کند که می خواهید بعنوان یک منفعت به مخاطب خود تقدیم کنید.
  • سعی کنید محتوای خود را طوری طراحی کنید که حداکثر از ۵ زیر تیتر استفاده شود.

شماره ۴: سرآغاز یا سوتیتر

سعی کنید برای مطالبی که طولانی هستند و بیش از ۸۰۰ کلمه را شامل می شوند، از سرآغاز یا سوتیتر استفاده کنید. در مطالبی که بسیار طولانی هستند می توان از چند سوتیتر استفاده کرد. سوتیتر باید خلاصه ای از مطالبی باشد که شما می خواهید به آنها بپردازید.

سعی کنید در چند جمله (۴ تا ۵ جمله) مقدمه وار در مورد موضوع مورد نظر صحبت کنید. همانطور که قبلا هم گفته شد، این قسمت از نوشته تاثیر بسیار زیادی در قانع کردن مخاطب برای خواندن ادامه مطلب است.

شماره ۵:چگالی کلمات کلیدی در مقاله

شما باید تعیین کنید که چه عباراتی می بایست در محتوای شما بکار برده شود.

علاوه بر آن، سایر کلمات کلیدی که به متن موردنظر مربوط است را انتخاب کنید. سعی کنید تا ۳ کلمه کلیدی، یکی اصلی و دو کلمه فرعی برای متن در نظر بگیرید.

  • از نگارش یک متن برای تنها یک کلمه کلیدی خودداری کنید.
  • در هر مقاله که بطور متوسط تا ۵ کلمه کلیدی کار کنید.
  • کلمه کلیدی مورد نظر در موارد زیر بکار برده شود:
  • در عنوان (تیتر، زیر تیتر)
  • در متن
  • در پاراگراف اول مقاله (سرآغاز)
  • هدر صفحه ای که مقاله را در آن قرار می دهید
  • در آدرس صفحه
  • در پاراگراف آخر مقاله
  • استفاده از کلمه کلیدی به شکل بولد یا ایتالیک
  • بکارگیری کلمه کلیدی در متن جایگزین (alt)

یک ابزار مناسب برای سنجش کلمات کلیدی در محتوای متنی

یکی از ابزار‌های خوب برای سنجش کلمات کلیدی متن بلاگ ، افزونه SeoQuake است. این افزونه روی مرورگر کروم یا فایرفاکس نصب شده و در صورتی که صفحه‌ای باز شود، تراکم کلمات کلیدی صفحه را به شما نمایش می‌دهد.

لازم به ذکر است که این افزونه به صورت آفلاین کار نمی‌کند و همینطور ابزار‌های دیگری مانند اندازه گیری رتبه‌ صفحه و بک لینک‌ها را نیز در خود دارد. شما می‌توانید این افزونه را برای مرورگر کروم از  این لینک دریافت کنید.

افزونه seoquale برای سنجش کلمات کلیدی

شماره ۶: دستورات نگارشی

در نگارش یک مقاله، می بایست تحت قوانین زیر عمل کرد.

استفاده از بولت

سعی کنید متن خود را طوری تنظیم کنید که متن مورد نظر دارای دسته بندی بوده و مطالب قابل دسته بندی در بولت باشد. در زیر نمونه ای از بولت گذاری را مشاهده می کنید:

امروزه در ایران، شرکت های دیجیتال مارکتینگ به دسته‌های زیر تقسیم می شوند:

  • شرکت صاحبت رسانه
  • شرکت تبلیغ کننده یا رسانه فروش
  • شرکت‌های استراتژی نویس و مشاور

نقل قول، باز نشر و ذکر منبع آن

زمانی که می خواهید عبارتی را عینا از کسی یا منبعی نقل کنید می بایست نقل قول را مشخص کنید.

تذکر مهم: این موضوع در زمانی که از منابع هم زبان دیگر استفاده می کنید اهمیت بسیاری پیدا میکند. ممکن است در صورت رعایت نکردن این مسئله، گوگل محتوای تولید شده را کپی تلقی کرده و تبعات سنگینی برای وبسایت داشته باشد.

برای نگارش نقل قول چنین عمل کنید:

  • حتما نقل قول را در گیومه قرار دهید
  • در صورتی که نقل قول چیزی بیش از ۴۰ کلمه است، نقل قول را حتما در یک پاراگراف جدید آورده و فونت آن را کمی کوچکتر و یا ایتالیک کنید.
  • حتما منبع خود را در آن ذکر کنید.
  • اگر می خواهید محتوایی در سایت قرار دهید که عینا از یک محل دیگر آورده میشود، حتما در ابتدای متن توضیحاتی پیرامون متن و دلیل ذکر عینی مطلب بیاورید. آن را میان گیومه قرار داده و حتما با گیومه ببندید. ذکر منبع و لینک آن در انتهای متن (بعد از گیومه) ضروری است.
    توجه: زمانی که به ترجمه یک عبارت می پردازید، در واقع یک محتوای جدید تولید کرده اید. متن ترجمه شده توسط شما نقل قول محسوب نمی گردد.
  • در صورتی که نقل قول مستقیم انجام می دهید، حتما منبع نقل قول را ذکر کنید. اگر منبع شما اینترنتی است، حتما عنوان مطلبی که نقل قول از آن صورت گرفته نوشته شده و لینک مربوطه روی آن قابل دسترس باشد.

شما می توانید نمونه ای از نگارش یک نقل قول را مشاهده کنید:

یکی از رهبران بزرگ دنیای فناوری قطعا استیو جابز است. اما باید پرسید که آیا هر انسان بزرگی آیا لزوما خوب هم هست؟ یکی از دوستان او میگوید:

« با او به شدت مشکل داشتیم. او از تکنیکی به نام دایره تحریف واقعیت بهره میبرد. او طوری واقعیت را تحریف می کرد که گاهی ما هم باور می کردیم که اشتباه می کنیم.» استیو وازنیاک

واژه های مرکب

برای نگارش واژه های مرکب، حتما از نیم فاصله استفاده کنید.

لینک دهی در محتوای متنی

سعی کنید حین نگارش یک محتوای متنی ، حتما از لینک در آن استفاده کنید. پیشنهاد می شود حداقل در موارد زیر لینک دهی کنید:

  • زمانی که از یک عبارت و یا اصطلاح تخصصی استفاده میکنید.
    در دایره المعارف های معتبر و یا دانش نامه های مختلفی که به صورت آنلاین وجود دارند، اصطلاح و یا عبارت را پیدا کرده و کلمه یا عبارت مورد نظر را به آدرس صفحه مربوط به آن لینک دهید.
  • زمانی که از یک خبر استفاده می کنید.
    این امر یک نقل قول غیر مستقیم است. سعی کنید لینک خبر را روی قسمتی از متن بگذارید. در صورتی که خبر به صورت نقل قول مستقیم ذکر شده است، از لینک کردن کل متن خودداری کنید. می توانید به صورت پاورقی و با آوردن عبارت «لینک خبر» استفاده کنید.
  • نام اشخاص
  • زمانی که به محتوا های قبلی منشر شده در وبسایت استناد کرده اید.
    حتما عنوان مقاله را بنویسید و روی آن به اصل محتوا لینک دهید.
  • ذکر یک منبع
    زمانی که منبعی را برا نوشته خود ذکر می کنید، حتما لینک مطلب را بگذارید. خواه این به صورت پاورقی آورده شده باشد، خواه در متن
    نکته: از لینک دهی بیش از حد خودداری کنید. شما ویکی پدیا نیستید.

محتوای متنی ترجمه شده

محتواهایی که برگردان مطلبی با زبان متفاوت است، محتوای متنی تولیدی محسوب می شوند. اما ذکر منبع در آنها ضروری است. در چنین محتواهایی نکات زیر را رعایت کنید:

لینک مطلب اصلی را در آخر مقاله ذکر کنید.

در صورتی که از ترجمه دقیق استفاده می کنید، حتما عبارت زبان اصلی را برای واژگانی که ترجمه آنها دشوار است و یا معادل عینی ندارند، به صورت پاورقی ذکر کنید. نمونه ای از این اقدام را در زیر می بینید:

Marketing is the management process through which goods and services move from concept to the customer. It includes the coordination of four elements called the 4 P’s of marketing.

 بازاریابی (۱) یک جریان مدیریتی است که در جریان آن، ایده یک کالا و یا خدمت، به مصرف کننده هدایت می شود. روال بازاریابی شامل ۴ مرحله می شود که۴P مارکتینگ نامیده می شود.

۱) Marketing

همانطور که در مثال فوق می بینید، معادل واژه بازاریابی که در واقع ترجمه ای نه چندان مناسب برای Marketing است، به صورت پاورقی ذکر شده است.

در ترجمه های لفظی که رساندن مفهوم در اولویت قرار دارد، ذکر اینکه مطلب به صورت تلخیصی و یا لفظی ارائه شده ضروری است.

شماره ۷: انتخاب عکس مناسب برای مقاله وبلاگ

برای مقاله خود یک عکس جذاب انتخاب کنید. در انتخاب عکس مناسب به نکات زیر توجه کنید:

  • بهتر است تمامی عکس های انتخاب شده برای محتوای متنی در سایز یکسانی ارائه گردند.
  • عکس بلاگ دارای کیفیت مناسب باشد. از قراردادن عکس های دفرمه و یا کشیده شده خودداری کنید.
  • عکس را متناسب با موضوع مورد نظر انتخاب کنید.
  • حتی المقدور از منابع رایگان برای عکس خود استفاده کنید. در اینترنت منابع بسیاری وجود دارند که می توانید از عکس های رایگان استفاده کنید.
  • اگر عکسی را از منبعی غیر رایگان، استفاده می کنید، تمام اطلاعات آن را ذکر کنید. نام عکاس یا طراح، منبع و اطلاعات شناسنامه ای دیگری که در دسترس دارید. توجه داشته باشید که هر چقدر اطلاعات بیشتری در وبسایت شما قرار گرفته باشد، ارزش بیشتری دارید. پس از اشاره به اینکه عکس متعلق به خودتان نیست نهراسید.

منبع :  آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

نورپردازی قدرت مشخص کردن فضا ها را به طراحان و معماران می دهد و باعث می شود کیفیت بصری ساختمان دو برابر شود. البته این تنها در صورتی میسر خواهد بود که نورپردازی نمای آن مطابق با اصول و قواعد نورپردازی باشد. برخی از نکات مهمی که باید در نورپردازی نمای ساختمان به آن توجه ویژه داشت عبارتند از:

اصول و قواعد نورپردازی نمای ساختمان | شرکت تهران دیزاین سنتر

  1. نقشه نورپردازی به صورت واضح طراحی شود

قبل از هر چیز باید مشخص شود که هدف از نورپردازی ، روشن کردن کدام بخش از ساختمان است. توجه داشته باشید که هیچ ضرورتی وجود ندارد که تمام نمای ساختمان روشن شود. در صورتی که در قسمت های بیرونی نما بدون هیچ دلیلی از نورپردازی استفاده شود، ساختمان ظاهری نامناسب پیدا خواهد کرد. از نورپردازی می توان برای متمایز کردن بخش های مختلف در نمای خارجی استفاده کرد. به عنوان مثال در نما های تاریخی برای برجسته کردن قسمت های کاشی کاری شده و گچ کاری شده از نورپردازی استفاده می شود.

  1. رنگ و شدت نور تعیین شود

مهم ترین اصل در نورپردازی ساختمان توجه به رنگ و شدت نور است. نور هایی که در نمای خارجی ساختمان به کار می روند به میزان زیادی در زیبایی ظاهری ساختمان تاثیر گذار هستند. هرگونه عدم هماهنگی بین رنگ و شدت نور باعث ایجاد آلودگی نوری خواهد شد و اصلا جلوه زیبایی نخواهد داشت. نورپردازی نمای ساختمان باید به گونه ای باشد که عناصر شاخص ساختمان را به عرصه نمایش درآورد.

  1. جهت رنگ نور مشخص شود

یکی از تکنیک های بسیار مهم که طراحان حرفه ای از آن برای معرفی ساختمان به لحاظ حجمی استفاده می کنند، تغییر در شدت نور های تابیده از جهت های متفاوت است. البته از نور با رنگ های مختلف هم می توان برای مشخص کردن حجم عناصر استفاده کرد، اما از آن جایی که در نمای ساختمان در اغلب موارد از نور رنگی کمتر استفاده می شود، بهترین راه تغییر شدت نور است.

  1. نورپردازی باید با مصالح تناسب داشته باشد

نورپردازی نمای ساختمان باید متناسب با مصالح نمای ساختمان باشد، تناسب به این معنا نیست که رنگ نور دقیقا با رنگ مصالح یکسان باشد، بلکه بهتر است در یک طیف رنگی قرار داشته باشند. نور های رنگی آّبی ، سفید و زرد نسبت به سایر نور های رنگی در نمای ساختمان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع نورپردازی

انتخاب شیوه نورپردازی مناسب برای نمای ساختمان به فاکتور های زیاد بستگی دارد. طراحان با توجه به کاربری ساختمان ، محل قرارگیری آن و هدف از نور پردازی ، به سراغ یکی از شیوه های نورپردازی می روند. نورپردازی در معماری به سه دسته زیر تقسیم می شود:

انواع نور مناسب نورپردازی نمای ساختمان | شرکت تهران دیزاین سنتر

  • نورپردازی عمومی

نورپردازی عمومی که به آن نورپردازی مستقیم هم گفته می شود یکی از انواع مهم نورپردازی است. در این نوع نورپردازی با استفاده از یک نور ملایم نمای ساختمان پوشش داده می شود.

  • نورپردازی تاکیدی

همان طور که از نام این نورپردازی مشخص است، برای تاکید بر روی عناصر خاص در نمای ساختمان استفاده می شود. نورپردازی تاکیدی یا متمرکز ، چشم بیننده را به نقاط کانونی مورد نظر معمار هدایت می کند.

  • نورپردازی مخفی

در این نوع از نورپردازی ، تجهیزات قابل رویت نیستند. استفاده هوشمندانه از نورپردازی مخفی در نمای ساختمان بسیار مهم است. در صورتی که از این نورپردازی به شکل مناسبی استفاده شود، نمای ظاهری ساختمان چشم هر بیننده ای را به خود خیره خواهد کرد.

  • نورپردازی وظیفه ای

به این نوع از نورپردازی که نورپردازی کاری یا اداری هم گفته می شود برای تمرکز در یک منطقه خاص استفاده می شود.

ابزارهای مختلف نور برای نمای ساختمان

در سال های اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی ابزار های زیادی برای استفاده در نورپردازی ساختمان طراحی شده است. به عنوان مثال نور های هوشمند یکی از اختراعات بشری است که توسط کامپیوتر برنامه ریزی می شود و به نمای بیرونی ساختمانی جلوه ویژه ای می بخشد. برخی از تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان به شرح زیر است:

  • پروژکتور ال ای دی (lighting LED)

در این پروژکتور ها از لامپ برای پخش نور استفاده نمی شود. بلکه پروژکتور است که رنگ های مختلف روی نمای ساختمان پخش می کند. مهم ترین مزیت پروژکتور ال ای دی برخوردار بودن از طول عمر بسیار بالا است.

  • وال واشر (Wall Washer)

وال واشر ها شامل تعداد زیادی لامپ هستند که به صورت نواری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. با توجه به این که زاویه و شدت نور وال واشر ها به راحتی قابل تنظیم است یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در نورپردازی نمای ساختمان به شمار می روند.

  • چراغ دفنی (Defni Lighting)

این چراغ ها جهت استفاده در کف معابر مانند پارک ها مورد استفاده قرار می‎گیرند. از چراغ دفنی در سطح افقی ساختمان استفاده می شود، این چراغ ها علاوه بر تامین نور محیط باعث می شوند که ساختمان جلوه با شکوه تری پیدا کند.

 

شرکت تهران دیزاین سنتر

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

نکاتی که هنگام تنظیم یک قرارداد پیمانکاری خوب باید در نظر داشته باشید عبارتند از :

هر چقدر جزئیات بیشتر باشد بهتر است

یک قرارداد پیمانکاری خوب ، مهارتی است که هر سازنده باید آن را بشناسد. خواه یک سازنده انفرادی باشد یا رئیس یک شرکت بزرگ ساختمانی ، در هر صورت باید از زیر و بم کار کاملا آگاه باشد. اگرچه پیمانکاران مختلف هنگام تنظیم قرارداد ، از چک لیست های مختلف استفاده می کنند. اما اشتراکاتی وجود دارد که بدون توجه به شکل قرارداد چاپ شده باید رعایت شود.

در بیشتر قرارداد های خوب ، سازنده با ابتدایی ترین موارد شروع می کند و در نهایت ، قرارداد پیمانکاری را با پیچیدگی پروژه تطبیق می دهد. جدا از کار ساخت ، ایجاد قرارداد یکی از مهم ترین قسمت های پروژه است. هر چقدر هم که جزئیات قرارداد بیشتر باشد ، بهتر است. به طور کلی ، تمامی مواردی که عقل سلیم در نظر می گیرد ، نباید نادیده گرفته شود. مهارت های عمده ای وجود دارد که برای تنظیم قرارداد های موفق خود برای مشاغل مختلف ساختمانی باید در نظر بگیرید.

آگاهی کافی از تمامی بندهای قرارداد

قرارداد ساخت ، اغلب ترکیبی از اسناد منفرد است که جزئیات مختلف پروژه را شرح می دهد یا می تواند یک سند پیچیده و چند صفحه با بخش های مختلف باشد که جزئیات مربوط به جنبه های مختلف قرارداد را ارائه می دهد. شما به عنوان یک سازنده و یا یک پیمانکار ، باید در مورد بندهای مختلف یک قرارداد اطلاعات کافی کسب کنید.

چرا که داشتن یک قرارداد محکم ، یکی از اولین مراحل موفقیت پروژه است و انواع قرارداد ساخت و ساز معمولا با روشی که قرار است پرداخت شود تعیین می شود. اما ممکن است شرایط دیگری مانند مدت زمان ، کیفیت ، مشخصات و سایر موارد با اهمیت مشابه را نیز شامل شود.

مذاکرات موفق

در تنظیم یک قرارداد پیمانکاری ، سازنده هنگام مذاکره با نمایندگان اتحادیه یا ذینفعان پروژه ، باید از هر لحاظ آماده باشد. یک مذاکره کننده خوب ، باید دارای مهارت کافی باشد تا امکان انجام یک معامله صحیح را فراهم کند. معامله ای که در عین رضایت دو طرف ، به اهداف تعیین شده هم دست پیدا کند. در این میان ، استفاده از ترفندها و روش های خاص می تواند باعث شود که ، دو طرف معامله احساس خوبی داشته باشند.

با این حال ، معمولا وقوع شرایط پیش بینی نشده می تواند هزینه های ساخت را افزایش دهد و اجرای پروژه را به تاخیر بیندازد. یک پیمانکار با تجربه ، باید بداند که چگونه این موقعیت را مدیریت کند و از پروژه در مقابل شرایط پیش بینی نشده محافظت نماید. با توجه به عواقب تاخیر ، بسیار مهم است که بدانید چگونه پیش بینی موانعی در قرارداد عمومی تاثیر می گذارد.

مذاکرات موفق در قرارداد پیمانکاری | شرکت تهران دیزاین سنتر

چند نمونه از انواع گوناگون قرارداد پیمانکاری

  • قرارداد های قیمت ثابت و هزینه های واقعی در تنظیم قرارداد ها

قبل از شروع مذاکرات ، مقدار هزینه باید مشخص باشد و در انواع قراردادها لحاظ شود. این مبالغ نشان دهنده درصدی از هزینه های مواد و نیروی کار است. علاوه بر این ، هزینه های مستمر بهره برداری و سود پیمانکار را نیز پوشش می دهند. هزینه می تواند مستقیم یا غیر مستقیم باشد و باید تمام جنبه های مهم هزینه قرارداد را شامل شود.

  • قرارداد پیمانکاری پرداخت های موقت

پرداخت یکی از مهمترین موارد در هر قرارداد ساخت و ساز ، هم برای طرف پرداخت کننده و هم شخص دریافت کننده است. به زبان ساده ، قرارداد پیمانکاری ساختمانی ، توافقی است که به موجب آن ، پیمانکار موافقت می کند کارهایی را برای کارفرما انجام دهد و در عوض کارفرما با پرداخت پول به پیمانکار موافقت می کند.

با این حال ، بسیاری از پروژه های ساختمانی ، می توانند ماه ها یا حتی سال ها به طول بیانجامند و ارزش مبالغ هنگفتی داشته باشند. به منظور جلوگیری از این مشکل ، که پیمانکار منتظر پایان کار نماند تا دستمزد خود را دریافت کند ، مفهوم پرداخت های موقت تکامل یافت.

پرداخت های موقت ، می تواند در فواصل منظم مثلاً به صورت ماهانه انجام شود. این پرداخت ها شامل ارزیابی کارهای اصلی و هرگونه تغییر انجام شده در طی روند پروژه است.

  • قرارداد پیمانکاری یک جا

در قرارداد های یک جا ، از قیمت ثابت برای تمام کارهای انجام شده در پروژه استفاده می شود. اگر کار زودتر از موعد مقرر به اتمام برسد ، گاهی در این قرارداد ها ، مشوق های تعبیه می شود. این توافقنامه ها ، همچنین می توانند شامل مجازاتی باشند که بعضا خسارت تصویب شده نامیده می شوند و برای پروژه ای که دیر به اتمام رسیده باشد اجرا می شود.

مالکان معمولا ، از این قرارداد ها برای جلوگیری از سفارشات تغییر برای هر کار اضافی یا غیر مشخص استفاده می کنند. هنگام امضای قرارداد یکجا ، سازنده ریسک اضافی را به عهده می گیرد.

زیرا در صورت خارج شدن از محدوده پروژه ، ایجاد مشکل یا بروز هر گونه تغییر دیگر در طول پروژه ، مالک موظف به پرداخت بیش از قیمت اصلی نیست. از قرارداد های یکجا با درنظر گرفتن کمک هزینه های جداگانه ای که هزینه ها و تغییرات پیش بینی نشده را پوشش می دهند این امر را حساب می کنند.

  • قرارداد های هزینه مازاد

قرارداد هزینه مازاد ، معمولا مالک را ملزم می کند که تمام هزینه های پروژه را بپردازد. مانند هزینه مواد ، نیروی کار و سایر هزینه های پروژه. علاوه بر این ، این نوع قرارداد پیمانکاری ، شامل یک مبلغ یا یک درصد توافق شده است که هزینه های سربار سازنده و سودی که مالک نیز پرداخت می کند را پوشش دهد.

این نوع هزینه ، مالکان را ملزم می کند که تمام هزینه های پروژه را به اضافه پرداخت جداگانه ، برای پوشش سرباز و سود سازنده پرداخت کنند. بسته به نوع هزینه به علاوه قرارداد ، مالک ممکن است در نهایت بیش از آنچه پیش بینی شده است پرداخت کند. بنابراین ، مالک به طور کلی ریسک بیشتری نسبت به سازنده می پذیرد.

  • قرارداد های مدیریتی

در این شکل از قرارداد پیمانکاری ، مشتری یک شرکت را برای مدیریت استخدام می کند تا از همان مراحل اولیه با پیمانکار همکاری کنند. پیمانکار مدیریت ، جهت تأثیر مثبت در طراحی و مدیریت ساخت و ساز ، مشاورات تخصصی را ارائه می دهد.

در حقیقت ، مشتری یک پیمانکار اصلی در محل کار خود دارد که مسئولیت مدیریت پیمانکاران فرعی را برعهده می گیرد. البته ، به همان روشی که با پیمانکاران فرعی توافق کرده است ، قرارداد ندارد. تفاوت کلیدی بین پیمانکاری مدیریت و انواع سنتی آن ، این است که پیمانکاران مدیریت ، فقط موظفند که از طرف مشتری مدیریت کنند.

 

منبع : شرکت تهران دیزاین سنتر

  • bestmemari bestmemari