best.memari

معماری

best.memari

معماری

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با وجود اینکه کیفیت و طعم نوشیدنی‌ها و مواد خوراکی که در کافه ها ارائه می‌گردد یک فاکتور مهم در محبوبیت کافه است، اما آنچه باعث می‌شود مشتری بار دیگر به یک کافه بازگردد و وقت خود را در آن بگذراند فضا و طراحی دکوراسیون داخلی آن کافه و نحوه چیدمان به کار رفته در آن است. بنابراین:

دانستن اصول مهم طراحی کافی شاپ ، برای تمام کسانی که قصد دارند در آینده کافه خود را تاسیس کنند و یا افرادی که به دنبال شیوه‌ای برای جلب مشتری بیشتر هستند بسیار ضروری است.

از جمله اصول کاربردی و مهم در طراحی کافه می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب یک تم کلی و منحصربفرد برای فضای داخلی کافه
  • نورپردازی مناسب در فضای داخلی کافه
  • انتخاب مبلمان مناسب و راحت برای طراحی کافه
  • چیدمان صحیح میز و صندلی ها و استفاده بهینه از فضا
  • طراحی کانتر بار جذاب

دیزاین کافه

به جرات می‌توان گفت کافه تنها مکانی است که می‌توان فارغ از دغدغه‌های زندگی روزمره پشت یکی از میزهای آن نشست و ساعت‌ها با آرامش مشغول خوردن یک فنجان قهوه و مطالعه کتاب مورد علاقه خود شد و یا با دوستان قدیمی دیداری تازه کرد و از هم صحبتی با آن‌ها لذت برد.

حتی گاهی اوقات می‌توان پشت یک میز رو به پنجره خیابان نشست و در کنار نوشیدن یک فنجان قهوه تلخ از مشاهده آدم‌ها و رفت و آمد عابران در خیابان لذت برد.

در این میان یک روز چشم باز می‌کنیم و می‌بینیم یکی از همین کافی شاپ های گوشه و کنار شهر، تبدیل‌شده به یک پاتوق همیشگی برای ما و بسیاری از خاطرات قشنگ زندگی‌مان در آن اتفاق افتاده است کافه ها می توانند به مرور تبدیل به پاتوق های همیشگی برای گذران اوقات فراغت شوند. یکی از موارد مهمی که می‌تواند باعث محبوبیت یک کافه و تبدیل آن به یک پاتوق همیشگی شود، طراحی زیبای فضای داخلی کافه است.

در ادامه به توضیح این اصول کلیدی در طراحی کافی شاپ می‌پردازیم.

 

 

انتخاب یک تم برای طراحی دکوراسیون کافه

 

یکی از مهمترین اصول طراحی کافه انتخاب یک تم اصلی برای فضای داخلی آن است.

امروزه تمام کافه های بزرگ و معروف در دنیا، این اصل مهم را در طراحی دکوراسیون داخلی خود به کار گرفته و در قالب تم‌های گوناگون مشغول فعالیت هستند. از جمله:

  • تم هنری برای کافه
  • کافه با تم ورزشی
  • کافه کتاب
  • کافه گالری
  • کافه فرانسوی
  • کافه فیلم

شناسایی مشتریان کافه 

برای انتخاب تم مناسب در دکوراسیون کافه بهتر است ابتدا به شناسایی مشتریان هدف خود بپردازید.

برای این امر شما باید منطقه‌ای که کافه شما در آن قرار دارد را در نظر بگیرید و با توجه به آن مخاطب خود را شناسایی کرده و از لحاظ سن، سطح درآمد و سایر ویژگی‌ها مورد بررسی قرار دهید. سپس اقدام به انتخاب تم مناسب نمایید. به عنوان مثال اگر مکانی که کافه شما در آن واقع شده است، نزدیک به دانشگاه و محل رفت و آمد دانشجویان باشد

سعی کنید در انتخاب تم کافه هنگام دکوراسیون داخلی کافه به موراد زیر توجه کنید:

 

  • توجه به سن افرادی که در کافه رفت و آمد خواهند کرد
  • سطح درآمدی مخاطبان کافه
  • کاربری محله (دانشجویی، شرکتی، دولتی، اقتصادی، تفریحی و …)
  • محدودیت زمانی سرویس کافه
  • کاربری کافه
  • نوع نوشیدنی‌ها و میان وعده‌های کافه

امروزه پر کاربردترین تم‌ها برای طراحی کافه این‌ها هستند:

 

  • کافه کتاب 
  • کافه هنر
  • کافه گالری
  • کافه موسیقی

در زیر می‌توانید چند تصویر که مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی کافه با تم‌های مختلف را ببینید. 

 

نورپردازی کافه یک امر حیاتی در طراحی کافه

 

ایجاد نورپردازی درست و متناسب با تم کافه ، می‌تواند به طرز شگفت انگیزی فضای کافه شما را بهبود دهد. بنابراین از تأثیر نور در زیبایی فضای کافه خود غافل نشوید.

نکته مهم و قابل توجه در نورپردازی محیط کافه این است که این امر می تواند حسی مثبت و متفاوت در افراد ایجاد کند. بنابراین شانس شما برای تبدیل مشتریان به مشتریان دائمی بالا خواهد رفت.

 

شما می توانید در صورت امکان در دکوراسیون کافه خود به نکات زیر توجه کنید:

  • استفاده از منابع نور طبیعی در کنار منابع نور مصنوعی در نورپردازی کافه
  • استفاده از نور طبیعی در روز
  • استفاده از نور‌های تاکیدی در دکوراسیون کافه
  • استفاده از آینه و چراغ‌های کوچک در نورپردازی کافه
  • تاکید بر روشنایی دیوار‌ها و نورپردازی تابلوها
  • استفاده از چراغ‌های آویز در طراحی کافه

به عنوان مثال در یک کافه گالری استفاده از چراغ هایی با رنگ های شاد و شکل های هندسی با نور زیاد، علاوه بر اینکه فضایی هنری و جذاب خلق می‌کند شرایط تماشای هر چه ‌بهتر آثار هنری را نیز برای مشتری فراهم می‌کند. 

پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوط به نورپردازی کافه را برای اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

نورپردازی کافه | شرکت طراحی داخلی تهران دیزاین سنتر

 

انتخاب مبلمان مناسب کافه

 

یکی از اشتباهات بزرگی که اغلب افراد در انتخاب مبلمان کافه مرتکب می‌شوند، انتخاب صندلی های خیلی کوتاه یا بلند و یا صندلی های بدون پشتی و میزهای کوچک است. مسئله‌ای که می‌تواند در هنگام سرو سفارش برای مشتری مشکل ایجاد کند. بنابراین باید به این نکته در طراحی داخلی کافی شاپ توجه ویژه داشت.

  • به راحتی مبلمان توجه کنید. به این منظور مقاله ابعاد مبل راحتی استاندارد را مطالعه کنید. 
  • متناسب با متراژ کافه برای کافه مبلمان انتخاب کنید.
  • از کوسن و بالش روی مبلمان استفاده کنید.

 

 

چیدمان صحیح میز و صندلی ها و استفاده بهینه از فضای کافه

 

یکی از مهمترین بخش ها در طراحی کافه ، طراحی مناسب چیدمان میز و صندلی ها است. فاصله غیر استاندارد میز و صندلی ها در طراحی کافی شاپ به قدری مهم است که می‌تواند حتی موجب ایجاد حس عدم توجه به حریم خصوصی در مشتریان شود.

در چیدمان میز و صندلی کافه باید به نکات زیر توجه کنید:

  • القا کننده حس نظم باشد
  • در عین حال راحت به نظر برسد
  • فاصله میز کافه به شکلی باشد که عبور و مرور راحت باشد

 

همچنین راحتی دسترسی مشتری به میزهای مختلف نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

علاوه بر این حتماً در چیدمان میز و صندلی ها در کافی شاپ ، یک ‌گوشه دنج با کاناپه ها و مبل های راحتی نیز ایجاد کنید. این گوشه‌ی دنج می‌تواند نظر بسیاری از مشتری‌ها به خود جلب نماید.

چیدمان مبلمان در کافه | شرکت طراحی داخلی تهران دیزاین سنتر

 

به طراحی کانتر کافه اهمیت زیادی بدهید

 

هنگامی که یک مشتری وارد کافه شما می‌شود، اولین چیزی که نظر او را به خود جلب می‌کند کانتر کافه است.

طراحی بار در کافه ها، نقش بسیار مؤثری در افزایش میزان فروش دارد. به همین علت به شما توصیه می‌کنیم تا دقت بیشتری برای طراحی کانتر کافی شاپ خود به خرج دهید و از المان های جذاب و متنوع در دکوراسیون بار کافه بهره بگیرید.

 

یک ایده جذاب و کاربردی در طراحی بار کافی شاپ ، استفاده از یخچال در دکوراسیون آن است. همچنین بکارگیری ایده‌های جدید و خلاقانه برای قرار دادن منوی روزانه روی میز بار نیز تأثیر زیادی در ترغیب مشتریان شما دارد.

طراحی کانتر کافه در طراحی کافه | شرکت طراحی داخلی تهران دیزاین سنتر

 

این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که خلاقیت در دکوراسیون کافه و استفاده از ایده‌های نو در طراحی کافه می‌تواند فضای آن را بسیار زیبا تر و جذاب تر کند. چرا که امروزه به واسطه‌ی افزایش تعداد کافه ها ، تنها خلاقیت در طراحی و اجرای دکوراسیون کافه می‌تواند در این بازار رقابتی شما را متمایز کند.

همچنین می‌توانید برای طراحی بهتر فضای کافه خود از متخصصین شرکت معماری تهران دیزاین سنتر کمک بگیرید. تهران دیزاین سنتر آماده است تا با ارائه مشاوره در این زمینه، شما را در طراحی کافی شاپ جدیدتان همراهی کند.

 

منبع :  شرکت معماری تهران دیزاین سنتر

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

طراحی دکوراسیون داخلی برای هماهنگ کردن تمامی اجزاء یک اتاق یا ساختمان به شیوه ای حرفه ای برای استفاده از تمام ظرفیت رنگ‌ها، وسایل، تجهیزات و... است. طراحی دکوراسیون داخلی در واقع دارای اصول و سبک خاصی است که بر اساس توانایی، مهارت و سلیقه شرکت مجری دکوراسیون داخلی انجام می‌شود. نوع کار یک شرکت طراحی داخلی در طول زمان تغییر می‌کند و سبک طراحی شرکت‌ها نیز با هم متفاوت است.

انتخاب یک شرکت دارای مهارت و تجربه کافی در زمینه طراحی منزل یا محیط کار، می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در روند زندگی خانواده یا روند کاری افراد داشته باشد. اگر تا به حال با شرکت طراحی داخلی کار نکرده باشید ممکن است از اهمیت طراحی دکوراسیون، مطلع نباشید. اما به محض استفاده از خدمات این گونه شرکت‌ها، اهمیت و ضرورت این گونه طراحی را به خوبی درک خواهید کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی خانه باعث ایجاد یک فضای آرامش بخش و گرم درون خانواده می‌شود. یک طراحی اصولی و هنرمندانه، در عین اینکه آرامش و حس خوبی به افراد خانه می بخشد باعث می‌شود از کمترین فضای موجود بیشترین استفاده را کرد. طراحی دکوراسیون داخلی در محیط کار نیز سبب می‌شود که هزینه‌های مصرف انرژی، نگهداری وسایل و تجهیزات کاهش پیدا کند. علاوه بر این در محیط کاری با طراحی حرفه ای، بازدهی و انرژی کارکنان برای اهداف مطلوب سازمان بالا می رود.

به بیان دیگر، طراحی دکوراسیون داخلی خلق یک فضا است. فضایی که در عین زیبایی و تاثیر گذاری بتواند بازدهی را افزایش دهد. این موارد همه با انتخاب یک شرکت معماری خوب شکل می گیرد.

در صورتی که انتخاب درستی در این زمینه انجام بگیرد فضای ایجاد شده می‌تواند مطابق هویت صاحب خانه یا سازمان باشد و خواسته‌ها و انتظارات شخص سفارش دهنده را برطرف سازد.

ویژگی‌های شرکت طراحی دکوراسیون داخلی خوب

بعد از آشنایی با اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی و تاثیر زیاد آن، بهتر است با ویژگی‌های شرکت‌های خوب در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شوید. برای انتخاب شرکت طراحی داخلی باید دقت و توجه لازم را داشته باشید. دو عاملی که که لازم در این هنگام به آن توجه اساسی داشته باشید یکی دانش و تخصص افراد آن مجموعه و دوم رعایت اصول کاری در طراحی داخلی است.

دانش و تخصص مجموعه طراحی

برای این که از میزان دانش و تخصص شرکت مورد نظر آگاه شوید، تحصیلات، رزومه، سوابق و نمونه‌های کاری آن‌ها را مورد توجه قرار دهید. آشنایی آن‌ها با استانداردهای بین المللی را بررسی کنید. برای این کارها می‌توانید ابتدا به وبسایت آن شرکت معماری داخلی مراجعه کنید سپس از شرکت بخواهید رزومه خود را در اختیار شما قرار دهد. در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید نظرات مشتری‌ها را در مورد شرکت بخوانید.

رعایت اصول حرفه ای توسط مجموعه طراحی

برای بررسی رعایت اصول حرفه ای از جانب شرکت بهتر است در ابتدا به سراغ رزومه شرکت بروید و آن را مورد توجه قرار دهید. برای این کار می‌توانید نظر افرادی را که قبلا از خدمات شرکت استفاده کرده اند را بپرسید و شیوه کار شرکت را جویا شوید.

یک نکته مهم در این زمینه، شفافیت مالی است. شرکت‌هایی که به طور حرفه ای کار طراحی را انجام می دهند حتما فاکتور رسمی فروش دارند و در طول پروژه شفافیت مالی را رعایت می‌کنند. این در حالی است که برخی از شرکت‌ها در ابتدا هزینه پائینی را عنوان می‌کنند، اما در طول پروژه مبالغ بیشتری را به عنوان هزینه‌های جانبی از مشتری درخواست می‌کنند.

نکته مهم دیگر موضوع توازن مشتری برای شرکت دکوراسیون داخلی است. در صورتی که شرکتی روی پروژه‌های کوچک کار می‌کند ممکن است برای پروژه‌های بزرگ کارایی نداشته باشد. مثلا شرکتی که در زمینه طراحی ساختمان‌های کوچک فعال است نمی‌تواند طراحی یک سازمان بزرگ بین المللی را انجام دهد.

چگونه بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی را انتخاب کنیم؟

در این بخش می خواهیم چگونگی انتخاب بهتر را مورد نظر قرار دهیم. علاوه بر توجه به ویژگی‌های یک شرکت خوب لازم است با روند انتخاب درست شرکت آشنا شوید، در ادامه به این موضوع می پردازیم.

مشخص کردن بودجه

برای انتخاب شرکت طراحی داخلی اولین چیزی که لازم است به آن توجه کنید، مشخص کردن بودجه مورد نظرتان است. شرکت‌های طراحی داخلی از نظر هزینه ممکن است با هم تفاوت داشته باشند و این را در نظر داشته باشید که بهترین پروژه‌ها ممکن است نیاز به صرف هزینه‌های بالاتری داشته باشد.

پرس و جو از دوستان و آشنایان

اگر در میان اطرافیان، دوستان و آشنایان شما افرادی هستند که قبلا از خدمات شرکت‌های طراحی دکوراسیون استفاده کرده اند با آن‌ها مشورت کنید و نظرشان را جویا شوید. استفاده از اطلاعات این افراد سبب می‌شود با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرد و دچار اشتباه نشوید.

کمک گرفتن از سازمان‌های مربوطه

برای این کار به انجمن صنفی طراحی و معماری شهر خود مراجعه کنید و با فهرست اعضای آن‌ها آشنا شوید. مثلا در هر شهری که هستید به وب سایت انجمن صنفی کارفرمایی طراحی، معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان آن شهر مراجعه کنید.

پرسش درباره مجوزهای تخصص و حرفه ای شرکت

بعد از این که برای طراحی داخلی دکوراسیون به  شرکت معماری مورد نظر مراجعه کردید از آن‌ها بخواهید که در ارتباط با مجوزهای تخصصی خود صحبت کنند. حتما مطمئن شوید شرکت طراحی داخلی مورد نظر، مجوزهای لازم و توانایی عرضه فاکتور رسمی را دارد.

بررسی پروژه‌های قبلی ، توصیه نامه‌ها و معرف‌ها

از شرکت درخواست کنید تا پروژه‌های قبلی خود را به شما نشان دهند و آن‌ها را بررسی کنید. با مشتری‌های قبلی شرکت به خصوص آن‌هایی که پروژه‌هایی نزدیک به پروژه شما داشته اند صحبت کنید و نظر آن‌ها را جویا شوید. در صورتی که طراحی مورد نظر شما یک پروژه بزرگ است حتما از شرکت توصیه نامه و معرف بخواهید.

پرسش بیشتر

در هنگام جلسه با طراحان دکوراسیون داخلی تا جایی که امکان دارد سوال بپرسید به طوری که برای شروع کار ابهامی در ذهن شما باقی نماند. سعی کنید همه جوانب پروژه را در نظر بگیرید. هر چه به اطلاعات شما افزوده شود احتمال اینکه بهترین شرکت طراحی داخلی را انتخاب کنید بیشتر است.

جمع بندی

 تهران دیزاین سنتر مجموعه‌ای است که سال‌هاست در زمینه معماری داخلی و معماری فعالیت دارد. هدف این مجموعه طراحی کامل و بی نقص مطابق با شخصیت و برنامه‌های سرمایه گذاری مشتری است. 

طراحی دکوراسیون داخلی می‌تواند هزینه‌های جاری محیط کار را کاهش دهد و فضایی مناسب برای بالا بردن بازدهی افراد ، فراهم کند. در انتخاب بهترین شرکت توجه به دو عامل دانش و تخصص و رعایت اصول کاری از جانب شرکت، نقش بسزایی دارد. ارتباط با مشتری‌های قبلی شرکت و نظر خواهی از آن‌ها، بررسی رزومه و پروژه‌های قبلی شرکت و آگاهی از مجوزها در انتخاب شرکت معماری بسیار کمک کننده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از کارشناسان مجموعه تهران دیزاین سنتر مشاوره دریافت کنید

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

اصول بازاریابی محتوا در واقع روند جذب، تعامل و لذت بردن از بازارهای هدف شما را شرح می دهد. با تقویت بازاریابی محتوایی مؤثر، امکان افزایش نرخ تبدیل، آگاهی از برند تجاری شما و برند سازی ایجاد می شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت که مفهوم بازاریابی محتوایی یا Content Marketing چیست و چگونه می توانید مهارت های خود را در این زمینه تقویت کند.

بازاریابی محتوا یا CMI چیست؟

محتوای مفید باید هسته اصلی بازاریابی شما باشد. با توجه به اینکه بازاریابی سنتی هرلحظه تأثیر خود را بیشتر از دست می دهد، باید راه های بهتری مانند بازاریابی محتوایی را انتخاب کنید.

بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند، مرتبط و منسجم برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص تمرکز دارد.

بازاریابی محتوا توسط برندهای برجسته و همچنین مشاغل کوچک استفاده می شود. در این روش بازاریابی به جای ارائه محصولات یا خدمات خود، محتوایی واقعاً مرتبط و مفید را در اختیار مشتریان خود قرار می دهید تا به آن ها در حل مشکلاتشان کمک کنید.

امروز، محتوای شما باید به گونه ای به مخاطبان برسد که طبیعی به نظر برسد.  یک روش معمول برای انجام این کار، ایجاد یک روایت یا داستان سرایی در تولید محتوا است. با این کار، محتوای شما معتبرتر، جذاب تر و متناسب تر با مخاطبان شما خواهد بود و به راحتی در ذهن مخاطبان معنی پیدا می کند.

بازاریابی محتوا را می توان فرایند برنامه ریزی، ایجاد، انتشار، اشتراک گذاری و انتشار محتوا از طریق کانال های دیگر مانند پلتفرم های شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، وب سایت ها، پادکست ها، برنامه ها، نشریات چاپی و… است.

به هرحال، هدف این است که در قالب اصول بازاریابی محتوایی، محتوا و پیام ما به مخاطبان مورد نظر برسد و آگاهی از برند، فروش و نرخ تعامل (Engagement) را افزایش دهد.

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

احتمالاً تاکنون از خود پرسیده اید که دقیقاً مزایای استفاده از Content Marketing چیست؟ به طور خاص، ۳ دلیل اصلی برای شرکت هایی که از اصول بازاریابی محتوایی استفاده می کنند وجود دارد:

  1. افزایش فروش
  2. صرفه جویی در هزینه ها
  3. افزایش تعداد مشتریان وفادار

در کنار مزایای اصلی که بیان، چند مزیت فرعی دیگر نیز متوجه شرکت ها، کسب و کارها و افرادی که از این CMI بهره می گیرند وجود دارد. این کسب و کارها می توانند نرخ تبدیل، مشتریان بالقوه و آگاهی مخاطبان از برند را افزایش دهند.

با استفاده از یک محتوای مفید می توانند به مخاطبان خود نشان دهند که محصولات و خدمات چگونه می تواند چالش های مختلف زندگی آن ها را حل کند. به این ترتیب، روابطی مفید و سودمندی میان مشتریان و مشاغل ایجاد می شود که مزایا متعددی برای دو طرف ایجاد می کند.

انواع بازاریابی محتوایی

انواع مختلفی از بازاریابی محتوایی وجود دارد که می توانید در استراتژی خود استفاده کنید. با این حال، پیش از انتخاب استراتژی باید بدانید که انواع Content Marketing چیست و کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است. در اینجا برخی از رایج ترین آن ها ذکر شده است:

  1. بازاریابی محتوایی شبکه های اجتماعی

با بیش از ۳.۶ میلیارد کاربر جهانی شبکه های اجتماعی، به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از مشاغل در بازاریابی پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند.

تعدادی از پلتفرم ها مانندفیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، لینکدین و پینترست برای انجام این نوع بازاریابی وجود دارند که قابلیت اشتراک گذاری محتواهای مختلف ( برای مثال عکس، ویدئو، Live یا استوری ) را در اختیار شما قرار می دهند.

  1. بازاریابی محتوایی وبلاگ

وبلاگ یکی از انواع قدرتمند وب سایت است و از نظر هدف و موضوع، خلاقیت زیادی را ایجاد می کنند. با یک وبلاگ می توانید کارهایی مانند تبلیغ سایر مطالب داخلی و خارجی سایت را انجام دهید و با قرار دادن لینک یا دکمه اشتراک گذاری در پلتفرم های اجتماعی، امکان دیده شدن مقالات دیگر و ارتقاء سایت را افزایش دهید.

  1. بازاریابی محتوایی اینفوگرافیک

اینفوگرافیک (Infographic) یک از روش های تولید محتوا است که با بیان مفاهیم به زبان ساده، آن را به محتوای برای اکثریت قابل هضم و قابل درک تبدیل می کند. محتواهای اینفوگرافیک با ترکیبی از عبارت های ساده، جملات کوتاه، تصاویر واضح، راهی عالی برای ایجاد ارتباط مؤثر میان مطالب و مخاطبان شما هستند.

  1. بازاریابی محتوایی پادکست

در چند سال اخیر شاهد رشد پادکست ها و افزایش مخاطبان این سبک تولید محتوا بوده ایم. به همین دلیل، بسیاری از مشاغل و رسانه ها شروع به ایجاد و انتشار پادکست های خود کرده اند. پادکست ها می توانند خلاقیت زیادی ایجاد کرده و هر موضوعی شامل مفاهیم علمی، آموزشی، سرگرم کننده و… را به مخاطبان خود منتقل کنند.

برای انجام بازاریابی محتوایی پادکست لازم است موضوع خود را انتخاب کرده و عوامل مرتبط با پادکست مانند سرعت، تعداد و مدت زمان قسمت ها و جایی که برای تبلیغ پادکست ها در نظر می گیرید را مشخص کنید.

  1. بازاریابی محتوایی ویدئویی

طبق تحقیقات Wyzowl ‌حدود ۶۹ درصد از کاربران ترجیح می دهند از طریق ویدئو در مورد محصول یا خدمات برند اطلاعات کسب کنند. علاوه بر این، بازاریابی ویدئویی می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهید، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود ببخشد و به شما در ایجاد ارتباط با مخاطبان کمک کند.

شما می توانید محتوای ویدئویی خود را در پلتفرم های شبکه های اجتماعی، صفحات فرود یا وب سایت دیگر به اشتراک بگذارید.

  1. بازاریابی محتوایی تبلیغات پولی

تبلیغات پولی (Paid ADs) به شما این امکان را می دهد که موقعیت خود را در تمام مکان هایی که می خواهید دیده شوید، حفظ کنید. تبلیغات پولی به ویژه زمانی سودمند هستند که با بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing) همراه می شوند. مکان های زیادی شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری، محتواهای حمایت شده و صفحات فرود وجود دارند که می توانید تبلیغات پولی را از طریق آن ها منتشر کنید.

  1. محتوای ایبوک یا کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی یا ایبوک یک نوع از روش های بازاریابی محتوا است که می توانند به مخاطبین شما ارزش بدهند.

در استفاده از این نوع محتوا باید این نکته توجه داشته باشید که مخاطب به دنبال محتوای طولانی و صفحاتی که فقط در آن تبلیغ استفاده شده است، نیست، هدف استفاده از ایبوک باید ارائه اطلاعات مفید به کاربر باشد تا در نهایت کاربر به برند شما اعتماد کند.

اصول بازاریابی محتوایی را بشناسید

بیایید به مراحل مورد نظر و اصول بازاریابی محتوایی نگاهی بیندازیم:

  • اهداف SMART تعیین کنید

اهداف SMART شامل افزایش آگاهی از برند، درآمد، نرخ تبدیل، مشارکت استراتژیک، ایجاد رابطه با مشتریان بالقوه و جلب اعتماد آن ها است. این موارد، به احتمال زیاد مکمل اهداف بازاریابی و رشد برند تجاری شما خواهند بود.

  • KPI های خود را تعیین کنید

KPI ها نقاط داده قابل اندازه گیری هستند که می توانید از آن ها برای اندازه گیری عملکرد واقعی خود در مقایسه با اهداف استفاده کنید.

  • در مورد نوع محتوا تصمیم بگیرید

برای این کار، با فکر کردن در مورد مخاطبان و شخصیت های خریدار خود شروع کنید و نیازها، علاقه و انتظارات آن ها از کسب و کر خود را در نظر بگیرید.

  • کانال های محتوایی خود را انتخاب کنید

کانال های محتوایی درواقع پلتفرم ها و مکان هایی هستند که محتوای خود را در آن به اشتراک می گذارید. برای انتخاب این کانال ها به دنبال محل اجتماع اکثریت مخاطبان خود بگردید.

  • بودجه تعیین کنید

برای شروع کار همواره باید به بودجه دقت داشته باشید تا توان خود را برای انجام تبلیغات، تولید محتوا و کیفیت محتوا بسنجید.

  • ایجاد و انتشار محتوا

با توجه به مراحل قبلی، اکنون می توانید محتوای باکیفیت و متناسب با کسب  و کار و مخاطبان خود را تولید کنید و از طریق شبکه های اجتماعی یا کانال های مورد نظر خود منتشر کنید.

  • تجزیه و تحلیل

بعد از تولید محتوا و انتشار آن باید رفتار مخاطبان خود را در مورد محتوای ایجادشده تجزیه و تحلیل کرده و استراتژی های خود را در جهت رشد و بهبود، اصلاح کنید.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

پر واضح است که حالا کسب‌و‌کارهایی که از این حوزه غافل‌اند، در واقع بخش بزرگی از بازار رقابتی امروز را به رقبای خود واگذار کرده‌اند. نکته‌ای که دیجیتال مارکتینگ را جذاب‌تر از سایر رسانه‌های تبلیغاتی کرده است، قابلیت ردیابی و اندازه گیری دقیق داده‌ها است که به مدیران امکان بررسی دقیق نتایج اقدامات صورت گرفته را می‌دهد. مزیتی که با توجه به امکان راه اندازی کمپین های متنوع عاملی کلیدی برای راستی آزمایی حرکت در مسیر صحیح محسوب می‌شود.

می‌توان گفت قابلیت اندازی گیری اقدامات صورت گرفته، راهی جز حضور در فضای دیجیتال برای مدیران کسب‌و‌کارها باقی نمی‌گذارد.

قدم اول را بردارید؛

ممکن است در نگاه نخست، شروع فعالیت در بازاریابی دیجیتال برایتان کمی نامفهوم باشد. مشکل اصلی که در این مرحله موجب عقب نشینی شرکت‌ها از سرمایه گذاری در این زمینه می‌شود، این است که نمی‌دانند به چه چیزی نیاز دارند.

نکته اینجاست که در این مرحله، برخی از آژانس های دیجیتال مارکتینگ سعی می‌کنند یک پکیج کامل به شرکت‌ها بفروشند؛ بدون اینکه به نیاز شرکت‌ها توجه کنند.

در هر صورت سرمایه گذاری در این شاخه های دیجیتال مارکتینگ تصمیم مهمی است. ولی باید بدانید که نیازی نیست که در همه شاخه ها فعال باشید. بررسی های تخصصی در حوزه فعالیت شما و تطبیق نتایج آن با نیاز کسب‌و‌کار روشن خواهد کرد که در کدام شاخه نیاز به فعالیت دارید.

اما شاخه های دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی می‌شود؟ کدام یک می‌توان به نیاز شما پاسخ دهد؟

انواع بازاریابی دیجیتال

انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد؛ هر یک از این انواع، می‌توانند به فراخور نیاز و با توجه به کارکردی که هر روش دارد، مورد استفاده قرار گیرد. اما انواع فعالیت های بازاریابی دیجیتال کدامند؟

این شاخه ها عبارتند از:

  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)
  • تبلیغات کلیکی (PPC)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی ایمیلی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  • افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)
  • وایرال مارکتینگ (Viral Marketing)
  • بازاریابی موبایلی

آشنایی با موارد فوق به شما کمک خواهد کرد که بدانید کدام شاخه می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین به این نکته پی خواهید برد که نیاز نیست برای پیشبرد اهدافتان، حتما همه موارد را انجام دهید و متحمل هزینه‌های سنگین و بی نتیجه شوید. در ادامه به بررسی این شاخه های دیجیتال مارکتیگ خواهیم پرداخت.

بازاریابی موتور های جستجو

بازاریابی موتور های جستجو یا SEM عموما شامل موارد مربوط به SEO و تبلیغات کلیکی (PPC) می‌شود. با استفاده از این دو روش، تلاش می‌شود تا برای وبسایت شما ترافیک ایجاد شود. در واقع در SEM با تبلیغات پولی و نیز اقداماتی که در راستای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو صورت می‌گیرد (ترافیک اورگانیک) ، برای جذب ترافیک تلاش می‌شود.

کلمات کلیدی ، محور اصلی اقدامات بعدی

کلمات کلیدی پایه و اساس استراتژی های مربوط به بازاریابی موتورهای جستجو هستند. پیش از هر اقدامی در این فرآیند، باید کلمات مرتبط با خدمات یا محصولات خود را شناسایی کنید. بنابراین باید در ابتدای امر، کلمات کلیدی که مشتریان با لقوه را به شما می‌رسانند، شناسایی نمایید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای مختلفی که وجود دارد بهره بگیرید. گوگل، خود نیز ابزار کاربردی به نام Google Keyword Planner را در اختیار قرار داده است.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سئو به سایت کمک می‌کند تا برای نمایش در موتورهای جستجو مانند Google یا Bing بهینه شود. در واقع همه تلاش در سئو، در راستای کسب رتبه بهتر صفحات وبسایت در کلمات کلیدی مورد نظر است. به این ترتیب کاربران با جستجو کلمات کلیدی، به لینک وبسایت شما می‌رسند. نکته مهم اینجاست که کاربران، معمولا به صفحه دوم و صفحات بعدی نتایج جستجو نخواهند رفت. پس انجام سئو برای حضور در صفحه نخست ضرورتی غیرقابل‌انکار است.

باید توجه کرد که سئو راه حلی سریع و زودبازده نیست؛ ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن همواره تلاش کرده‌ایم تا مشتریان خود را از زمان‌بر بودن این فرآیند آگاه کنیم. چرا که پیش‌زمینه افراد در خصوص سئو ممکن است از واقعیت فاصله داشته باشد و در نتیجه انتظارات اشتباهی در طول پروژه بوجود خواهد آمد.

سئو چطور انجام می‌شود؟

در سئو همه چیز وابسته به تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل رقبا می‌باشد. در این فرآیند تلاش می‌شود تا با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینه سازی وبسایت و ارائه محتوای مطلوب در راستای نیاز کاربران قدم برداریم. البته این اقدامات باید با الگوریتم های گوگل نیز هم راستا باشد.

زمانی که این اقدامات توسط خزنده های گوگل یا سایر موتورهای جستجو بررسی شود، صفحات وبسایت شما در لیست نتایج مشاهده خواهد شد. حال اگر عبارات مرتبط با کلمات کلیدی صفحات وبسایت شما جستجو شود، لینک صفحه مرتبط با آن کلمه کلیدی نمایش داده خواهد شد.

سئو یک استراتژی مستمر است؛ هرقدر بیشتر روی آن سرمایه گذاری کنید، نتایج بهتری به دست می‌آید.

تبلیغات کلیکی

یکی دیگر از شاخه های دیجیتال مارکتینگ تبلیغات کلیکی یا PPC است. تبلیغات کلیکی در واقع راهی میانبر برای قرار گرفتن در صفحه نخست نتایج گوگل است. در این روش شما به ازای هر کلیکی که از لینک تبلیغات دریافت کنید، هزینه پرداخت خواهید کرد.

هزینه هر کلیک (CPC) به دو عامل کلیدی وابسته است؛ عامل اول نمره کیفیت صفحه (Quality Score) شما و عامل دوم رقابت در کلمات کلیدی مورد نظر است.

کمپین تبلیغاتی کلیکی راه حلی کوتاه مدت محسوب می‌شود که عموما از آن در فعالیت‌های فصلی و به عنوان راهی برای افزایش فروش و درآمد استفاده می‌کنند.

در تبلیغات کلیکی، با استفاده از کلمات کلیدی، لینک وبسایت شما در قسمت‌های تعریف شده برای نمایش تبلیغات گوگل، قرار خواهد گرفت. گوگل با توجه به المان‌های مختلف نظیر کلمات کلیدی، کیفیت وبسایت شما و رقابتی که وجود دارد، میزان CPC یا هزینه هر کلیک را تعیین خواهد کرد. سپس با هر کلیک بر روی لینک صفحه شما، از شما هزینه دریافت خواهد کرد.

ممکن است دانش کافی برای تعیین کلمات کلیدی مناسب، ایجاد کیفیت مناسب صفحات و کسب برتری در میان رقبا را نداشته باشید؛ اگر چنین است، بهتر است برای جلوگیری از ضرر در تبلیغات کلیکی، کار را به متخصصان امر بسپارید. ما در دیماژن آماده ارائه خدمات تبلیغات گوگل هستیم.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی دیگر شاخه ای است که امروز بسیار مورد توجه است. رشد روز افزون شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام بستری بسیار بزرگ را برای جذب مشتریان جدید فراهم آورده است. نکته کلیدی در شبکه های اجتماعی، قدرت انتشار بی‌نظیری است که برای کاربران فراهم می‌کند. کافیست محصول یا خدمت خود را به شیوه‌ای معرفی کنید؛ شبکه های اجتماعی می‌توانند به سرعت شما را به سایر کاربران معرفی کنند.

هرجا که کاربران حضور دارند، فرصتی برای نمایش خدمات یا محصولات است؛ شبکه های اجتماعی در این زمینه بی‌نظیرند!

در بازاریابی شبکه اجتماعی هدف این است که از طریق کمپین های تبلیغاتی و تبلیغات هدفمند، محتوای مناسب به افرادی که به آن علاقه دارند، برسد. شبکه های اجتماعی این کار را با استفاده از اطلاعات موجود از رفتار کاربران در این شبکه ها انجام می‌دهند.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی این روزها بیشتر مورد توجه است. رفتار کاربران نشان می‌دهد که شیوه‌های بازاریابی مستقیم محصولات و خدمات جذابیت کافی را ندارند. بنابراین باید محتوای مناسب و ارزشمند ارائه کرد.

محتوای ارزشمند، موجب بهبود تجربه مشتری در مواجهه با شما می‌گردد.

بسیاری از برندهای مطرح در سطح جهان، به طور فعال به تولید محتوا در بستر های مختلف می‌پردازند؛ محتواهایی که سرگرم کننده و البته آموزنده هستند. انجام این فرآیند، در واقع یک هدف بزرگ را دنبال می‌کند. ایجاد حس خوب!

زمانی که چنین حسی، به شکلی درست ایجاد شود، مشتریان، برند شما را دوست خواهند داشت. این کار برند شما را به شکلی موثر رشد خواهد داد.

بازاریابی محتوایی چطور موثر عمل می‌کند؟

تولید محتوا، چه محتوای متنی، چه ویدئویی و یا تصویری، قدم اول است. اما این محتوا باید چطور باشد؟ کلید ماجرا به شناسایی نیاز مخاطبان باز می‌گردد. شما باید به شکلی محتوا ارائه کنید که مخاطبان، پاسخ سوالاتشان را از شما بگیرند. اگر موفق به ارائه پاسخ سوالاتشان شوید، مخاطبان باز هم به سراغ شما خواهند آمد.

بازاریابی محتوا یک اقدام بلند مدت است و مانند SEO ، باید به صورت مستمر و موثر انجام شود.

بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

یکی دیگر از انواع شاخه های دیجیتال مارکتینگ ، ایمیل مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ در واقع یک روش بازاریابی مستقیم است و در آن، اطلاعات مورد نظر به طور مستقیم به ایمیل مخاطبان ارسال می‌گردد. در این روش بازاریابی دیجیتال ، اگر نتوانید پیام خود را سریع و جذاب به مخاطب خود برسانید، فرصت را از دست خواهید داد. بنابراین بهره‌مندی از تجربه متخصصان این حوزه نکته‌ای کلیدی در به ثمر نشستن این روش محسوب می‌شود.

این روش، راهی عالی برای دسترسی به مشتریان و تعامل با آنها پس از خرید و یا حتی ارسال خبرنامه برای آنها (به منظور تداوم ارتباط با مخاطبان) است. توجه کنید که استفاده از بانک‌های ایمیلی روش موثری محسوب نمی‌شود. بهتر است بازاریابی ایمیلی را برای مخاطبان خودتان انجام دهید. افرادی که اطلاعات ایمیل آنها، در تعامل مستقیم با شما به دست آمده باشد.

ایمیل مارکتینگ معمولا یک روش کوتاه مدت تلقی می‌شود. اما می‌تواند به عنوان روشی بلند مدت نیز به کار رود. به عنوان مثال ارسال کد تخفیف منحصر به فرد برای افراد روشی کوتاه مدت برای افزایش فروش است. همچنین می‌توانید خبرنامه را از این طریق برای مخاطبان خود ارسال کنید تا ارتباط خود را با آنها حفظ کنید.

توجه کنید که هیچکس نمی‌خواهد هر روز ایمیل شما را دریافت کند؛ پس در ارسال ایمیل زیاده روی نکنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

در این بخش از فعالیت های دیجیتال مارکتینگ ، از محبوبیت افراد در شبکه های اجتماعی استفاده می‌شود. افرادی که دنبال کنندگان زیادی در شبکه های اجتماعی دارند یا متخصصان به نامی در صنعت خود محسوب می‌شوند، می‌توانند به شما در بازاریابی محصول یا خدمات کمک کنند. در واقع این می‌تواند کمکی مهم، هم برای صاحبان خدمات و محصولات و هم برای دنبال‌کنندگان این افراد باشد.

این روش شامل اقداماتی نظیر دادن کدهای تخفیف منحصربه‌فرد، قرعه کشی، ارائه جوایز و یا حتی استفاده از راهکارهایی نظیر گیمیفیکیشن برای درگیر کردن مخاطب می‌شود. همه این اقدامات برای شنیده شدن بیشتر نام برند انجام می‌شود.

نکته کلیدی در این روش آن است که با شخصی همکاری کنید که در حوزه فعالیت شما، واقعا اثرگذار باشد.

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

افیلیت ماکتینگ یا سرویس همکاری در فروش از روش های نوظهور کسب درآمد اینترنتی است. این صنعت به سرعت در حال رشد است و جایگاه مهمی در تبلیغات اینترنتی پیدا کرده است. احتمال اثربخشی و افزایش فروش در این روش بالاست. در این روش در واقع افراد می‌توانند تبلیغات شما را در وبسایت یا رسانه خود نشر دهند. اگر این امر به فروش محصول یا خدمات بیانجامد، درصدی از فروش به او تعلق خواهد گرفت.

در این روش بازاریابی، معمولا برای اندازه گیری اثربخشی، از متریک هایی نظیر میزان کلیک کاربر بهره می‌گیرند.

وایرال مارکتینگ (Viral Marketing)

حتما برای شما پیش آمده است که چندین و چند بار با ویدئویی خاص برخورد کنید. استفاده از این نوع ویدئوها در واقع روشی هوشمند برای بازاریابی محصول یا خدمت شماست. در واقع در این روش تلاش می‌شود پیام مورد نظر به شکلی ارائه شود که اشخاص و کاربران آن را به سرعت و مانند ویروس پخش کنند. به همین دلیل به این روش از شاخه های بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی ویروسی هم می‌گویند.

وایرال ماکتینگ روشی عالی برای کسب و کارهای B2B است.

روشن است که انجام این روش، به شکلی موثر و پخش آن به میزان گسترده، کار چندان ساده‌ای نیست. چرا که بسیاری از داده‌ها در این روش از دسترس خارج است و این امر پیشبینی موفقیت آن را دشوار می‌کند. البته دستیابی به آن غیرممکن نیست.

بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی در واقع در تمام شاخه های دیجیتال مارکتینگ که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، وجود دارد. جالب است بدانید که مشاغل مختلف در سراسر دنیا، بیشتر بودجه تبلیغات آنلاین خود را به موبایل اختصاص می‌دهند؛ چرا که کاربران، زمان خود را، بیش از هر دستگاه دیگری، در موبایل خود سپری می‌کنند.

بازاریابی موبایلی به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را به گروه مشخصی از افراد، مثلا افرادی در محدوده جغرافیایی خاص نمایش دهید. این امکان هدف گذاری محبوبیت بازاریابی موبایلی را بسیار بیشتر می‌کند.

نکته مهم در استفاده از این روش، توجه به ابعاد صفحه نمایش است. بنابراین نحوه ارائه تبلیغ در چنین فضایی، حساسیت های بیشتری هم خواهد داشت.

 

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، چیزی که بازاریابی موبایلی و به طور کلی دیجیتال مارکتینگ را جذاب‌تر می‌کند، قابلیت جمع‌آوری داده ها و اندازه گیری آن‌هاست. این داده ها کمک می‌کنند تا در راستای بهینه سازی اقدامات حرکت کنیم و نرخ تبدیل تبلیغات خود را افزایش دهیم.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

  • bestmemari bestmemari