best.memari

معماری

best.memari

معماری

۲۰ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گوریلا مارکتینگ یک استراتژی تبلیغاتی است که بر روی تاکتیک های غیرمتعارف بازاریابی متمرکز است. این تاکتیک ها معمولا کم هزینه هستند اما بیشترین نتیجه مثبت را به ارمغان می آورند.

این سبک از تبلیغات تا حد زیادی به قوه تخیل و خلاقیت بالا متکی است. بازاریابی چریکی عبارت است از غافلگیر کردن مصرف کننده، ایجاد تاثیر دائمی بر روی او و ایجاد هیاهوی اجتماعی فراوان.

بازاریابی به شیوه چریکی را می توان نوعی بازاریابی دیجیتال یا سنتی تعریف کرد که حداکثر تاثیر را با استفاده از کمترین منابع ایجاد کرده و بسیار به یادماندنی است. وجود یک عنصر غافلگیرکننده برای انتقال یک پیام جذاب در این شیوه از بازاریابی ضروری است.

این شیوه بازاریابی در مقایسه با اشکال سنتی تر تبلیغات و بازاریابی، تاثیر بسیار ارزشمندتری را در مصرف کنندگان ایجاد می کند. این امر به این دلیل است که هدف بیشتر کمپین های بازاریابی به روش چریکی، گذاشتن تاثیرات ماندگار بر روی مصرف کننده است.

این نوع از بازاریابی برای مشاغل کوچک بسیار ایده آل است. زیرا این نوع از مشاغل نیاز به مخاطبان زیادی دارند و درعین حال نمی توانند هزینه زیادی را صرف جذب مخاطب کنند. همچنین کمپانی های بزرگ از این شیوه بازاریابی در کمپین های مردمی به عنوان راهی برای جذب مخاطب بیشتر استفاده می کنند.

تاریخچه گوریلا مارکتینگ یا بازاریابی چریکی

در سال ۱۹۸۴ جی کنراد لوینسون اصطلاح رسمی Guerilla Marketing را در کتاب خود به همین نام معرفی کرد. لوینسون در کتاب خود روش های منحصربه فردی را برای مبارزه با اشکال سنتی تبلیغات و ایجاد تنوع در آن ها ارائه داد. هدف از بازاریابی چریکی استفاده از روش های نامتعارف برای تبلیغات با بودجه اندک بود.

در این مدت تبلیغات رسانه ای در رادیو و تلویزیون و تبلیغات چاپی در حال گسترش بودند، اما مخاطبان از این شیوه های تبلیغاتی خسته شده بودند و به آن ها توجهی نمی کردند. به همین دلیل لوینسون در کتاب خود پیشنهاد داد که کمپین ها باید تکان دهنده، منحصر به فرد، خشن و هوشمندانه باشند. به این ترتیب مشاغل کوچک شروع به تغییر طرز تفکر خود کردند و با روشی کاملا جدید به این نوع از بازاریابی دست پیدا کردند.

چه زمانی باید به سراغ بازاریابی چریکی برویم؟

اگر شما صاحب یک کسب وکار کوچک هستید که به تازگی راه اندازی شده است، نخستین گام را باید در راستای جذب مخاطبان محلی بردارید. برای این کار می توانید از شیوه های بازاریابی سنتی استفاده کنید.

اما تجربه ثابت کرده که مصرف کنندگان دیگر به کمپین های بازاریابی سنتی اعتماد نمی کنند و یک برند تازه تاسیس برای رسیدن به نتیجه از این طریق، باید هزینه زیادی را صرف کند. بنابراین بهتر است که به گونه ای متفاوت فکر کنید. در اینجا است که گوریلا مارکتینگ می تواند در رشد برند شما تاثیر ویژه ای بگذارد.

مشاغل بزرگ چگونه از بازاریابی چریکی استفاده می کنند؟

بازاریابی به شیوه چریکی مفهومی بود که در ابتدا مشاغل کوچک با بودجه اندک را هدف گرفته بود. اما این موضوع مانعی برای مشاغل بزرگ نشد که از این ایدئولوژی استفاده نکنند. برخی از بازاریابان معتقد هستند شرکت های بزرگ به دلیل اینکه برند تثبیت شده ای دارند و بودجه بسیار زیادی در دسترس آن ها است، نباید از بازاریابی چریکی استفاده کنند.

اما شرکت های بزرگ تر تلاش کردند تا از شیوه های نامتعارف این نوع بازاریابی برای تعریف و تمجید از تبلیغات خود استفاده کنند. این یک ریسک بسیار بزرگ است. زیرا درصورتی که ایده های نامتعارف این نوع بازاریابی به خوبی جواب ندهند، یک ضربه بزرگ به روابط عمومی شرکت وارد شده و شرکت خسارت زیادی را متحمل خواهد شد.

مشاغل کوچک چگونه از گوریلا مارکتینگ استفاده می کنند؟

بازاریابی چریکی یک راه حل مناسب برای مشاغل کوچک و تازه کار است. این شیوه های نامتعارف اگر به خوبی اجرایی شوند، می توانند مخاطبان بسیار زیادی را برای این دست از مشاغل به ارمغان آورند.

از سوی دیگر هزینه این دست از تبلیغات معمولا اندک است. به همین دلیل حتی در صورت مواجه شدن با شکست، ضرر زیادی متوجه این دست از مشاغل نخواهد شد. راه حل های بازاریابی به روش چریکی راه هایی عالی برای جلب توجه مخاطبان، متمایز کردن خود از رقبا و کسب شهرت به عنوان یک برند سرگرم کننده و متفاوت هستند.

انواع تبلیغات چریکی

  • بازاریابی محیطی

این شیوه بازاریابی در فضاهای عمومی مانند فرودگاه، اتوبوس، قطار یا رستوران اتفاق میافتد. به این ترتیب هر برند می تواند محصول خود را به طور کاملا مستقیم در مکانی عرضه کند که مخاطب هدف او در همان لحظه در آنجا حضور دارد.

  • بازاریابی حسی

در بازاریابی احساسی کمپین های غیرمعمول در قالب المان های بزرگ در محل فروش ظاهر می شوند.

  • بازاریابی ویروسی

هدف از این نوع بازاریابی دستیابی به بالاترین سطح ممکن تعامل با گروه هدف در کوتاه ترین زمان ممکن است. در این نوع بازاریابی مصرف کنندگان از طریق دهان به دهان یا اشتراک در صفحه های مجازی، برند را شخصا تبلیغ خواهند کرد.

مزایای بازاریابی به شیوه چریکی

  • این شیوه بازاریابی نسبت به تبلیغات کلاسیک بسیار ارزان و کم هزینه است.
  • در بازاریابی به شیوه چریکی تخیل مهم تر از بودجه است. در این شیوه بازاریابی تفکر خلاق حرف اول را می زند.
  • موفقیت بازاریابی چریکی تا حد زیادی به بازاریابی دهان به دهان متکی است. بازاریابی دهان به دهان یکی از قدرتمندترین سلاح های موجود در زرادخانه بازاریابی به شمار می آید. زیرا تجربه نشان داده که ۹۰ درصد مصرف کنندگان به برندی اعتماد می کنند که دیگران از آن خرید کرده و رضایت دارند.
  • بازاریابی به شیوه چریکی می تواند منجر به رشد دائمی شود. این شیوه بازاریابی به دلیل حالت نامتعارفی که دارد موردتوجه رسانه ها و منابع خبری محلی قرار خواهد گرفت. در نتیجه می تواند به عنوان یک بمب تبلیغاتی عمل کند.
  • کمپین های بازاریابی چریکی بسیار تعاملی هستند و احساسات افراد را تحت تاثیر قرار می دهند.
  • در این نوع تبلیغات شما می توانید آزادانه در مورد مکان و زمان تبلیغات خود تصمیم بگیرید. درنتیجه می توانید به طور مستقیم بازار هدف خود را نشانه بگیرید.
  • به دلیل اینکه تبلیغات نامتعارف معمولا در مکان های غیرمنتظره و زمان های غیرقابل پیش بینی ظاهر می شوند، برای بیشتر مردم به یادماندنی هستند.
  • تبلیغات چریکی می توانند به ایجاد وجهه مثبت برای برند شما کمک کنند. به این ترتیب شما در ذهن مخاطب به عنوان یک برند هوشمند و منحصربه فرد نقش خواهید بست.

معایب بازاریابی به شیوه چریکی

  • استفاده از شیوه های نامتعارف می تواند منجر به ایجاد سوءتفاهم و نهایتا شکست کمپین بازاریابی شود. عدم وضوح رمز موجود در این نوع کمپین ها، می تواند تفسیر و برداشت مخاطب را به بیراهه بکشاند.
  • استفاده از برخی شیوه ها مانند دیوارنویسی در این نوع بازاریابی می تواند منجر به ایجاد تنش با مسئولان شهری شود.
  • موانع پیش بینی نشده ای مانند شرایط بد آب و هوایی می توانند به راحتی تکامل کمپین های گوریلا مارکتینگ را تحت تاثیر قرار دهند.
  • این یک شیوه بازاریابی با ریسک بالا است. زیرا هیچ تضمینی برای رسیدن به موفقیت در آن وجود ندارد.

 آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

از دید فیلیپ کاتلر بازاریابی بیش از هر عملکرد تجاری دیگری با مشتری سروکار دارد. به همین دلیل یکی از اصلی ترین اهداف در بازاریابی از دیدگاه فیلیپ کاتلر، ایجاد رضایت قلبی و فکری در مشتری با به کارگیری ابزارهای مدرن بازاریابی است. د

ر این دیدگاه بازاریاب ها باید تلاش کنند تا رضایت مشتری را به دست آورده و درعین حال برای شرکت منفعت مالی به ارمغان آورند.

به عقیده فیلیپ کاتلر بازاریابی مجموعه ای از فعالیت های انسانی است که وظیفه دارند مبادله و مصرف کالاها و خدمات را ساده تر کنند. بنا بر این تعریف در بازاریابی باید سه عنصر اصلی وجود داشته باشد:

  • دو یا چند طرف که به طور بالقوه به مبادله علاقه مند هستند.
  • هریک از این طرفین دارای چیزهایی هستند که برای سایرین ارزشمند است.
  • هرکدام از طرفین قادر به برقراری ارتباط و مبادله هستند.

ایرادهای اصلی تعریف بازاریابی از دیدگاه کاتلر

تعریفی که فیلیپ کاتلر برای بازاریابی چیست ارائه داده است، دارای چهار ضعف یا محدودیت است. به عبارت بهتر به دلایلی که در ادامه گفته می شود، نمی توان این تعریف را یک تعریف جامع و کامل از بازاریابی دانست.

  • عملکرد مربوط به تحقیقات بازاریابی و کشف تقاضا در بازاریابی از دیدگاه کاتلر پوشش داده نشده است. از سوی دیگر قسمت مربوط به افزایش تقاضا با استفاده از تبلیغات نیز در این تعریف وجود ندارد. کاتلر در این تعریف تنها بر روی جریان فیزیکی حرکت کالاها از مرکز تولید به مرکز توزیع متمرکز شده است.
  • این تعریف به رابطه نزدیک بین محصول و بازار یا عرضه و تقاضا اشاره نمی کند.
  • تعریف کاتلر از بازاریابی بر عملکرد مبادله، یعنی انتقال مالکیت که قلب بازاریابی است، تاکید نمی کند.
  •  در این تعریف اهمیت مدیریت بازاریابی که مسئول برنامه ریزی، سازمان دهی و انجام مارکتینگ از طریق ترکیب مناسب بازاریابی محصول، قیمت، تبلیغ و توزیع است، نادیده گرفته می شود.

بنابراین تعریف اصلاح شده بازاریابی از دیدگاه کاتلر به صورت زیر است: «بازاریابی به معنای کار با بازارها است. به این معنا که بازاریاب ها باید تلاش کنند تا بتوانند مبادلات بالقوه را افزایش دهند. این بدان معنا است که بازاریاب ها باید بر روی ویژگی هایی از محصول یا خدمت که در جهت رفع نیاز مشتری موثر است، مانور بدهند. همچنین بازاریابی یک فعالیت در میان گروهی از انسان ها است که سعی دارند از طریق فرایند مبادله، نیازها و خواسته های یکدیگر را تامین کنند.

بازاریابی از دیدگاه کاتلر : هنر یا دانش؟

به عقیده فیلیپ کاتلر بازاریابی ترکیبی از هنر و دانش است. در این فرایند هنر و دانش دست به دست هم داده اند تا بازارهای هدف را انتخاب کرده و آن ها را از آن خود کنند. به علاوه هنر مدیریت بازاریابی در نگهداری و رشد مشتری از طریق ایجاد و ارائه محصولات باارزش و برقراری یک ارتباط موثر با مشتری است. در این تعریف هدف از همه استراتژی های بازاریابی جلب رضایت بلندمدت است نه فریب کوتاه مدت!

بازاریاب ها باید افراد هنرمند و خلاقی باشند تا بتوانند برنامه های تبلیغاتی و فروش را به طور موثری طراحی کرده و ایده های جدید را برای توزیع محصولات توسعه دهند. از سوی دیگر آن ها باید دانشمندانی با توانایی تحلیلی قوی باشند تا بتوانند جنبه های استراتژیک و لجستیکی عملیات بازاریابی را نیز مدیریت کنند. بنابراین از دید کاتلر علم و هنر دو بال اصلی در بازاریابی هستند.

بر این اساس می توان گفت که بازاریابی از دیدگاه کاتلر سه فعالیت اساسی را در برمی گیرد:

  • کشف نیازها و تمایلات مصرف کننده که با استفاده از آن می توان فرصت های بازاریابی موجود را برای یک شرکت تشخیص داد.
  • تطبیق منابع و محدودیت های سازمانی با محصول که می تواند به شرکت در بهبود عملکرد مدیریتی و تطابق محصولات با نیازهای جامعه کمک کند.
  • تدوین و اجرای برنامه بازاریابی برای تحقق اهداف دوگانه سودآوری و جلب رضایت مشتری.

تعریف کاتلر از بازاریابی: نگاهی مدرن یا سنتی؟

بازاریابی فرایندی برای خرید و فروش محصولات و خدمات با در نظر گرفتن نیازهای مصرف کننده است. دنیای بازاریابی شامل همه فعالیت هایی است که یک فروشنده انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که یک شرکت می تواند از طریق فروش یک محصول با یک قیمت مشخص، سود کافی را به دست آورد.

در نمای سنتی بازاریابی یک فعالیت محصول محور است. فرایند بازاریابی در گذشته پس از تولید آغاز می شد. تولیدکنندگان چیزی را تولید می کردند که بتوانند آن را بفروشند. به طور کلی خبری از در نظر گرفتن نیازهای مشتری در این فرایند نبود. بلکه تعریف محصول محور بر این فرض استوار بود که ” هر آنچه تولید می شود، قطعا به فروش می رسد “.

اما مشتری مداری مفهوم مدرن بازاریابی است. در نمای مدرن بازاریاب ها باید نیازهای مشتری را تجزیه و تحلیل کنند. سپس این افراد فهرستی از کالاهایی را تهیه می کنند که تولیدکننده می تواند برای تامین نیازهای مشتری بر روی خط تولید خود قرار دهد.

به این ترتیب خواسته های مشتریان از طریق تبادل کالا و خدمات برآورده می شود. تعریف مدرن بازاریابی رضایت مشتری را در نظر گرفته و آن را در میان اولویت های خود قرار می دهد.

همان طور که از این تعاریف برمی آید، بازاریابی از دیدگاه کاتلر یک نگاه مدرن به بازاریابی است. زیرا در این تعریف همواره بر روی شناسایی نیازهای مشتری و تلاش در رفع آن ها تاکید شده است. بنابراین بازاریابی از دید فیلیپ کاتلر یک بازاریابی مشتری مدار است که به جای فروش محصول بر روی جلب رضایت مشتری تمرکز دارد.

بنابراین طبق تعریف کاتلر، برنامه بازاریابی با محصول شروع می شود و تا زمانی که خواسته مشتری کاملا برآورده نشده، به پایان نمی رسد. درنتیجه ممکن است این برنامه حتی تا مدتی پس از فروش نیز ادامه پیدا کند.

از دیدگاه کاتلر در دنیای رقابتی امروز تفکر بازار محور یک ضرورت است. مالباختگان از منظر کاتلر کسانی هستند که چیز خاصی برای عرضه به بازار ندارند. برندگان در حوزه بازاریابی امروز افرادی هستند که با دقت نیازها را تجزیه و تحلیل کرده و فرصت ها را شناسایی می کنند.

به این ترتیب می توانند بهترین پیشنهادها را برای جذب گروه های مشتری هدف ارائه دهند. پیشنهادهایی که کاملا منحصربه فرد هستند و هیچ رقیبی از آن ها استفاده نکرده است.

سخن پایانی

 

در دنیای تجارت امروز، بازاریابی جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است. امروزه از مفهوم سنتی بازاریابی به عنوان تلاش برای افزایش هرچه بیشتر تعداد مشتری ها و توزیع فیزیکی محصولات، به یک مفهوم مدرن به نام ایجاد مشتری های وفادار رسیده ایم.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

نام معماری سبک گوتیک را نویسندگان ایتالیایی از روی نام قبایل وحشی گوت ها که امپراطوری روم و فرهنگ کلاسیک آن را در قرن پنجم نابود کردند ، اقتباس کردند.

البته این سبک هیچ ارتباطی با این قوم ندارد ؛ به همین خاطر در ابتدا لفظ گوتیک توهین و تحقیر تلقی می شد ؛ زیرا ، این سبک تقارن هندسی سبک های گذشته را نداشت ولی از قرن ۱۹ به بعد دیدگاه ها به این سبک تغییر کرد و این بار لفظ گوتیک معنای مثبت گرفت و گوتیک به عنوان یکی از معروف ترین سبک های معماری شناخته شد.

مراحل معماری گوتیک

منشأ شروع آن شهر های شمال فرانسه شمال فرانسه بود و می توان ۳ مرحله برای سیر تکاملی سبک گوتیک در نظر گرفت :

سبک معماری گوتیک | چیدمانه

  1. گوتیک آغازین

معماری گوتیک آغازین دوره متمایز شدن از هنر رومانسک و خودسازی و تکامل شیوه گوتیک است، که نیمه قرن دوازدهم میلادی را فرا گرفت و به انگلستان نیز نفوذ داشت. معماری گوتیک ابتدایی با دوباره ساختن کلیسای سن دنی پاریس، در فرانسه اغاز گردید.

  1. گوتیک پیشرفته ( متعالی )

سبک گوتیک متعالی در انگلیس رواج داشت ، بخش هایی از خانقاه کلیسای وست مینستر و شبستان و نمای غربی یورک مینستر (York Minster) در انگلیس به این سبک ساخته شده اند.

  1. گوتیک شعاع سان ( تابناک )

در نیمه ی اول سده سیزدهم پنجره های سبک معماری گوتیک در نوع خود بزرگترین تا آن روز بودند. نمونه زیبای آن کلیسای سنت شاپل در پاریس است. در گوتیک سبک مشعشع بیش ( بیشتر از ۷۰ درصد ) کل بنا را شیشه ها تشکیل می دادند.

عناصر سبک معماری گوتیک

عناصر کلاسیک در سبک معماری گوتیک می تواند با توجه به مکان ، سن و نوع ساختمان متفاوت باشد ، اما اغلب با ۵ عنصر اصلی معماری گوتیک مشخص می شود:

  • پنجره های بزرگ و رنگی
  • طاق های نوک تیز
  • طاق های آج دار
  • تکیه گاه های پروازی
  • تزئینات جزئی

 معماران به کمک این ویژگی ها می توانستند ساختمان های بلندتر و محکم تری را بنا کنند از جمله این بنا ها ، می توان کلیسای جامع سالزبری را نام برد ، که یکی از اولین نمونه های انگلیسی گوتیک آغازین است .

در ادامه این مقاله به بررسی هر یک از این عناصر می پردازیم.

  • پنجره های بزرگ و رنگی

  در حالی که پنجره ها در بسیاری از ساختمان ها یافت می شوند در بنا های سبک معماری گوتیک این امر به شدت نمود دارد .این پنجره که به طور معمول  بلند و قوسی و دایره شکل هستند که شیشه های رنگی آنها به دقت برش خورده ؛ این موضوع به معماران اجازه می داد تا نور خیره کننده تری را وارد ساختمان کنند.

شیشه کاری پنجره ها که غالبا رنگی هستند ، نکات و صحنه های دقیق از داستان های کتاب مقدس را به نمایش می گذارند.

پنجره های بزرگ و رنگی معماری گوتیک| چیدمانه

  • طاق های نوک تیز

 ویژگی اصلی بسیاری از بناهای سبک معماری گوتیک ، طاق های نوک تیز است که به طور گسترده ای  می توان در اکثر کلیساها و بناهای گوتیک یافت.

به جای استفاده از طاق های عریض و دایره شکل، که مشخصه معماری رومانسک بود ، معمارانی سبک گوتیک قوس های بلند ، باریک و نوک تیزی که از سبک معماری اسلامی اقتباس شده بود را در معماری بنا ها به کار می بردند.این  طاق ها ارتفاع هر کلیسایی را بیشتر می کند و به طور نمادین به سمت آسمان نشانه می رود.

طاق های نوک تیز گوتیک | چیدمانه

  • طاق های آج دار

بخاطر وجود سقف های بلندتر و پنجره های بزرگ تر  در سبک معماری گوتیک ، معماران از روش جدیدی برای پشتیبانی و استقامت سازه استفاده کردند که طاق های آجدار نامیده می شود. طاق هایی که به منظور حمایت از سقف گرد شده و موازی یکدیگر قرار گرفته اند.

این طاق های متقاطع علاوه بر نمایش زیبایی ، پشتیبانی و حفاظت  بیشتری از ساختمان های بلند می کنند.

  • قوس جناغی

 علاوه بر این تکنیک های پیشرفته طاق سازی ، معماران گوتیک روش منحصر به فرد دیگری را برای پشتیبانی ساختاری به کار گرفتند: قوس جناغی.

این سازه های سنگی با توزیع برابر وزن سنگین سقف به سطوح پائین تر و محکم تر ، ساختمان ها را تقویت کردند.تکیه گاه های پرواز استحکام کلیساهای جامع را تضمین می کند ، بنابراین معماران نیازی به قربانی کردن دیوارهای بلند و پنجره های بزرگ سبک معماری گوتیک ندارند.

قوس جناغی سبک گوتیک | چیدمانه

  • جزئیات تزئینی

ویژگی نهایی که در معماری گوتیک یافت می شود وجود عناصر تزئینی  است. این تزئینات شامل ستون های تزئین شده  ، مجسمه شخصیت های دینی و تاریخی و گلدسته ها است که در ساختمان های سبک معماری گوتیک استفاده می شود.

 

 شرکت چیدمانه

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

معرفی سیستم CRM

سیستم CRM به شرکت ها کمک می کند تا با مشتریان در ارتباط بوده و سودآوری را بهبود ببخشند. شناخت ابزار CRM و چگونگی کار با آن به شما در درک داده های مخاطب و استفاده از آن برای هوشمندتر شدن استراتژی هایتان کمک خواهد کرد. بنابراین باید در گام اول بدانید که CRM چیست و چگونه می توان از آن در جهت بهبود کسب و کار استفاده کرد؟

CRM مخفف چیست؟

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط مشتری است. به عبارت ساده تر CRM فرایند مدیریت تعاملات با مشتریان موجود و احتمالی در طی فرایند فروش است.

هر استراتژی یا رویکردی که از داده ها برای ایجاد روابط با مشتری، مدیریت و بهبود آن استفاده کند، زیرمجموعه ای از CRM به شمار می رود. اما این اصطلاح معمولا برای توصیف نرم افزار یا فناوری CRM استفاده می شود.

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار یا فناوری CRM سیستمی از ابزارها است که به کسب و کارها کمک می کند تا اطلاعات مشتری را برای مدیریت بهتر روابط با مشتریان، جمع آوری، سازمان دهی و تجزیه و تحلیل کنند. این ابزار می تواند به مدیریت تماس، مدیریت فروش و بهره وری کمک ویژه ای کند.

در حال حاضر از ابزار CRM برای مدیریت روابط مشتری در کل چرخه بازاریابی، فروش، تجارت دیجیتال و تعاملات با مشتری استفاده می شود. به این ترتیب شما می توانید از این ابزار برای یافتن مشتری جدید، ارائه پشتیبانی و خدمات اضافی در طول ارتباط با مشتری و پیشرفت تجارت خود استفاده کنید.

اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

اگر از هریک از کارمندان مشغول به کار در بخش های مختلف شرکت بپرسید که اهمیت CRM چیست احتمالا جواب های مختلفی را دریافت خواهید کرد. با این حال همه این پاسخ ها یک نقطه مشترک دارند که معمولا در مرکزیت ماجرا قرار می گیرد و آن بهبود تعامل با مشتری است.

به عنوان مثال بازاریاب ها می توانند با استفاده از داده های موجود در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، دید خوبی را نسبت به فعالیت های مشتری های وفادار، جدید و احتمالی پیدا کنند.

داشتن دانش درباره مشتری یکی از ارزشمندترین منابعی است که شما برای بهبود بازاریابی و فروش خود و در نتیجه رونق کسب و کار در اختیار دارید. جمع آوری و سازمان دهی این اطلاعات به طور موثری هر آنچه را باید درباره مشتری بدانید، در اختیارتان خواهد گذاشت.

به این ترتیب خواهید فهمید که مشتریان شما کدام محصول را دوست دارند، به دنبال چه چیزی هستند و چه چیزهایی توجه آن ها را به خود جلب خواهد کر

CRM برای چه کسانی مفید است؟

بسیاری از افراد نمی دانند که کاربرد CRM چیست و چگونه می توان از آن برای بهبود تجارت استفاده کرد. بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک معتقد هستند که به دلیل محدود بودن مرزهای کسب و کار، نیازی به استفاده از سیستم CRM ندارند. اما از زمانی که شما فعالیت تجاری خود را در فضای آنلاین کلید می زنید، به اطلاعات جمع آوری شده در CRM نیاز خواهید داشت.

باید بدانید که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یک ابزار لازم برای همه است. این ابزار می تواند به قسمت فروش، خدمات مشتریان، جذب نیرو، بازاریابی یا سایر قسمت ها در شرکت راهی بهتر را برای مدیریت تعاملات با مشتری و روابط خارجی نشان دهد.

این ابزار به شما امکان می دهد تا اطلاعات تماس مشتری را ذخیره کرده و فرصت های فروش را شناسایی کنید. همچنین می توانید کمپین های بازاریابی خود را مدیریت کرده و اطلاعات تعامل با مشتری را در اختیار همه افراد در شرکت قرار دهید.

به این ترتیب هرکس در شرکت شما می تواند نحوه برقراری ارتباط با مشتری را ببیند. همچنین می توان از لیست خریدها، آخرین زمان خرید و پرداخت های مشتری نیز آگاه شد. در نتیجه افراد حاضر در تیم می توانند مسیرهای بهتری را برای رشد کسب وکار شناسایی کنند.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری چه کاری انجام می دهد

  • بهبود روابط با مشتری

سیستم CRM به شما کمک می کند تا اطلاعات مشتری را سازمان دهی کنید. به این ترتیب می توانید یک چشم انداز کلی نسبت به مشتری پیدا کرده و در نتیجه همواره او را راضی نگه دارید.

همچنین وجود این سیستم می تواند به شما در قوی تر کردن ارتباط با مشتری کمک کند. زیرا این سیستم منابع بسیار زیادی را در رابطه با مشتری در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از همه آن ها برای جلب اعتماد و رضایت او به صورت بهینه استفاده کنید.

  • جمع آوری اطلاعات ضروری

یکی دیگر از کارهایی که بعد فهم اینکه CRM چیست و استفاده از آن می توانید انجام دهید، جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات حیاتی است. این سیستم همه داده های مربوط به اطلاعات تماس مشتری از طریق منابع و کانال های مختلف را جمع آوری می کند.

همچنین به طور خودکار اطلاعاتی مانند اخبار اخیر در مورد فعالیت های شرکت را نیز جمع آوری خواهد کرد. به این ترتیب شما می توانید یک خط زمانی از پیشرفت های خود به دست آورده و استراتژی های خود را بر این اساس بهبود ببخشید.

  • موفقیت کمپین های بازاریابی

سیستم CRM می تواند یک نگاه تلفیقی برای مدیریت فعالیت ها و تعاملات روزمره با مشتری را برای شما به ارمغان آورد. از منظر بازاریابی شما با داشتن این نگاه می توانید کمپین های خود را در زمان مناسب راه اندازی کرده و از طریق آن پیام مناسب را منتقل کنید.

  • افزایش فروش

کارمندان فروش از اطلاعات به دست آمده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می توانند برای سرعت بخشیدن به کارهای خود استفاده کنند. با استفاده از این اطلاعات، کارمندان و تحلیلگران بخش فروش می توانند مرزهای مسیری را که باید طی کنند، برای خود روشن تر نمایند.

همچنین می توانند دورنمای بهتری از این مسیر به دست آورده و پیش بینی های دقیق تری انجام دهند.

  • توسعه تجاری

CRM یک نرم افزار است که می توان آن را به سایر برنامه های تجاری متصل کرد. به این ترتیب می توان سیستم های تجاری موجود در شرکت را یکپارچه کرده و به یک دید ۳۶۰ درجه نسبت به کسب و کار و مشتریان دست پیدا کرد.

  • بهبود خدمات مشتریان

زمانی که متوجه بشوید CRM چیست ، میتوانید با استفاده از آن بک بانک اطلاعاتی کامل از مشتریان خود داشته باشید، بخش خدمات مشتریان به راحتی می توانند به نیازهای مشتری شما از طریق هر کانالی پاسخ بدهند.

مشتریان شما به این موضوع که شما آن ها را می شناسید و اطلاعات بسیار دقیقی از خریدها و پرداخت های آنان دارید، بسیار علاقه مند هستند. به این ترتیب می توانید مشتریان را شیفته خدمت رسانی خود کرده و بهترین خدمات را به آن ها ارائه دهید.

  • مدیریت زمان و بودجه

نسخه های جدیدتر سیستم CRM از هوش مصنوعی برای انجام برخی از وظایف اداری به طور خودکار استفاده می کنند. به عنوان مثال سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می تواند ورود داده ها، مسیریابی پرونده ها و سرویس ها را به طور خودکار انجام دهد. در نتیجه شما نیروی انسانی کمتری نیاز داشته و می توانید زمان تیم خود را برای انجام فعالیت های ارزشمندتر خالی کنید.

هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا ضمن شناخت بهتر مشتری، احساس و عملکرد او را پیش بینی کنید. به این ترتیب می توانید از فرصت های پنهان شده در داده های کسب و کار، بهترین استفاده را ببرید.

سخن پایانی

چه یک تیم فروش داشته باشید و چه یک کارآفرین انفرادی باشید، از زمانی که قدم به دنیای تجارت آنلاین می گذارید، به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM نیاز خواهید داشت. با استفاده از این سیستم می توانید اطلاعات ارزشمندی را درباره مشتریان خود به دست آورید.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

 در این سبک عظمت مقیاس ، سادگی فرم های هندسی ، جزئیات یونانی و رومی و استفاده چشمگیر از ستون ها مطرح بوده. جنبش نئو کلاسیک تا امروز نیز الهام بخش معماران بوده و در ایالات متحده و اروپا رونق یافته است.

انواع معماری نئو کلاسیک

سبک معماری نئو کلاسیک سه نوع عمده دارد.

  • بناهایی به سبک معابد

از سبک معابد باستان تقلید می کنند. پانته آ پاریس که براساس پانتئون در رم و موزه بریتانیا با الهام از یونان در لندن ساخته شده است ، نمونه هایی از این دست است.

  • بناهای پالادیان

این بنا ها از ویلاهای آندره پالادیو ، معمار رنسانس ایتالیا در قرن شانزدهم الهام گرفته شده اند : او از ساختمان های یونان باستان و روم الهام گرفت. در انگلیس ، معمار رابرت آدام خانه های زیادی را به سبک نئو کلاسیک طراحی کرد که تحت تأثیر سبک پالادیان بودند.

بناهای پالادیان معماری نئو کلاسیک | چیدمانه

  • ساختمان های بلوک کلاسیک

مستطیل یا مربع دارای سقفهای مسطح و نمای بیرونی هستند که ستون های تکراری را به نمایش می گذارند و ظاهری شبیه بلوک تزئینی ( block-like ) را ایجاد می کنند.

ساختمان های بلوک کلاسیک | چیدمانه

8 نکته درباره سبک معماری نئو کلاسیک

در ادامه هشت نکته که باید در مورد سبک معماری نئو کلاسیک بدانید را بررسی میکنم ؛ همراه ما باشید.

  1. تفاوت سبک نئو کلاسیک با معماری باروک و روکوکو

سبک نئو کلاسیک اگرچه تحت تأثیر معماری باروک و روکوکو بود ، بسیار متفاوت بود. ساختمان های نئو کلاسیک بر دیوار های بلند و سقف های مسطح تأکید داشتند در حالی که معماری باروک و روکوکو دارای تزئینات و مجسمه سازی بود. ویژگی بارز معماری نئو کلاسیک استفاده از عناصر کلاسیک رومی و یونانی بود.

  1. یک کتاب ، نئو کلاسیسیسم را تحت تأثیر قرار داد.

در سال ۱۷۵۵ ، یوهان یواکیم وینکلمن ، منتقد هنر آلمانی ، کتابی را با توجه به باستان شناسی منتشر کرد. مطالب کتاب وینکلمن رئوس سبک نئو کلاسیک را مشخص کرد و از هماهنگی ، تناسب ، تقارن قدردانی می کند.

به گفته او ، کمال و زیبایی از ذهن انسان نشأت گرفته و نه از جهان طبیعی. فلاسفه یونان باستان اولین کسانی بودند که این ایده را بیان کردند.

کتابی درباره نئو کلاسیسیسم | چیدمانه

  1. معماری نئو کلاسیک به عنوان “معماری ویترووی” نیز شناخته می شود.

کارهای ویتروویوس ، معمار رومی قرن اول قبل از میلاد ، کمک و نفوذ بزرگی برای نئو کلاسیک ها بود. ایده های او در مورد تناسب و تقارن در کار آن ها تأثیرگذار بوده و در بسیاری از ساختارهای کشف شده در قرن هجدهم دیده می شود.

 پالادیو از Vitruvius ‘De Architettura را می توان به عنوان پایه و اساس مطالعه فرم های کلاسیک استفاده کرد.

  1. الهام گرفتن از یافته های پمپئی

کاوش در پمپئی ( شهر سوخته ای در ایتالیا ) و هرکولانوم (شهری باستانی در ایتالیا ) و کشف مجدد معماری یونان باستان بر علاقه به باستان شناسی و باستان گرایی تأثیر گذاشت. این سبک بر استفاده از شکل ظاهری و استحکام تأکید دارد.

آن ها فضای داخلی را با وسایل تزئینی منفرد ، مانند گلدان و کامو تزئین کردند. الهام گرفتن از پمپئی منجر به معرفی مجدد سیستم شبکه ای جاده ها در برنامه ریزی شهری شد.

الهام گرفتن معماری نئو کلاسیک از یافته های پمپئی | چیدمانه

  1. گسترش نئوکلاسیسیسم در روسیه در قرن ۱۸

 سبک معماری نئو کلاسیک در لندن و پاریس کاملاً مد شده بودند و این دو شهر مهم اروپایی به مراکزی برای این سبک معماری تبدیل شدند.

این سبک به تدریج در شرق اروپا و شرق گسترش یافت. امپراتوری روسیه در حال گذراندن دوره ای از “غرب زدگی” بود و این سبک را که در آن زمان در اروپای غربی محبوب ترین بود ، پذیرفت

روسیه قرن هجدهم نئوکلاسیسیسم را پذیرفت و تمام ساختمان های سن پترزبورگ ، پایتخت جدید ، را به این سبک ساخت.

سبک معماری نئو کلاسیک در روسیه | چیدمانه

  1. تصور می شود که معماری نئو کلاسیک در دو مرحله توسعه یافته است

اولین دوره پالادیان ، حدود ۱۷۰۰-۱۷۵۰ بود. این دوره به این دلیل نامگذاری شد که مستقیماً از طرح های Palladio الهام گرفته شده است. این کار توسط معماران انگلیسی Inigo Jones و Colen Campbell آغاز شد Chiswick House London یکی از مشهورترین نمونه های این سبک است.

سپس ، از سال ۱۷۵۰ ، “نئوکلاسیسیسم بالا” یا غالباً نئوکلاسیسیسم متفاوت با پالادیانیسم وارد شد. این دوره به جای اینکه فقط سبک تحت تاثیر معماری رومی باشد از ساختمان های یونانی نیز الهام گرفته است.

توسعه معماری نئو کلاسیک | چیدمانه

  1. نئوکلاسیسیسم در آمریکا

سبک معماری نئو کلاسیک در ایالات متحده آمریکا ریشه گرفت. آمریکایی ها به سرعت و قبل و بعد از انقلاب خود شیفته نئوکلاسیسیسم شدند و این سبک به یک نماد برای ملت آمریکا تبدیل شد. همه این ها به این دلیل است که بنیانگذاران تمدن جدید قاره آمریکا با مردم روم باستان یک وسواس داشتند.

از دیگر دلایل محبوبیت این سبک در امریکا این بود که روم باستان نمونه ای عالی از یک جمهوری مهم در تاریخ غرب بود و اولین مهاجران به آمریکا نیز همین را می خواستند.

نئوکلاسیسیسم در آمریکا | چیدمانه

  1. اهمیت سبک نئو کلاسیک برای اولین مهاجران آمریکایی

سبک معماری نئو کلاسیک برای اولین مهاجران آمریکایی مهم بود. توماس جفرسون به عنوان یک معمار شناخته شده و محبوب نقش زیادی در استقلال آمریکا داشت. او یکی از مهمترین معماران آمریکایی بود که برای اولین بار از این سبک به عنوان پیوندی بین اندیشه های دولت آمریکا و روم باستان استقبال کرد.

یکی از تلاش های قبلی وی در طراحی یک ساختمان نئو کلاسیک ، خانه خودش است که Monticello نامیده می شود.

 

 شرکت معماری چیدمانه

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

 در این سبک عظمت مقیاس ، سادگی فرم های هندسی ، جزئیات یونانی و رومی و استفاده چشمگیر از ستون ها مطرح بوده. جنبش نئو کلاسیک تا امروز نیز الهام بخش معماران بوده و در ایالات متحده و اروپا رونق یافته است.

انواع معماری نئو کلاسیک

سبک معماری نئو کلاسیک سه نوع عمده دارد.

  • بناهایی به سبک معابد

از سبک معابد باستان تقلید می کنند. پانته آ پاریس که براساس پانتئون در رم و موزه بریتانیا با الهام از یونان در لندن ساخته شده است ، نمونه هایی از این دست است.

  • بناهای پالادیان

این بنا ها از ویلاهای آندره پالادیو ، معمار رنسانس ایتالیا در قرن شانزدهم الهام گرفته شده اند : او از ساختمان های یونان باستان و روم الهام گرفت. در انگلیس ، معمار رابرت آدام خانه های زیادی را به سبک نئو کلاسیک طراحی کرد که تحت تأثیر سبک پالادیان بودند.

بناهای پالادیان معماری نئو کلاسیک | چیدمانه

  • ساختمان های بلوک کلاسیک

مستطیل یا مربع دارای سقفهای مسطح و نمای بیرونی هستند که ستون های تکراری را به نمایش می گذارند و ظاهری شبیه بلوک تزئینی ( block-like ) را ایجاد می کنند.

ساختمان های بلوک کلاسیک | چیدمانه

8 نکته درباره سبک معماری نئو کلاسیک

در ادامه هشت نکته که باید در مورد سبک معماری نئو کلاسیک بدانید را بررسی میکنم ؛ همراه ما باشید.

  1. تفاوت سبک نئو کلاسیک با معماری باروک و روکوکو

سبک نئو کلاسیک اگرچه تحت تأثیر معماری باروک و روکوکو بود ، بسیار متفاوت بود. ساختمان های نئو کلاسیک بر دیوار های بلند و سقف های مسطح تأکید داشتند در حالی که معماری باروک و روکوکو دارای تزئینات و مجسمه سازی بود. ویژگی بارز معماری نئو کلاسیک استفاده از عناصر کلاسیک رومی و یونانی بود.

  1. یک کتاب ، نئو کلاسیسیسم را تحت تأثیر قرار داد.

در سال ۱۷۵۵ ، یوهان یواکیم وینکلمن ، منتقد هنر آلمانی ، کتابی را با توجه به باستان شناسی منتشر کرد. مطالب کتاب وینکلمن رئوس سبک نئو کلاسیک را مشخص کرد و از هماهنگی ، تناسب ، تقارن قدردانی می کند.

به گفته او ، کمال و زیبایی از ذهن انسان نشأت گرفته و نه از جهان طبیعی. فلاسفه یونان باستان اولین کسانی بودند که این ایده را بیان کردند.

کتابی درباره نئو کلاسیسیسم | چیدمانه

  1. معماری نئو کلاسیک به عنوان “معماری ویترووی” نیز شناخته می شود.

کارهای ویتروویوس ، معمار رومی قرن اول قبل از میلاد ، کمک و نفوذ بزرگی برای نئو کلاسیک ها بود. ایده های او در مورد تناسب و تقارن در کار آن ها تأثیرگذار بوده و در بسیاری از ساختارهای کشف شده در قرن هجدهم دیده می شود.

 پالادیو از Vitruvius ‘De Architettura را می توان به عنوان پایه و اساس مطالعه فرم های کلاسیک استفاده کرد.

  1. الهام گرفتن از یافته های پمپئی

کاوش در پمپئی ( شهر سوخته ای در ایتالیا ) و هرکولانوم (شهری باستانی در ایتالیا ) و کشف مجدد معماری یونان باستان بر علاقه به باستان شناسی و باستان گرایی تأثیر گذاشت. این سبک بر استفاده از شکل ظاهری و استحکام تأکید دارد.

آن ها فضای داخلی را با وسایل تزئینی منفرد ، مانند گلدان و کامو تزئین کردند. الهام گرفتن از پمپئی منجر به معرفی مجدد سیستم شبکه ای جاده ها در برنامه ریزی شهری شد.

الهام گرفتن معماری نئو کلاسیک از یافته های پمپئی | چیدمانه

  1. گسترش نئوکلاسیسیسم در روسیه در قرن ۱۸

 سبک معماری نئو کلاسیک در لندن و پاریس کاملاً مد شده بودند و این دو شهر مهم اروپایی به مراکزی برای این سبک معماری تبدیل شدند.

این سبک به تدریج در شرق اروپا و شرق گسترش یافت. امپراتوری روسیه در حال گذراندن دوره ای از “غرب زدگی” بود و این سبک را که در آن زمان در اروپای غربی محبوب ترین بود ، پذیرفت

روسیه قرن هجدهم نئوکلاسیسیسم را پذیرفت و تمام ساختمان های سن پترزبورگ ، پایتخت جدید ، را به این سبک ساخت.

سبک معماری نئو کلاسیک در روسیه | چیدمانه

  1. تصور می شود که معماری نئو کلاسیک در دو مرحله توسعه یافته است

اولین دوره پالادیان ، حدود ۱۷۰۰-۱۷۵۰ بود. این دوره به این دلیل نامگذاری شد که مستقیماً از طرح های Palladio الهام گرفته شده است. این کار توسط معماران انگلیسی Inigo Jones و Colen Campbell آغاز شد Chiswick House London یکی از مشهورترین نمونه های این سبک است.

سپس ، از سال ۱۷۵۰ ، “نئوکلاسیسیسم بالا” یا غالباً نئوکلاسیسیسم متفاوت با پالادیانیسم وارد شد. این دوره به جای اینکه فقط سبک تحت تاثیر معماری رومی باشد از ساختمان های یونانی نیز الهام گرفته است.

توسعه معماری نئو کلاسیک | چیدمانه

  1. نئوکلاسیسیسم در آمریکا

سبک معماری نئو کلاسیک در ایالات متحده آمریکا ریشه گرفت. آمریکایی ها به سرعت و قبل و بعد از انقلاب خود شیفته نئوکلاسیسیسم شدند و این سبک به یک نماد برای ملت آمریکا تبدیل شد. همه این ها به این دلیل است که بنیانگذاران تمدن جدید قاره آمریکا با مردم روم باستان یک وسواس داشتند.

از دیگر دلایل محبوبیت این سبک در امریکا این بود که روم باستان نمونه ای عالی از یک جمهوری مهم در تاریخ غرب بود و اولین مهاجران به آمریکا نیز همین را می خواستند.

نئوکلاسیسیسم در آمریکا | چیدمانه

  1. اهمیت سبک نئو کلاسیک برای اولین مهاجران آمریکایی

سبک معماری نئو کلاسیک برای اولین مهاجران آمریکایی مهم بود. توماس جفرسون به عنوان یک معمار شناخته شده و محبوب نقش زیادی در استقلال آمریکا داشت. او یکی از مهمترین معماران آمریکایی بود که برای اولین بار از این سبک به عنوان پیوندی بین اندیشه های دولت آمریکا و روم باستان استقبال کرد.

یکی از تلاش های قبلی وی در طراحی یک ساختمان نئو کلاسیک ، خانه خودش است که Monticello نامیده می شود.

 

 شرکت معماری چیدمانه

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ راهی برای ارتقا محصولات، برند و خدمات است. در این روش بازاریابی از شکل های مختلف رسانه های الکترونیکی مانند پادکست ها، ویدئوها، رسانه های اجتماعی، کمپین های ایمیل یا پیامک و سئو استفاده می شود.

نکته قابل توجه در مورد بازاریابی دیجیتال این است که ذاتا قابل اندازه گیری است. به این ترتیب می توانید از نتایج خود درس گرفته و به مرور استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را بهبود ببخشید.

شکل های مختلف دیجیتال مارکتینگ

دنیای دیجیتال مارکتینگ یک دنیای بسیار پیچیده است که هرروز شکل های متفاوتی را به خود می گیرد. بسته به اینکه شما در چه حوزه ای فعالیت می کنید، ممکن است تنها از یکی از این شکل ها استفاده کرده و یا آن ها را با هم ترکیب نمایید.

در ادامه چند مثال اصلی از چیزهایی که در زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ تعریف می شوند، آورده ایم.

 

  • بهینه سازی موتور جستجو یا سئو

سئو از نظر فنی بیشتر یک ابزار برای بازاریابی است نه یک روش! در یک تعریف سئو به صورت ” هنر و دانش جذاب ساختن صفحات وب برای موتورهای جستجو ” تعریف می شود. سئو یک علم است زیرا برای دستیابی به بالاترین رتبه ممکن است نیاز به سنجش عوامل مختلف وجود داشته باشد.

امروزه برای بهینه سازی یک صفحه وب باید به کیفیت محتوا، سطح تعامل کاربر، نحوه نمایش وب سایت در موبایل و تعداد و کیفیت لینک ها توجه ویژه ای شود. استفاده استراتژیک از این فاکتورها توانسته سئو را به یک علم تبدیل کند. اما غیر قابل پیش بینی بودن، جنبه هنری نیز به آن بخشیده است.

از مهم ترین فاکتور های که یک مجموعه بازاریابی اینترنتی را به بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ تبدیل می کند ، توانایی در بهینه سازی یا سئو سایت است.

  • بازاریابی محتوا

منظور از بازاریابی محتوا استراتژی مبتنی بر انتشار محتوای مرتبط و ارزشمند برای مخاطبان هدف است. هدف بازاریابی محتوا جذب لیدهایی است که در نهایت به مشتری تبدیل می شوند. اما این کار با تبلیغات سنتی بسیار متفاوت است.

در این شیوه به جای ارائه یک محصول یا خدمت کاملا بدون عیب در قالب هی چند رسانه ای، ارزش محصول در قابل مطالب مکتوب به صورت رایگان ارائه می شود. این بسته مکتوب باید هم برای موتورهای جستجو جذاب باشد و هم کاربران را تشویق به اشتراک مطلب و تعامل بیشتر با برند کند.

  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی شامل مشارکت فعال مخاطبان است. در این روش افزایش ترافیک و آگاهی از برند با درگیر کردن افراد در بحث های آنلاین اتفاق میافتد.

به این ترتیب شما و مخاطبتان می توانید به یک شناخت دوطرفه از یکدیگر دست پیدا کنید. معمولا خرید و فروش از اهداف اصلی دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی نیست. بلکه این راهی برای شروع گفتگو با مخاطب است.

 

  • تبلیغات native

این نوع از تبلیغات معمولا به عنوان تبلیغات پنهان نیز شناخته می شوند. هدف از تبلیغات بومی کم کردن واکنش های منفی مخاطبان به تبلیغات پرزرق و برق است. بسیاری از مصرف کنندگان تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی را مغرضانه و سرشار از ادعاهای دروغین می دانند.

به همین دلیل معمولا به آن ها اعتماد نمی کنند. اما در تبلیغات بومی از جنبه آگهی بودن موضوع ارائه شده تا حد زیادی کاسته می شود و این جنبه در پوشش های دیگری عرضه خواهد شد.

  • ایمیل مارکتینگ

در این نوع شما یک پیام تبلیغاتی را در قالب ایمیل برای مخاطب خود ارسال کرده و امیدوار هستید که او بر روی ایمیل کلیک کند. در این شیوه بازاریابی معمولا جذب مخاطب بسیار دشوار است.

زیرا تعداد افرادی که بر روی یک ایمیل تبلیغاتی کلیک می کنند، بسیار اندک است. بااین حال شما می توانید با شخصی سازی ایمیل ها و ادغام ایمیل های تبلیغاتی و معاملاتی، احتمال موفقیت خود را در این کمپین ها افزایش دهید.

بازاریابی دیجیتال چه چیزی نیست؟

بازاریابی دیجیتال یک هزارتوی بسیار گسترده است که هرکسی ممکن است مسیر را در آن اشتباه رفته و نهایتا به بن بست برسد. تنها راه رسیدن به موفقیت با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، شناختت درست بایدها و نبایدهای این مسیر است.

به علاوه شما می توانید با شناخت مواردی که در دسته بازاریابی دیجیتال قرار نمی گیرند، مسیر درست را انتخاب کرده و گزینه های انتخابی خود را محدودتر کنید.

  • بازاریابی دیجیتال تنها مختص دنیای آنلاین نیست.

دیجیتال مارکتینگ درواقع هر شکلی از محصولات و خدمات بازاریابی را در دستگاه های الکترونیکی در بر می گیرد. همان طور که دیده می شود در ین تعریف هیچ ردپایی از موتورهای جستجو یا فضاهای آنلاین وجود ندارد. بنابراین بازاریابی دیجیتال می تواند هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین انجام شود.

بازاریابی از طریق تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و تلفنی نیز از جنبه های دیگر دیجیتال مارکتینگ هستند. اما امروزه بازوی مربوط به دیجیتال مارکتینگ در فضای آنلاین، به طور قابل توجهی قدرت گرفته و بر این دنیا حکمرانی می کند.

  • دیجیتال مارکتینگ یک روش مشخص نیست.

دنیای دیجیتال مارکتینگ روزبه روز در حال پیشرفت است. برنامه های جدید هرروز رونمایی شده و کاربران به دنبال تجربه های جدید هستند. بنابراین برای رسیدن به موفقیت در این دنیا یک نسخه کلی وجود ندارد.

شما باید در هر زمان نه تنها به ابزارهای پرکاربرد در همان زمان آشنایی داشته باشید، بلکه باید ابزارهای موفق آینده را نیز بشناسید و برای استفاده از آن ها برنامه ریزی کنید.

  • بازاریابی دیجیتال از تفاوت فرهنگ ها غافل نیست.

مهم ترین نکته در دیجیتال مارکتینگ، اثرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های درست است. شما باید با زیروبم فرهنگ مخاطبان هدف خود آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین راه را برای جذب مخاطب پیدا کنید.

به عنوان مثال تجربه نشان داده که واکنش شهروندان انگلیسی و آمریکایی به ایمیل های حاوی الفاظ نسبتا نامناسب متفاوت است. اگر موضوع ایمیل حاوی یک کلمه شیطنت آمیز باشد، احتمال باز شدن ایمیل در انگلیس ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند.

این آمار در امریکا برابر ۱۷ درصد است. بنابراین شناخت درست فرهنگ می تواند مسیر شما را برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ هموارتر کند.

  • بازاریابی دیجیتال بدون اشخاص حرفه ای موفقیت آمیز نیست.

پیش از شروع کمپین های بازاریابی دیجیتال باید زمان و انرژی کافی را برای گرد هم آوردن یک تیم حرفه ای صرف کنید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که زمان و هزینه بیشتری را صرف آزمون و خطای یک تیم کم تجربه و بدون دانش بازاریابی کنید.

برای پیدا کردن بهترین و حرفه ای ترین افراد باید فهرستی از سوالات را آماده کنید که با استفاده از آن بتوانید به مشخصات کامل تری از برنامه شخص برای رسیدن به موفقیت در کمپین ها پی ببرید.

سخن پایانی

 

در بازاریابی دیجیتال می توان از ابزارهای مختلفی مانند کامپیوتر، تلفن، تلویزیون، رادیو و دیگر دستگاه های الکترونیکی استفاده کرد. اما به دلیل اینکه تقریبا ۹۰ درصد افراد در دنیای امروز بیشتر وقت خود را در فضای اینترنت می گذرانند، روی آنلاین بازاریابی دیجیتال بیشتر از سایر جنبه ها خود را نشان داده است.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

یش از ایجاد سبک معماری باهاوس ، هنرهای زیبا مانند معماری و طراحی نسبت به کار هنری ( به عنوان مثال ، نقاشی ، نجاری ، و غیره ) از احترام بیشتری برخوردار بودند ، اما گروپیوس اظهار داشت که همه صنایع دستی ، از جمله هنر ، معماری و طرح هندسی ، می توانند با هم ترکیب شوند و اثر منحصر به فردی را به وجود بیاورند.

او با کمک ماریان برانت و مارسل بروئر ، از پیشگامان برجسته جنبش باهاوس ، به طراحی و ساخت ساختمان هایی به این سبک در روی آوردند.

این مدرسه زیر نظر سه معمار مختلف: والتر گروپیوس از ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۸ ؛ هانس مایر از ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۰ ؛ و لودویگ میس ون روهه از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۳ ، مدیریت می شد و پس از آن تحت فشار رژیم نازی بسته شد ، زیرا به عنوان مرکز روشنفکری کمونیستی معرفی شده بود. اگرچه این مدرسه تعطیل بود ، اما کارکنان و دانش آموختگان آن آلمان را ترک و به سراسر جهان مهاجر کردند و باعت گسترش این سبک در جهان می شدند.

سبک معماری باهاوس چیست؟

باهاوس کلمه ای آلمانی به معنای خانه و ساختمان است. مشابه هنر باهاوس ، معماری این سبک نیز توسط اشکال هندسی متعادل و با تأکید بر عملکرد و کارایی شکل می گیرد. سبک معماری باهاوس با داشتن نقشه های باز و شیشه های بسیار ، از نگاه ساده و در عین حال از جنبش هنرهای دستی و صنایع دستی آمریکا الهام گرفته است ؛ ژانری که توسط استاد معمار و پیشگام مدرسه Prairie ، فرانک لوید رایت محبوب شد.

سبک معماری باهاوس چیست؟ | چیدمانه

ویژگی مهم سبک معماری باهاوس صرفه جویی در هزینه ها و تمرکز بر تولید انبوه است.

معروف ترین نمونه های معماری باهاوس

 بله ، باهاوس روی همه آنچه امروزه به نام رویکردهای مدرنیست می شناسیم، تأثیر می گذارد.

در ادامه مقاله ۵ مورد از معروف ترین ساختمان های جهان که به سبک معماری باهاوس ، طراحی و معماری شده اند میپردازیم.

  • ساختمان Seagram در نیویورک

 ساختمان Seagram یکی از بهترین نمونه های Bauhaus یا International Style است که به عنوان اولین سازه بلندی که از سیستم خرپای عمودی استفاده می کند شناخته می شود .

این ساختمان که درست روبروی خیابان پارک نیویورک قرار دارد ، به نظر می رسد یک جعبه برنز ساده است (در ساخت آن از ۱۵۰۰ تن برنز استفاده شده است) معمار آن ، میس ون روهه قصد داشت یک ساختمان عمومی و مشترک برای عموم ایجاد کند . این ساختمان را احتمالاً در فیلم صبحانه ۱۹۶۱ دیده اید.

ساختمان Seagram در نیویورک | چیدمانه

  • ویلا خانواده توگندهت در برنو ، جمهوری چک

این خانواده از معماران خواستند تا در زمینی مشرف به پایتخت باستانی موراویا خانه ای را طراحی کنند. معماران یک ساختمان منحصر به فرد با قاب فولادی ایجاد کردند که نمونه ای شاخص از سبک معماری باهاوس است. این ویلا اکنون برای تورهای مطالعاتی و نمایشگاه های معماری استفاده می شود.

ویلا خانواده توگندهت در برنو ، جمهوری چک | چیدمانه

  • خانه فارنسورث در شیکاگو

شیکاگو جایی است که میس ون ، آخر زندگی حرفه ای خودش را انجا زندگی می کند. این خانه که در سال ۱۹۴۵ ساخته شده است ، دارای ساختاری افلاطونی است که ۵ فوت و ۳ اینچ از سطح زمین بلند شده و مشرف به رودخانه فاکس است. این اقامتگاه که در جنوب غربی شیکاگو در پلانو واقع شده است ، بهترین مکان برای گردش های پاییزه است.

خانه فارنسورث در شیکاگو | چیدمانه

  • ساختمان استودیو باوهاوس در دسائو آلمان

هیچ تجربه ای بهتر از یک شب ماندن در یک ساختمان افسانه ای باهاوس در دساو وجود ندارد. ساختمان استودیویی که در سال ۱۹۲۶ تکمیل شد به عنوان Prellerhaus شناخته می شود ، نامی که از استودیوی مشابهی در ویمار گرفته شده و یادبود نقاش دربار ، فردریش پرلر است. در مجموع ۲۸ استودیو وجود دارد که اندازه هر کدام ۲۰ متر مربع است.

ساختمان استودیو باوهاوس در دسائوآلمان | چیدمانه

  • خانه گروپیوس در ماساچوست

 والتر گروپیوس هنگامی که برای تدریس معماری در دانشکده طراحی به دانشگاه هاروارد آمد ، خانه خانوادگی خود را طراحی کرد.

این خانه ممکن است از نظر مقیاس متوسط ​​باشد اما تأثیر آن در زمینه های شهرنشینی و شهرسازی غیرقابل بحث است. گروپیوس عناصر سنتی معماری نیوانگلند را با مواد نوآورانه ای از جمله شیشه ، کروم و آخرین فن آوری وسایل ترکیب کرد. در سبک باهاوس ، خانه ها و مناظر آن نشان دهنده حداکثر کارایی در عین سادگی است. این بنا در حال حاضر برای بازدید و برگزاری رویدادهای عمومی استفاده می شود.

خانه گروپیوس در ماساچوست | چیدمانه

چه کشورهایی بیشترین نمونه از معماری باهاوس را دارند؟

یکی از بزرگترین مجموعه های معماری به سبک باهاوس در تل آویو اسرائیل است که مرکز شهر به لطف بیش از ۴۰۰۰ ساختمان باهاوس مکانی شناخته شده در یونسکو است که بسیاری از آنها توسط یهودیان آلمانی طراحی شده اند که در دهه ۱۹۳۰ از نازی ها فرار کردند.

 

 شرکت معماری چیدمانه

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

شاید این طور تصور کنید که کسب و کار شما بسیار کوچک است و هزینه کردن برای گسترش آن در فضای دیجیتال نمی تواند به صرفه باشد. به نظر می رسد که نظر کارشناسان و آژانس های بازاریابی دیجیتال، چیزی برخلاف این موضوع است.

آنها برای این نظر خود دلایل قانع کننده ای دارند که در این مطلب به بیان آن می پردازیم.

  1. دیجیتال مارکتینگ مخاطبان شما را به مشتریان واقعی تبدیل می کند.

تا همین جند سال پیش صاحبان کسب و کارهای مختلف برای نشان دادن محصولات خود چاره ای به جز استفاده از تبلیغات پرهزینه بیلبوردها، رادیو و تلویزیون نداشتند. تبلیغاتی که هیچ تضمینی برای دستیابی به مخاطبین مورد نظر آنها ایجاد نمی کردند.

این تبلیغات تنها افراد تصادفی در حال عبور دیده می شد که ممکن بود هیچ نیازی به محصول نداشته باشند. آنها مجبور بودند هزینه گزافی را برای این موضوع بپردازند بدون اینکه مطمئن باشند که این هزینه ها در نهایت منجر به ایجاد مشتری خواهد شد.

یکی از ویژگی های دیجیتال مارکتینگ این است که اکنون با وجود شبکه های اجتماعی روش های دستیابی به مخاطبین بسیار ارزان تر و در دسترس تر است. خبر بهتر اینکه شما می توانید تبلیغ کار خود را برای گروه خاصی از مخاطبین پخش کنید که حتما به آن نیاز دارند.

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند که این بازار هدف گسترده را شناسایی کنید و محصولات خود را به هر شخصی در هر جایی از دنیا بفروشید. پس برخلاف شکل های سنتی تبلیغات، تضمین می شود که تبلیغات شما را تنها مخاطبین واقعی می بینند و در نهایت به مشتریان واقعی تبدیل می شوند.

  1. دیجیتال مارکتینگ شما را به دیگران می شناساند.

برند سازی حکم خون در رگ های کسب و کار در حال رشد را دارد. تداوم در تبلیغات آنلاین به کاربران این امکان را می دهد که برند شما را بشناسند و با معرفی آن به دیگران، مشتریان شما را چند برابر کنند.

فراموش نکنید که شناخته شدن نام تجاری شما تأثیر زیادی در پیدا کردن مشتریان دائمی دارد.

  1. دیجیتال مارکتینگ به شما امکان شخصی سازی تبلیغات را می دهد.

بر اساس آمارهای جهانی، در حال حاضر بیشتر از ۸۰ درصد از کاربران اینترنت صاحب گوشی هوشمند هستند و ۹۰ درصد زمان آنلاین بودن آنها صرف چک کردن شبکه های اجتماعی و گشت و گذار در اپلیکیشن های آنلاین می شود؛ بنابراین شما به راحتی می توانید مخاطب خود را پیدا کرده و دقیقا بر اساس نیازهای او کمپین تبلیغاتی محصولاتتان را طراحی کنید.

این آمار همچنین نشان می دهد که اگر از روش های بازاریابی موبایلی استفاده کنید، می توانید در شخصی ترین محیط کاربری مشتریان خود، محصولاتتان را به آنها معرفی کنید. این موضوع به مشتری نشان می دهد که شما دقیقا از نیازهای او آگاهی دارید. در نتیجه او به شما اطمینان می کند و کم کم به یکی از مشتریان وفادار کسب و کار شما تبدیل می شود.

  1. دیجیتال مارکتینگ به شما امکان شفاف سازی را می دهد.

در دنیای آنلاین ابزارهای دقیقی وجود دارد که برای آنالیز فعالیت های شما استفاده می شوند. این ابزارها دقیقا مشخص می کنند که در هر فضایی فعالیت های شما چه میزان نتیجه داده است و مشتریان بیشتر از کدام بستر جذب محصولات شما شده اند.

این نتایج به شما برای ادامه مسیر دید می دهد و مشخص می کند که کدام مسیر برای موفقیت شما هموارتر است. خبر خوب اینکه شما می توانید میزان موفقیت رقبای خود را نیز بسنجید و بدانید که چگونه می توانید در رقابت با آنها پیروز میدان باشید.

  1. دیجیتال مارکتینگ به مشاغل کوچک فرصت رشد می دهد.

در روش های قدیمی تبلیغات، کسب و کارهای کوچک تر توان رقابت با کارخانه ها و شرکت های بزرگ را نداشتند. چراکه نمی توانستند هزینه تبلیغات گسترده را فراهم کنند. دیجیتال مارکتینگ این شکاف طبقاتی را برطرف می کند و به همه مشاغل بزرگ، کوچک و متوسط امکان رشد را می دهد.

در واقع در دنیای آنلاین همه کسب و کارها از منابع یکسانی بهره می برند و این کیفیت تبلیغات است که میان آنها تفاوت ایجاد می کند. البته ممکن است مشاغل بزرگ تر با هزینه های اضافه تر و تبلیغات سنتی به رشد خود کمک کنند؛ اما بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کارهای کوچک و متوسط فضای رقابتی سالمی را ایجاد می کند که امکان شناخته شدن و ایجاد مشتری را به آنها می دهد.

  1. دیجیتال مارکتینگ امکان اتوماتیک سازی اکثر فعالیت ها را به شما می دهد.

بسیاری از کارهای معمول بازاریابی دیجیتال، از طریق ابزارهای مختلف بدون نیاز به دخالت انسان به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شوند. این موضوع این امکان را به مدیران و تیم های بازاریابی می دهد که به جای تمرکز بر روی کارهای کوچک تر و وقت گیر، بر روی استراتژی های بهینه سازی تمرکز کرده و باعث رشد کسب و کار شوند.

در واقع صرف زمان بیشتر برای ساخت استراتژی تبلیغات و آزاد شدن ذهن از کارهای متفرقه باعث افزایش اثرگذاری استراتژی ها و نتایج بهتر خواهد شد.

دیجیتال مارکتینگ امکان بازاریابی از طریق همه شبکه های آنلاین را به شما می دهد.

درحالی که بسیاری از افراد تصور می کنند که ایمیل دیگر قدیمی شده است، نتایج یک تحقیق نشان می دهد که ۷۲ درصد مردم ترجیح می دهند تبلیغات و پیشنهادهای محصول را از طریق ایمیل دریافت کنند. این یک دلیل قوی برای استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان بخشی مهم در استراتژی بازاریابی است.

بازاریابی از طریق ایمیل می تواند دقیقا مشتریانی که به محصولات شما علاقه مند هستند را هدف قرار دهد. ایمیل های مختلف در این بازاریابی می توانند به صورت کاملا خودکار برای مشتریان ارسال شوند و هیچ زحمتی برای تیم دیجیتال مارکتینگ نخواهند داشت. این ایمیل ها را حتی می توانید بر اساس سلایق مشتری شخصی سازی و جذاب تر کنید.

این یکی از جذاب ترین ویژگی های دیجیتال مارکتینگ است. اینکه شما بتوانید از هر ابزاری که در دنیای آنلاین پیدا می شود، هر چقدر هم که به نظر قدیمی و از کار افتاده برسد، برای کسب درآمد و معرفی برند خود استفاده کنید، عالی است.

یک کمپین بازاریابی دیجیتال کامل به شما این امکان را می دهد که از هر طریقی که به شبکه آنلاین مربوط می شود، برند خود را به مشتریان خود معرفی کنید. البته این کار را به گونه ای انجام می دهد که مشتری احساس نکند که با تبلیغات زیاده از حد محاصره شده است.

  1. دیجیتال مارکتینگ مسیر رسیدن به اهداف تجارت را برای شما هموارتر می کند.

موفقیت در دنیای دیجیتال در گرو داشتن یک استراتژی بازاریابی قوی است. با داشتن این استراتژی متوجه می شوید که پول های خود را برای سرمایه گذاری روی کدام بخش از تبلیغات هزینه کنید.

همچنین می توانید اطلاعات کاملی برای گرفتن تصمیمات بهتر و نحوه ایجاد اعتماد در مشتری کسب کنید. این تحلیل ها و برنامه ریزی ها مسیر رسیدن به اهداف تجاری و جلو زدن از رقیبان را برای شما هموارتر می کند.

سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ شیوه جدید از تبلیغات است که می تواند آدم هایی را که وقت زیادی از روز خود را در شبکه های آنلاین می گذرانند، به مشتریان بالقوه برای کسب و کار شما تبدیل کند.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

  • bestmemari bestmemari
  • ۰
  • ۰

 

برای تاریخ آغاز سبک رومانسک ، اتفاق نظر وجود ندارد ، پیشنهاد های مختلف از قرن ۶ تا ۱۱ میلادی برای اغاز این سبک وجود دارد ؛ این سبک تا روی کار امدن سبک گوتیک در قرن ۱۲ ، در اروپا پیش تاز بوده است.

نمونه هایی از معماری رومانسک را می توان در سرتاسر قاره اروپا یافت ، که آن را به اولین سبک معماری اروپایی از زمان معماری روم شاهنشاهی تبدیل کرده است.

رومانسک تلفیقی از سنت های رومی ، کارولینگی و اوتونی ، بیزانس و ژرمنی محلی بود. این سبک اولین سبک واقعا “اروپایی” معماری به حساب می آمده است.

این سبک محصول گسترش رهبانیت در قرن ۱۰ تا ۱۱ بود ؛زیرا ، برای اسکان بسیاری از راهبان و کشیشان و همچنین زائرانی که برای دیدن آثار مقدسین آمده بودند ، به کلیسا های بزرگتر نیاز بود. کلیسا های سبک معماری رومانسک به طور مخصوص قوس های نیم دایره ای برای پنجره ها ، در ها و شبستان ها دارند.

کلیسای رمانسک | چیدمانه

در رمانسک برای جلوگیری از آتش سوزی های ویرانگر طاق ها سنگ تراشی شده جایگزین طاق های چوبی شدند.

دوره های سبک معماری رمانسک

معماری رومانسک را می توان به طور کلی به ۲ دوره ی تقسیم کرد.

  • رومانسک اولیه یا همان آغازین First Romanesque :

رمانسک اولیه | چیدمانه

به ساختمان هایی در ایتالیا ، اسپانیا و بخش هایی از فرانسه اطلاق می شود که ویژگی های سبک رمانسک را در برمی گیرند و آن را با نام رمانسک لمباردی (Lombard Romanesque) نیز می شناسند.

این ساختمان ها در اواخر قرن ۱۰ میلادی و قبل از تأثیر صومعه کلونی (Cluny Abbey) بر روی معماری ساخته شده اند و در نتیجه ، بسیار ساده تر و غیر حرفه ای تر هستند.

دیوار های ضخیم ، عدم استفاده از مجسمه و به کار گرفتن طاق های تزئینی با الگو های ریتمیک از جمله ویژگی های رومانسک لمباردی (آغازین )به شمار می رود.

  • سبک رومانسک :

در سبک رومانسک استفاده از طاق ضربی و سنگ های صیقل داده شده رواج داشت. در این مرحله این معماری به حد کمال و تعالی خودش رسیده بود و به عنوان یک سبک معماری در تمام طبقات مانند پادشا هان ، کشیش ها و اشراف زادگان محبوبیت داشت و انها قصر ، کلیسا و خانه خود را به این سبک طراحی و معماری می کردند. از سبک رومانسک در انگلیس ، به عنوان معماری نورمن یاد می شود.

اصطلاح پیش رمانسیک بعضی مواقع به معماری آلمان در دوران کارولینگیان و اوتانیان اطلاق می شود در حالی که رمانسیک اولیه به ساختمان های ایتالیائی ، اسپانیائی و قسمتی از فرانسه که خصوصیات رمانسیک دارند گفته می شود.

ویژگی های سبک معماری رومانسک :

به طور کلی ویژگی های معماری رومانسک را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • دیوار های ضخیم
  • ستون های مقاوم
  • طاق های رومی
  • برج های بزرگ

ساختمان های سبک معماری رمانسک دارای اشکال کاملاً مشخص ، غالباً با الگو و نقشه ای بسیار منظم ، متقارن و ساده است.

این سبک بر شیوه های معماری رومی ها استوار است و ویژگی هایی همچون دیوار های ضخیم ، طاق های گرد و برج های بزرگ که میراث معماری رومی است را داراست.

ساختمان های رومانسک سازه های بسیار محکمی با دیوار های ضخیم بودند. کلیسا های رومانسک عمدتا از سنگ ساخته شده اند ، مخصوصاً در یک سقف طاقدار بزرگ ، سنگین است. برای نگه داشتن آن سقف بزرگ سنگی به دیوار های ضخیم و ستونذ های گسترده احتیاج بود.

سازندگان نمی توانستند دیوار ها را خیلی برش بزنند ، بنابراین پنجره ها کوچک هستند. کلیسا های رومانسک به همین دلیل در داخل تاریک بودند.

کلیسا های رومانسک امروزه نیز بخصوص در انگلستان که قبلاً این سبک بسیار محبوب بود ، همچنان زنده مانده اند. کلیسای جامع دورهام ، که در بالا نشان داده شده است ، یک نمونه قابل توجه است.

در سبک معماری رومانسک ساختمان ها در واقع شباهت زیادی به بنا های روم باستان ندارند حتی اگر از بسیاری از عناصر مشابه استفاده کنند.

برخی از معماران این سبک و دوره را تنها پلیی برای انتقال معماری به سبک گوتیک می دانند اما نباید فراموش کرد این سبک شاید از دل عصر تاریکی (Dark Ages) بیرون آمد و به اروپا روشنایی بخشید و بسیاری از کلیسا های آلمان از جمله ۱۲ کلیسای رومانسک کلن (Twelve Romanesque churches of Cologne) به این دوره تعلق دارند.

یکی از مهم ترین ساختمان های رومانسک کشور آلمان ، کلیسای جامع اشپیر (Speyer Cathedral) است که در قرن ۱۱ میلادی ، بزرگ ترین ساختمان در دنیای مسیحیت و نمادی از قدرت خاندان سالیان (Salian) به شمار می رفت.

سبک معماری رمانسک | چیدمانه

سبک معماری رومانسک با کیفیت توده ای آن ، دیوار های ضخیمش ، طاق های گردش ، پایه ها محکم ، تاق های فنری برج های بزرگ و دالان های تزئین شده اش شناخته شده است.

ساختمان های سبک رومانسک شکل واضحی و خاصی را نشان می دهد و دارای نقشه های متقارن هستند بنابراین نمای کلّی آن ها نسبت به ساختمان های گوتیک که ساده تر به نظر می رسد.

اصطلاح رومانسک در حال حاضر برای دوران محدودتری از اواخر قرن ۱۰ تا قرن ۱۲ به کار می رود ؛ جهت توضیح روشی به کار می رود که قرون وسطایی شناخته شده و هنوز طاق های رومی را در خود دارد والبته خیلی ساده تر و نوعی با تکنیک های حاذقانه کمتر است.

 

 شرکت معماری چیدمانه

  • bestmemari bestmemari